BORBA S KILOGRAMIMA

Nezdrave navike koje uzrokuju usporavanje metabolizma (i gomilanje kilograma)

Autor

Marijana Kovač

Ključ učinkovitog mršavljenja nije samo u napornim treninzima i pažljivo biranoj prehrani. Često zaboravljamo koliko je naše tijelo zapravo nevjerojatno i u potpunosti sposobno samostalno sagorijevati kalorije.

28.10.2018. u 08:38
Ispiši članak

Svaka stanica u tijelu ima svoju ulogu kada je riječ o metabolimu, odnosno procesu pretvaranja hrane u energiju. Ukratko, što je brži metabolizam – brže je i sagorijevanje kalorija. Prema Brightside nekoliko je navika koje trebate iskorijeniti.

Čudan raspored obroka

Istraživanja su pokazala da nestalan raspored hranjenja može dovesti do povećanja težine. Naime, kada se hranite neredovito i jedete “onda kada stignete“ vaše tijelo reagira skladištenjem hrane, odnosno usporavanjem metabolizma.

Nedostatak sna

Manjak sna dovodi do manjka energije, a to znači da će tijelo tijekom dana koristiti manje kalorija. Rješenje je samo jedno, a to je san. Nije jednostavno ali je ključno, ne samo za tjelesnu težinu već zdravlje općenito.

Premalo kalorija

Ukoliko “srežete“ unos kalorija, vaše tijelo će reagirati na način da će usporiti metabolizam, skladištiti svaku dostupnu kaloriju i čuvati za “rezervu“.  Smanjivanje kalorija zaista je važno u procesu mršavljenja, ali ako je previše drastično, dobit ćete kontraefekt.

Previše sjedenja

Mnogobrojna istraživanja su utvrdila da dugotrajno sjedenje direktno utječe na metabolizam. Preporučuje se istezanje i lagana tjelovježba svakih 30 minuta kako biste uspješno pokrenuli metabolizam.

Nedovoljno kalcija

Dovoljna količina kalcija izrazito je važna kada je u pitanju reguliranje metabolizma. Ukoliko ne volite mlijeko, ili vas muči intolerancija na laktozu, u širokom izboru hrane bogate kalcijem sigurno ćete pronaći nešto što vam se sviđa.

Dehidracija

Svaki proces u našem tijelu ovisi o vodi. Kada ste dehidrirani, ništa ne funkcionira kako treba. Istraživanja su utvrdila da dovoljnom konzumacijom vode možete metabolizam ubrzati i do 30%.

Nedostatak proteina

Proteini igraju važnu ulogu u postizanju (i održavanju) idealne tjelesne težine. U odnosu na ugljikohidrate i masti, proteini imaju relativno visok “termički učinak hrane“, parametar koji mjeri porast metabolizma koji se javlja nakon probavljanja hrane.

Također, proteini će vas brzo zasititi. Odnosno, bit ćete nahranjeni uz minimalan unos kalorija.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.