KRENI ZDRAVO

Povremeni post - može li doista otopiti kilograme?

Autor

al/Kreni zdravo

Intermittent fasting je način prehrane koji se temelji na provođenju duljih razdoblja gladovanja. Poznat je još i pod nazivom naizmjenični post, povremeni post i periodično gladovanje. Najpoznatiji je ipak po svom engleskom nazivu intermittent fasting.

22.11.2020. u 11:08
Ispiši članak

Osnovna ideja intermittent fastinga je ostvarivanje dovoljno dugog perioda gladovanja koje će dovesti do pada razine glukoze i inzulina u krvi te omogućiti korištenje masnoga tkiva kao glavnoga izvora energije.

Iako postoji mnogo različitih oblika periodičnog posta, tri su osnovne skupine:

1. Naizmjenični post svaki drugi dan – post se provodi svaki drugi dan. Unos energije smanjuje se na 500-700 kcal na dane kada se posti.

2. 5:2 intermittent fasting – post se provodi dva dana u tjednu. Unos energije smanjuje se na 500-700 kcal na dane kada se posti.

3. Vremensko ograničenje unosa energije u danu ili prozorsko jedenje – post se ograničava na određeni dio dana koji je duži od uobičajenoga. Najpoznatiji oblik je 16:8 koji podrazumijeva post u trajanju od 16 sati, dok se hrana jede samo u prozoru od 8 sati svakoga dana. Primjerice, obroci se rasporede u razdoblju od 8 do 16 sati, a preostali dio dana (od 16 sati pa sve do 8 sati sljedećega dana) se posti.

Cijeli članak pročitajte na Krenizdravo.hr.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.