prenosimo s linkedina

Zašto u 2017. i dalje govorimo ženama da se ponašaju kao muškarci

Autor

Direktno.hr

Za sve poslovne žene preveli smo odličan članak s Linkedina. Tekst autorice Sallie Krawcheck prenosimo u cijelosti.
18.01.2017. u 17:03
Ispiši članak

Sjedi za stol. Pokaži samouvjerenost. Podigni ruku za poslove za koje nisi pripremljena zato što znaš da muškarci jesu. Budi agresivnija.

Možda ste upoznati s nekima od istraživanja o snazi različitosti u smislu vođenja tvrtke: da različitost spolova u vođenju vodi do smanjenog rizika, boljeg razumijevanja mušterija, većeg zalaganja i inovacije.

Možda vidite i logiku iza svega toga : povezivanje ljudi različitih sposobnosti, pozadina, iskustva i perspektiva obogaćuje tim i može dovesti do boljeg donošenja odluka.

U mojoj novoj knjizi, Own It: The power of Women at Work, Prošla sam neke kvalitete koje žene donesu na radno mjesto: kvalitete poput svijesti o riziku,fokusiranje na odnose,mogućnost holističkog pogleda na problem, učenja orijentaciji, dugoročnoj perspektivi i osvrt na značenje i svrhu. Prilično dobre karakteristike zar ne? Te karakteristike mogu učiniti tvrtku boljom, zar ne? Karakteristike koje, ja bi rekla postaju sve važnije kako se načini poslovanja mijenjaju.

Pa zašto se onda toliko poslovnih savjeta za žene vrti oko toga da bi se trebale ponašati više poput muškaraca? Zašto  toliko rezultatskih pregleda ide u tom smjeru?

Sjedi za stol. Pokaži samouvjerenost. Podigni ruku za poslove za koje nisi pripremljena zato što znaš da muškarci jesu. Budi agresivnija.

Drugim riječima kopiraj muško ponašanje.

To je, unatoč činjenici da je snaga različitosti u vođenju posla zapravo...različitost. Nije skupljanje različitih ljudi i treniranja tako da se ponašaju isto.

Pa zašto onda to radimo?

Vjerujem da je to zbog načina na koji smo naučeni kako bi vodstvo trebalo izgledati: snažno, sigurno, uvjerljivo... muško. Vjerujem da je to zato što je lakše (puno lakše) menadžerima voditi sve u istom smjeru i usmjeravati ih tim putem nego svakog zasebno.  Vjerujem da je to zato što su prednosti koje čujemo o različitosti tako amforna.

Ali cijene ovakvog pristupa su visoke.

Prvo je cijena po nas, žene. Stvarno je jako iscrpljujuće glumiti da si nešto što nisi, dan za danom. Nema sumnje da je ovaj pritisak ostavio traga na mnogim ženama i udaljio ih iz biznisa. U nekoliko godina sam imala puno razgovora sa ženama koje su odustale jer im je to sve zajedno bilo pre naporno.

Drugo je cijena koju plaća biznis. Da, to je cijena ne-postizanja ničega imajući u timu tu različitost. Ali je također jako skupo naći zamjenu za ženu koja je znala posao. To košta do 200% njene plaće. To su pravi novci na izlasku.

Treće je mogućnost plačanja ne imanja žene kao tržišta. Trebate ići dalje od stare industrije, Wall streeta i ulaganja da bi vidjeli učinak. 86% industrijskih financijskih savjetnika su muškarci; industrija je izgrađena oko koncepta budi bolji, pobjedi tržište, odaberi pobjednika. I glavni simbol toga je bik. Sve jako muški. Rezultat? Žene ne ulažu količinski poput muškaraca  i industriji fali značajni izvor posla.

Četvrto: Ekstremno, homogenost može voditi do grupnog razmišljanja, što može uzrokovati „nezgode.“ Primjer: financijska kriza. Svatko zaista misli da bi bilo gore da je industrija imala više žena i više ljudi s različitim pozadinama??

Ja sam radila u tvrtkama u kojima sam se osjećala kao da ne mogu biti svoja, a radila sam i u onima u kojima sam mogla: i razlika je ogromna. U jednoj tvrtci nisam nikad „shvatila“ politiku. Osjećala sam se kao da postoji tajna šifra i da su određena mišljenja  dobrodošla, a ostala ne. Ali nisam imala knjigu sa šiframa pa bi na kraju dana došla doma iscrpljena.

Za razliku od gore navedene tvrtke, kada sam radila u Sanford Bernstein, ta tvrtka je slavila intelektualnu različitost i menadžerski tim je imao pozitivne rasprave. Svima je bilo dopušteno biti ono što jesu.  Kao rezultat izašli smo iz ulaganja u banke prije 2000 godine. Vjerujem da smo bili sposobni donijeti bolju odluku zato što smo bili intelektualno različiti.

Možete reći da je ideja dopuštanja ljudima da budu ono što jesu zvuči kao dobra. Ali što će se dogoditi da se to ostvari sada? Istraživanja o ovome se vrše već dosta vremena i bilo je prilika da se to provede. Ali se gotovo ništa nije promijenilo.

Žene imaju opcije biranja drugih karijera. Imamo pristup informacijama o tvrtkama u kojima želimo raditi kao nikad prije. Shodno tome ulazimo u nešto što ja mislim da može biti doba ženskog entrepreneurializma.

Kao cijena počinjanja poslovnog silaženja, sistem podrške oko (opet ta riječ) raste i povećava se broj uspješnih ženskih uloga, karijere se pomiču od „lijepo za sanjati“ do realne opcije za sve više ljudi.

Kao rezultat, žene imaju više slobode i više opcija nego ikada. Dodajte tome da kontroliramo 5 trilijuna dolara u investicijama u SAD-u. Zajednički kontroliramo još 6 trilijuna. Direktno pola potrošača troši i zarađuje od pola radne snage.. i to je postojeća snaga strukture koja nas je dovela do financijske krize. S obzirom na sve navedeno...zašto nam se govori da se ponašamo kao muškarci?

Idući naprijed, nećemo. I to će biti dobro za sve nas.

Originalni članak pročitajte ovdje.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.