ŠTO PODUZETI?

Natečena stopala i gležnjevi – prirodna rješenja

Autor

Marijana Kovač

Bezbolno oticanje stopala i gležnjeva je učestalo i može se pojaviti iz različitih razloga. Dugo stajanje, neadekvatna obuća, trudnoća i zdravstveni status samo su neki od uzročnika, a posljedično oticanje nogu i stopala možete (i trebate) spriječiti.

14.12.2019. u 08:15
Ispiši članak

Evo nekoliko savjeta koje biste mogli isprobati:

Pijte od osam do deset čaša vode dnevno

Iako se može činiti kontradiktornim, dovoljno tekućine zapravo će smanjiti oticanje. Naime dehidracija je čest razlog oticanja nogu, navodi Healthline.


Nosite kompresivne čarape

Ove čarape pojednostavljuju protok krv pritiskanjem tkiva nogu i stijenki vena kako bi se osigurao slobodniji protok krvi natrag u tijelo i onemogućilo nakupljanje limfne tekućine u donjim dijelovima nogu. 

Slana kupka

Pola šalice soli i toplu vodu stavite u lavor i promiješajte kako bi se sol rastopila. Bitno je da voda prekrije stopala, a ako je oteklina velika, slobodno dodajte još soli. Ovaj pripravak se može koristiti i par puta dnevno, a ima najveći utjecaj navečer prije spavanja. Naime, sol sadrži magnezij sulfat koji izvlači tekućinu iz tijela.

Držite noge na povišenom

Ležanje ili držanje nogu na povišenom može smanjiti otok nogu zbog smanjenja tlaka u venskom sustavu. Ukoliko ste skloni oteknutim stopalima i gležnjevima, osigurajte si taj položaj barem 20 minuta dnevno.

Pokrenite se

Ako dugo sjedite ili stojite na jednom mjestu (kao što je čest slučaj na poslu), natečena stopala su vrlo česta pojava. Pokušajte se malo pomaknuti svakih sat vremena, čak i ako je to lagana šetnja za vrijeme pauze, savijanje koljena i gležnjeva ili lagano istezanje u uredu.

Povećajte unos magnezija

Nedostatak magnezija ima brojne posljedice, a i čes je uzrok natečenim stopalima.

Magnezij ćete pronaći u zelenom lisnatom povrću – špinat i kelj, orašastim plodovima i sjemenkama, avokadu, bananama i tamnoj čokoladi.

Pazite na prehranu

Povećana koncentracija soli u organizmu jedan je od uzročnika natečenih stopala. Izbjegavajte namirnice koje sadrže visok postotak soli i u svoju prehranu ubacite više zdravih namirnica.

Masaža

Osim što opušta, izvrsna je za natečena stopala. Potaknut će protok nakupljene tekućine i poboljšati cirkulaciju, a učinak povećajte pomoću eteričnih ulja paprene metvice i grejpa, pomiješana s uljem badama.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.