Čudne veze i čudni ugovori
Kandidata za dekana Prometa optužuju za sukob interesa, on sve demantira
Nakon što su potvrđene tri kandidature za mjesto novog dekana na zagrebačkom Fakultetu prometnih znanosti, portal Direktno doznaje kako bi jedan od kandidataTomislav Josip Mlinarić, dosadašnji prodekan za znanost i vanjsku suradnju na Fakultetu prometnih znanosti mogao imati problema jer ga se u anonimnoj prijavi optužuje za navodni sukob interesa.
Naime, u posjedu smo dokumenta protiv njega i nekadašnjeg SDP-ovog ministra prometa Siniše Hajdaš Dončića, u kojem se spominju sukob interesa i moguće kriminalne radnje.
Mlinarića se povezuje s tvrtkom Centar za tračničke sustave d.o.o., koju je osnovalo odvjetničko društvo u ožujku 2014., dok je Mlinarić bio savjetnik ministra Dončića.
Tvrtka je u ožujku 2015. dobila ovlaštenje Ministarstva prometa za ocjenjivanje sukladnosti elektroenergetskog infrastrukturnog podsustava i podsustava vozila s nacionalnim tehničkim pravilima, čime joj je osiguran milijunski prihod.
"Hajdaš Dončić istovremeno je Mlinarića imenovao predsjednikom upravnog vijeća Agencije za sigurnost željezničkog prometa i upravo ta Agencija je tražila da tvrtka Centar za tračničke poslove, u njeno ime i za njen račun, obavi neke poslove koje je i sama Agencija mogla obaviti", navodi se u prijavi.
Među ostalim navodnim nepravilnostima navodi se i detalj da je bivši ministar dao naredbu da se kupi stotinjak željezničko cestovnih prijelaza, od kojih je ugrađeno tek tridesetak, a koji nisu u prometu jer im nedostaju papiri. Za ocjenjivanje sukladnosti tih prijelaza imenovana je tvrtka Centar za tračničke sustave, što znači da joj je osiguran novi milijunski prihod.
Tvrtka Centar za tračničke sustave d.o.o. formalno je u vlasništvu odvjetnika Srđana Barovića koji se navodi kao jedini vlasnik, a direktorica je Sanja Šolić.
Inače, u 2016. Centar za tračničke sustave ostvario je prihod od 1,15 milijuna kuna i neto dobit od gotovo 290 tisuća kuna. Tvrtka je prema podacima Poslovne Hrvatske imala jednu zaposlenu osobu, čija je neto plaća iznosila 4014 kuna.
Mlinarić je, inače, bio predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica od travnja 2004. do rujna 2005. Smijenjen je nakon što nije uspio uvesti reda u HŽ-u i stati na kraj brojnim nepravilnostima, od kojih se u to vrijeme posebno isticao i sukob sa sindikatom strojovođa zbog lažno iskazivanih prekovremenih sati.
Njegova smjena uslijedila je nakon jedne od težih nesreća u prometu teretnih vlakova u rujnu 2005., kada je samo igrom slučaja izbjegnut dodatno i sudar brzih vlakova.
Mlinarića je kasnije vlada Zorana Milanovića imenovala i savjetnikom u Povjerenstvu za željeznice.
Mlinarić: Nema nikakve prijave, to su prozivanja i laži
Tomislav Josip Mlinarić za portal Direktno nije želio previše pričati o navedenom.
"Protiv mene nikakva prijava nije podnesena. Nema nikakve prijave. Nemam veze s tom tvrtkom i ne znam kakve to veze ima s izborom dekana na Fakultetu prometnih znanosti. Sve se može provjeriti na Trgovačkom sudu. Ne želim davati nikakve komentare o tome. Dok traje izbor za dekana želim pričati o znanosti i svom programu rada Fakulteta. To su jedine teme o kojima mogu i želim razgovarati. Ta prozivanja i te laži, uvlačenje medija u to, ne znam što bih vam rekao. Žao mi je zbog toga. I prije sam protiv objeda znao podnositi prijave. Sve će se to istražiti i ustanoviti, tko laže i blati'', poručio je Mlinarić za Direktno.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.