zavežite poajseve!

ZA OSJETLJIVE Gdje se turbulencije u avionu najmanje osjete?

Autor

mpd/h

"Dame i gospodo, zavežite pojaseve". Nekim putnicima u zračnom prometu već je i ova rečenica dovoljna da osjete nelagodu.

02.01.2018. u 07:49
Ispiši članak

Zračne turbulencije jamačno nisu ugodne, posebno ne onima sa strahom od letenja ili osjetljivim želucem. Ali ne trese se svaki dio zrakoplova jednako kada uleti u zračni vrtlog.

Gdje je najbolje sjediti kako bi se turbulencije osjetile što je manje moguće?

"U biti, najmanje ćete ih osjetiti u sredini zrakoplova", objašnjava profesor Andreas Strohmayer sa zrakoplovnog instituta sveučilišta u Stutgarttu.

Zrakoplov se najmanje njiše na mjestu gdje se krila spajaju s trupom.

Dodatno, putnici smješteni oko sredine zrakoplova najmanje osjete i promjene smjera letjelice.

Suprotno, najnemirniji dio zrakoplova je stražnji.

Kada pilot upravlja okomitim stabilizatorima ili kormilom, putnik na repu zrakoplova to može osjetiti kao da ga nešto vuče iz sjedala, a pri turbulencijama kao da ga naguravaju.

Mjesto u repu zrakoplova nije idealno niti pri polijetanju.

"Kada se zrakoplov podiže, oni otraga imaju osjećaj kao da propadaju u dizalu", kaže Strohmayer.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.