PREVENCIJA I SAMOPOMOĆ

Kako ublažiti upalu mišića?

Autor

Marijana Kovač

Vježbanje je važan dio zdravog i aktivnog načina života. Odlično je za srce i pluća te je važan faktor u izgradnji jakih kostiju i mišića. Međutim, vježbanje može uzrokovati i nešto ne baš ugodno, a svima nama dobro poznato  - upalu mišića.

06.06.2020. u 14:30
Ispiši članak

Upala mišića prirodna je imunološka reakcija organizma, koja nastaje ako tijelo izložimo intenzivnijoj aktivnosti nego inače. Suprotno raširenom mišljenju, mišićna upala nije pokazatelj dobrog treninga. Jednak mišićni rast se može ostvariti s upalom i bez nje.

Kako liječiti upalu mišića?

Bol uzrokovana upalom mišića najčešće se razvija od 24 do 48 sati nakon treninga i može trajati nekoliko dana. Prema Familydoctor, kako biste si olakšali period zacjeljivanja, pomoći će Vam:

  • lagano istezanje
  • masaža mišića
  • odmor
  • ledeni oblozi
  • toplo-hladno tuširanje
  • lijekovi protiv bolova

Prevencija upale mišića

Zagrijavanje

Za zagrijavanje prije intenzivnijeg treninga radite laganije verzije određenih vježbi koje uključuju: lagano trčanje ili vožnju bicikla, preskakanje konopa ili podizanje laganih utega.

Hidratacija

Dovoljan unos vode je od iznimne važnosti. Naime, dehidracija može izazvati umor, vrtoglavicu, grčeve pa i ozbiljnije simptome.

Odmor

Bez odmora nema niti pravilnog rasta mišića. Čak naprotiv, podložniji ste ozljedama i oštećenjima mišića.

Ispravna tehnika vježbanja

Ispravnim izvođenjem vježbi štitite se od naprezanja i ozljeda mišića. Ako niste sigurni kako izvesti određene vježbe, ne oklijevajte potražiti pomoć trenera ili instruktora.

Opuštanje

Ne zaboravite na istezanje nakon vježbanja. Mišići su opušteniji i fleksibilniji kada su topli, a istezanje nakon vježbanja je ključ oporavka.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.