PREHRANA I UMOR

Kronični umor – izbjegavajte ovih pet namirnica

Autor

Marijana Kovač

Sindrom kroničnog umora dugotrajan je poremećaj nalik gripi u obilježen snažnim umorom, bolovima u mišićima, glavoboljama pa čak i mentalnom konfuzijom.

13.07.2019. u 22:01
Ispiši članak

Zdrava prehrana i redovita tjelovježba važni su za svakoga, a kada je riječ o sindromu kroničnog umora – osobito je važno obratiti pažnju na namirnice koje se ne bi smjele konzumirati.

Naime, neke namirnice mogu pogoršati simptome, a prema Everydayhealth, osobito kritično je ovih pet namirnica:

Kofein

Možda ćete se naglo razvedriti i osjetiti nalet energije nakon jutarnje šalice kave no kada efekt popusti – vjerojatno ćete se osjećati još gore. Osobe koje pate od kroničnog umora često imaju teškoće i sa spavanjem, a kofein će, ionako labilan san, dodatno narušiti. Ukoliko se nipošto ne mođete odreći kave, stručnjaci preporučuju ili bezkofeinsku kavu ili ograničavanje na maksimalno pola šalice kave dnevno.

Šećer

Baš kao kofein, i šećer ima trenutni učinak. Energija koju pruža je trenutna, a kada djelovanje prestane – energija pada na nulu. Osim toga, šećer potiče upale te troši mnogo hranjivih tvari jer ga tijelo mora obraditi.

Ako žudite za slatkim, umjesto slatkiša izaberite voće. Osim što će zadovoljiti potrebu za šećerom, dat će Vam energije i tijelo obogatiti mineralima, vlaknima i vitaminima.

Pržena hrana

Kada se hrana prži u ulju, zagrije se do tako visoke temperature zbog koje dodje do oslobadjanja štetnih slobodnih radikala koji izazivaju upale i izazivaju simptome kroničnog umora.

Naravno, pržena hrana štetna je za svakoga stoga se ne bi trebala naći na ničijem meniju.

Bijela riža i tjestenina

Slično kao i slatkiši, bijela riža i tjestenina uzrokuju brzo povećanje šećera u krvi, a onda slijedi nagli pad. Ukratko – crpi energiju, a rezultira dodatnim umorom.

Smeđa riža, integralna tjestenina, voće i povrće mnogo su bolji izbor koji će Vam priuštiti više energije i na duže vrijeme.

Hidrogenirana ulja

Hidrogenirana ulja potiču upale u tijelu što zatim pogoršava simptome kroničnog umora. Ponekad ih je teško izbjeći jer se nalaze u brojnoj hrani (margarin, kolači, kremama i sl.) no trebali biste početi obraćati pažnju na etikete na namirnicama.

Kada sami kuhate, odaberite prirodno zdrave povrće ili biljna ulja, kao što su ulje šafranike, maslinovo ulje ili avokado.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.