POREMEĆAJ HRANJENJA

Kompulzivno prejedanje – kako si pomoći?

Autor

Marijana Kovač

Kompulzivno prejedanje jedan je od najčešćih poremećaja hranjenja. Osobe kojima je dijagnosticiran poremećaj kompulzivnog prejedanja doživljavaju epizode jedenja neobično velike količine hrane, čak i onda kada nisu gladne. Nakon toga osobe preplavljuje snažan osjećaj krivnje ili sram, a opisano se događa barem jednom tjedno u razdoblju od tri mjeseca.

31.07.2021. u 17:20
Ispiši članak

Nerijetko, osobama koje pate od kompulzivnog prejedanja trebat će medicinska pomoć no, srećom, nekoliko je strategija koje bi vam mogle pomoći.

Odbacite dijetu

Istraživanja pokazuju da gladovanje ili eliminiranje određene hrane iz prehrane mogu biti povezani s povećanom žudnjom za hranom i prejedanjem. Usredotočite se na jedenje zdrave hrane, umjesto na dijetu ili potpuno izbacivanje određene hrane.

Ne preskačite obroke

Pridržavanje redovnog rasporeda hranjenja jedan je od najučinkovitijih načina za prevladavanje prejedanja.

Preskakanje obroka može pridonijeti žudnji za hranom i povećati rizik od prejedanja. Ako niste, napravite raspored hranjenja i strogo ga se pridržavajte.

Pazite na hidrataciju

Unos dovoljne količine vode pridonosi osjećaju sitosti zbog čega ćete smanjiti unos kalorija i spriječiti moguće prejedanje.

Povećajte unos vlakana

Vlakna se polako kreću kroz probavni trakt zbog čega se duže osjećate sitima, prenosi Healthline.

Istraživanja su pokazala da povećani unos vlakana smanjuje žudnju za hranom. Voće, povrće, mahunarke i cjelovite žitarice samo su neke od namirnica bogatih vlaknima zbog kojih ćete dugo se osjećati sitima.

Očistite kuhinju

Ako u kuhinji imate puno nezdrave hrane i fast fooda, to će olakšati put ka prejedanju.

Započnite uklanjanjem grickalica poput čipsa, bombona i čokolada i zamjenom sa zdravijim alternativama.

Opskrbljivanje kuhinje voćem, povrćem, hranom bogatom proteinima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama poboljšat će vašu prehranu i smanjiti rizik od prejedanja.

Priuštite si dovoljno sna

Kompulzivno prejedanje može biti povezano sa simptomima nesanice. Dokazano je da manjak sna mijenja razinu hormona koji utječu na glad i apetit.

Razgovarajte s nekime

Prijateljska potpora smanjuje razinu stresa što može smanjiti rizik od kompulzivnog prejedanja.

Sljedeći put kada dođete u napast s prejedanjem, uzmite telefon i nazovite prijatelja ili člana obitelji. Naravno, svakako se možete obratiti i obiteljskom liječniku ili savjetovalištu Centra za poremećaje hranjenja BEA.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.