DOBRO JE ZNATI

Znate li koja je najsigurnija boja automobila u Hrvatskoj? Iznenadit će vas ovaj podatak

Autor

db

Općenito se vjeruje da boja automobila ne utječe značajno na učestalost sudjelovanja u prometnim nesrećama, no koliko je to istina otkrila je tvrtka za podatke o automobilima carVertical.

02.11.2024. u 10:31
Ispiši članak

Iako se općenito vjeruje da boja automobila ne utječe značajno na učestalost sudjelovanja u prometnim nesrećama, vozila jarkih boja često se smatraju sigurnijima jer ih je lakše uočiti u uvjetima loše vidljivosti. Pri slaboj vidljivosti, uočavanje sivog ili crnog automobila parkiranog uz cestu može biti izazov. Kako bi procijenili koliko boja vozila utječe na njegovu sigurnost, tvrtka za podatke o automobilima carVertical provela je istraživanje i identificirala najsigurnije boje automobila u Hrvatskoj. Među svim automobilima provjerenim na carVerticalu u Hrvatskoj, kao najsigurniji su se pokazali bež modeli, od kojih je 37,9 posto pretrpjelo neki oblik oštećenja.

Bež automobili mogu se smatrati sigurnijima jer njihova svijetla, neutralna boja lako upada u oči u različitim okruženjima, posebno u urbanim područjima. Osim toga, bež boja dobro reflektira sunčevu svjetlost, što čini vozilo vidljivijim tijekom dana. Bijeli automobili su na drugom mjestu, a njih 44,1 posto ima zapise o oštećenjima. Bijela je popularan izbor u sunčanim regijama jer reflektira toplinu i pruža bolju vidljivost na cesti. Narančasti automobili ušli su u top tri, s 45,5 posto oštećenih automobila. Narančasta vozila mogu biti sigurnija jer njihova jarka, živa boja prirodno privlači pažnju.

Vlasnici automobila često prebojavaju ili oblažu svoja vozila, pa je prije kupnje rabljenog vozila važno provjeriti odgovara li boja automobila onome što je navedeno u registracijskim dokumentima. "Prebojavanje automobila ili stavljanje vinilnih omota ne traje dugo. Međutim, pri kupnji takvog automobila kupci bi trebali obratiti pozornost na stanje karoserije jer se nedostaci ili hrđa mogu skrivati ispod omota", kazao je Matas Buzelis, automobilski stručnjak i voditelj komunikacija u tvrtki carVertical. Godinama su najpopularnije boje automobila na tržištu bile crna, bijela i siva (srebrna). To je globalni trend, a popularnost ovih boja vjerojatno će i dalje rasti. Iako na ulicama postoje milijuni automobila u ovim bojama, oni nisu ti koji najčešće sudjeluju u prometnim nesrećama.

FOTO: Unsplash

Ove boje sudjeluju u najviše nesreća

U Hrvatskoj su najviše oštećeni bili smeđi brutomobili – 62,4 posto svih smeđih automobila provjerenih na carVerticalu imalo je zapis o oštećenjima, slijede crni s 51,4 posto, te plavi s 50,5 posto. Smeđi automobili mogu se stopiti s okolnom prirodom, poput šumovitog terena ili zemljanih cesta, što ih čini manje vidljivima drugim vozačima. Crne automobile teže je vidjeti u uvjetima slabog osvjetljenja ili noću, što značajno smanjuje njihovu vidljivost. Plavi automobili mogu biti manje uočljivi u blizini vodenih površina ili po oblačnom vremenu, gdje se mogu stopiti s okolinom, što ih čini težim za uočavanje, iako to može biti subjektivno.

"Izgled automobila može zavarati, stoga ne preporučujemo odabir modela isključivo na temelju izgleda. Važno je provjeriti povijest automobila, provesti probnu vožnju, provjeriti ga u ovlaštenom servisu, pa tek onda odlučiti hoćete li ga kupiti ili nastaviti s potragom", objasnio je Buzelis. U svom istraživanju tvrtka carVertical koristila je statističke podatke iz izvješća o povijesti vozila koja su kupili korisnici tvrtke između kolovoza 2023. i kolovoza 2024. Istraživanje je provedeno u 15 zemalja. CarVertical je tvrtka za izradu izvješća o povijesti vozila koja posluje u 30 zemalja – u većem dijelu Europe, SAD-u, Meksiku i Australiji.

Ovo su novi automobili koji najviše padaju na tehničkom: Ističu se tri marke

Koristeći podatke iz više od 900 globalnih registara i baza podataka, carVertical pruža sveobuhvatna izvješća koja pomažu kupcima u donošenju informiranih odluka prilikom kupnje rabljenih vozila. Tvrtka je zabilježila rekordni prihod od 42.7 milijuna eura u 2023. godini, što je 83 posto više u odnosu na 2022. godinu. Naime, Financial Times prepoznao je carVertical na svojoj ljestvici FT 1000 kao jednu od europskih tvrtki koje su se najbrže razvijale u 2023. i 2024. godini. Osim izvješćivanja, tvrtka ima misiju podizanja standarda i kulture tržišta rabljenih vozila. 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.