FASCINANTNO I POMALO ZASTRAŠUJUĆE
Ova žena mjesečno zaradi i do 10.000 eura: Mali je problem samo što ona ne postoji
Aitana (25) je prva španjolska manekenka koju je stvorila umjetna inteligencija (AI). Nastala je kako bi zamijenila influencere i modele koji reklamiraju određene brendove.
Prošle je godine Ruben Cruz, dizajner i osnivač agencije The Clueless, prolazio kroz teško razdoblje jer nije imao puno klijenata.
"Počeli smo analizirati kako radimo i shvatili da su mnogi projekti stavljeni na čekanje ili otkazani zbog problema izvan naše kontrole. Često je to bila pogreška influencera ili modela, a ne problem dizajna", rekao je Cruz.
ROĐENJE UMJETNE INTELIGENCIJE Znanstvenici uzbuđeni, društvo podijeljeno
Stoga su odlučili stvoriti vlastiti model koji će koristiti za brendove koji traže njihove usluge.
Tako je nastala Aitana, virtualna manekenka koja mjesečno može zaraditi i do 10.000 eura, tvrdi njen kreator. Ipak, prosječna mjesečna plaća joj je oko 3000 eura.
"Učinili smo to kako ne bismo ovisili o drugim ljudima koji imaju ego, koji imaju manije ili samo žele zaraditi puno novca pozirajući", izjavio je Cruz.
Prima poruke slavnih
Po reklami zarađuje nešto više od 1000 eura, a nedavno je postala zaštitno lice Biga, tvrtke sportske opreme, a fotografije u donjem rublju postavlja i na Fanvue, platformi sličnoj OnlyFansu.
U samo nekoliko mjeseci uspjela je dobiti više od 121.000 pratitelja na Instagramu, a njezine fotografije broje tisuće pregleda i reakcija. Prima čak i privatne poruke od slavnih koji nisu svjesni da ona nije stvarna osoba.
"Poznati latinoamerički glumac poslao je poruku gdje je poziva da izađe s njim na izlazak. Ovaj glumac ima oko pet milijuna pratitelja, a neki iz naše ekipe gledali su njegovu seriju dok su bili djeca", podijelio je Cruz.
Pomno proučavali interese ljudi
Nema fotografiranja, nema mijenjanja garderobe, samo mješavina umjetne inteligencije i stručnjaka za dizajn koji pomoću Photoshopa omogućuju modelu da provede vikend u Madridu, primjerice.
"U prvom mjesecu smo shvatili da ljudi prate živote, a ne slike. Budući da ona nije živa, morali smo joj dati malo realnosti kako bi se ljudi mogli na neki način povezati s njom. Morali smo ispričati priču," objasnio je grafički dizajner.
Stvorena je kao fitness entuzijastica, odlučna i kompleksnog karaktera. Na svojoj web stranici sebe definira kao otvorenu i brižnu.
"Puno smo razmišljali o Aitani. Stvorili smo je na temelju onoga što društvo najviše voli. Razmišljali smo o ukusima, hobijima i nišama koje su bile u trendu posljednjih godina", naglasio je Cruz.
Osmislili još jedan virtualan model
Aitana je bila toliko uspješna da su njezini dizajneri već osmislili još jedan virtualni model po imenu Maia, koja je malo sramežljivija. Agencija je preplavljena zahtjevima brendova koji žele svoj personalizirani model.
"Oni žele imati imidž koji nije stvarna osoba i koji predstavlja vrijednosti njihove marke, tako da nema problema s kontinuitetom ako moraju nekoga otpustiti ili ako više ne mogu računati na njih", komentirao je Cruz za Euronews.
Međutim, inicijativa nije prošla bez kritika. Mnogi su zabrinuti da bi nestvarno savršenstvo modela moglo utjecati na mlađu generaciju da postane opsjednuta postizanjem takvog savršenstva. Također postoji kritika na račun visoko seksualiziranog imidža stvorenih modela. Na što iz agencije odgovaraju kako jednostavno slijede estetiku koju su već stvorili sami pravi influenceri i brendovi.
"Ako ne slijedimo ovu estetiku, brendovi neće biti zainteresirani. Da biste promijenili ovaj sustav, morate promijeniti viziju brendova. Svijet je općenito seksualiziran.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.