LIBERALNA KAPITALISTICA
Nevolje ove industrije očekuju se i iduće godine: Svoje kupce će morati loviti na putovanjima
Nevolje kroz koje je prolazila i još uvijek prolazi industrija odjeće u godini u kojoj brojimo posljednje dane u svjetlu većih nevolja možda ne djeluju odviše ozbiljno iako je riječ o cijelom nizu bankrota, restrukturiranja, posrtanja i traženja novih načina da se potrošaču iscijeđenom inflacijom proda pokoja nova krpica.
Ipak, industrija odjeće našla se među većim žrtvama prvo zaključavanja gospodarstva zbog pandemije tijekom kojeg su se za online sastanke nosili samo gornji dijelovi stare odjeće, potom poremećajem nabavnih kanala što je iz ravnoteže izbacilo ponudu i potražnju i konačno inflacijom koja je mnogima jednostavno preuredila listu potrošačkih prioriteta, a odjeća je pala na njezino dno.
FOTO: Direktno
Ima li oporavka u 2024. godini?
Povjerujemo li detaljnom izvještaju konzultantske kuće McKinsey izgleda da baš i nema. Modu i industriju odjeće čeka još jedna teška i izazovna godina. Ključna riječ za biznis je "nesigurnost". Iako se inflacija polako stabilizira, odjeća će iduće godine poskupjeti. Kompanije naime žele rast prihoda, ali istraživanja im govore da mogu očekivati pad prodaje.
Zato 44 posto tvrtki u McKinseyjevom istraživanju kaže da će iduće godine podići cijene za do pet posto, a 25 posto kompanija planira rast cijena veći od pet posto. Cijene iduće tako planira dizati 69 posto direktora modnih kompanija dok ih je u lanjskoj anketi za 2023. godinu takav plan imalo 58 posto.
U modu bi se mogla vratiti izreka "nismo dovoljno bogati da kupujemo jeftinu odjeću", jer McKinsey predviđa da bi skupi luksuzni proizvodi poput nakita, satova i kožnih predmeta mogli postati ključne prodajne kategorije jer potrošači sve više žele ulagati u stvari koje će zadržati ili povećati svoju vrijednost tijekom vremena. Uz to – tražit će se različitost od drugih i neka dobra priča.
FOTO: Unsplash (Ilustracija)
Rad i odmor
U slici modnog biznisa za 2024. godinu možda je najzanimljivije predviđanje prema kojem će industrija odjeće kupce hvatati na putovanjima. Naime, u idućoj se godini očekuje pravi procvat putovanja koja bi na globalnoj razini mogla dosegnuti 110 posto razine iz pretpandemijske 2019. godine. Globalni trendovi za putovanja izuzetno su pozitivni, tvrdi McKinseyjeva studija prema kojoj je to posljedica promjene životnih stilova usvojenih u proteklim godinama. U SAD-u primjerice samo 39 posto tvrtki zahtijeva od zaposlenika da rade iz ureda puno radno vrijeme, a ljudi koji putuju radi posla sve više produljuju svoja putovanja u takozvanim "workcation" kombinacijama što je kovanica nastala od riječi work (rad) i vacation (odmor).
Istraživanje nadalje kaže kako 29 posto takvih putovanja otpada na međunarodne destinacije, a kako za mnoge potrošače putovanja i kupovina idu jedno uz drugo ispada da su već ove godine Amerikanci u Europi bili ključni pokretači veće prodaje za luksuzne brendove. McKinseyjeva anketa među potrošačima došla je do zaključka da će u narednoj godini 80 posto potrošača kupovati odjeću, obuću i modne dodatke tijekom putovanja, a 28 posto očekuje da će u tu svrhu na putovanjima potrošiti više nego lani. Više od polovice sudionika ankete želi putovati negdje gdje nisu bili, a među popularne destinacije ubrajaju se drugi najveći grad u nekoj zemlji.
Nevolje na društvenim mrežama
Liderima industrije odjeće poslovanje se ne komplicira samo time što će za kupcima morati trčati po svijetu. Nevolje ih čekaju i na društvenim mrežama na kojima je izgleda marketinški medeni mjesec na zalasku. Čak 68 posto potrošača u McKinseyjevoj anketi reklo je da im smeta ogromna količina sponzoriranog sadržaja na društvenim mrežama, a 65 posto ih je izjavilo da se manje oslanjaju na modne influencere nego ranijih godina.
Potrošači sve više traže autentičnost, zabavu i osobe s kojima se zaista mogu poistovjetiti. Za modu su u modi čudnovatost, humor i ranjivost, a dotjerana estetika se sve manje prihvaća. U postojanosti pažnje pa i one posvećene reklamama Generacija, rođeni između 1995. i 2012. obara rekord, ne mogu je zadržati dulje od 1,3 sekunde.
Loša pozicija Hrvatske otkrila je naše mane: Uzor nam moraju biti Nizozemska i još jedna zemlja
Modna industrija odjeće iduće bi godine u Europi u neluksuznom segmentu trebala rasti između svega jedan do tri posto, a u luksuznom segmentu između tri i pet posto. Moguće je da nizu ovogodišnjih bankrota u modi nije došao kraj.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.