ANALIZA GLEDANOSTI TELEVIZIJSKIH KANALA
NOGOMET NEPRIKOSNOVEN Hrvati u travnju najviše gledali utakmice Reala i Hajduka, evo što ste još pratili
Agencija za elektroničke medije (AEM) objavila je mjesečno istraživanje gledanosti televizijskih programa. Istraživanje za ožujak 2022. provela je tvrtka AdScanner d.o.o. na uzorku od 1000 kućanstava.
Prema dobivenim podacima, najgledaniji televizijski kanal u travnju 2022., uključujući sve zemaljske i nezemaljske kanale, bio je HRT1 s 15,8 posto udjela (sharea), slijedi Nova TV s 14,2 posto, a treći je RTL s 12,6 posto.
Od zemaljskih kanala u Top 10 svoje su mjesto pronašli i HRT2 na četvrtom mjestu sa 6,4 posto, Doma TV je peta s 4,7 posto, RTL2 šesti s 4,1 posto, a HRT4 sedmi s 2,9 posto.
Nezemaljski televizijski kanali i inače imaju znatno slabiju gledanost, stoga ne čudi što je najgledaniji Nickelodeon tek osmi s 2,7 posto, Arena Sport 3 deveta s 2,7 posto, a svoje mjesto tu je pronašao i kanal Nick Junior, koji se smjestio na 10. mjesto s 1,7 posto.
Screenshot: AEM
Gledanost zemaljskih i nezemaljskih televizija između 19 i 23 sata donosi nam iste programe na prvim trima mjestima najgledanijih, ali sada s drugačijim poretkom. Izgleda da u periodu od 19 do 23 sata gledatelje više zanimaju filmovi i serije nego politika i ozbiljne teme, pa je tako vodeća Nova TV s 18,4, baš kao što je bila i u ožujku. Na drugo se mjesto smjestio RTL sa 16,2 posto, dok HRT1 na trećem mjestu bilježi tek 13,5 posto.
Top 5 zatvaraju HRT2 sa 6,9 posto i Arena Sport 3 s 5,5 posto, čime znatno zaostaju za vodećim televizijama. Na šestom mjestu nalazi se Doma TV s 4,6 posto, dok se na sedmo mjesto smjestio RTL2 s 4,2 posto. Osmo mjesto zauzela je Arena Sport 1 (2,8 posto), deveto RTL Kockica (1,4 posto), a Top 10 zatvara Nickelodeon s 1,3 posto.
Što se tiče najgledanijih emisija u cijelom danu na zemaljskim i nezemaljskim televizijama, brojke pokazuju da je nogomet pomeo konkurenciju i u travnju, pa je tako čak osam od 10 najgledanijih emisija bilo sportskog karaktera.
Najgledanija televizijska emisija bio je nogometni spektakl u polufinalu Lige prvaka između Manchester Cityja i Real Madrida, kada su Englezi na svom Etihadu u "utakmici godine" 26. travnja svladali madridski klub 4:3, što im, doduše, na kraju ipak nije bilo dovoljno za prolazak u finale najjačeg klupskog natjecanja. Pobjedu Cityja u prvoj polufinalnoj utakmici pratilo je 15,3 posto gledatelja. Na drugom mjestu našao se najveći hrvatski derbi, sraz Hajduka i Dinama, odigran na prepunom Poljudu 20. travnja. U odličnom ambijentu ispunjenog Poljuda dva najpopularnija hrvatska kluba odigrala su dvoboj s malo prilika za pogodak, koji je prelomio Nikola Kalinić golom u 63. minuti. Veliku pobjedu splitskog kluba pratilo je 14,9 posto. Na trećem se mjestu našla još jedna sportska emisija, i to iznova utakmica kapetana hrvatske nogometne reprezentacije Luke Modrića i njegova Reala iz Madrida. Čak 14,3 posto gledatelja gledalo je kako španjolski gigant čini veliki korak prema plasmanu u polufinale Lige prvaka pobjedom nad Chelseajem s 3:1.
Na četvrtom mjestu je još jedna utakmica HNL-a, i to iznova hrvatskog velikana Hajduka. Naime, velik interes javnosti (13,9 posto) privukao je derbi Osijeka i splitskog kluba odigran 3. travnja. U derbiju 29. kola Prve HNL Osijek i Hajduk su pred 8500 gledatelja na stadionu Gradski vrt odigrali bez golova, a tim su rezultatom najzadovoljniji bili u Dinamu jer su njime povećali bodovnu prednost pred najvećim konkurentima. Top 5 zatvara još jedan susret Lige prvaka, i to onaj odigran 13. travnja između Atletico Madrida i Manchester Cityja. Pobjedu engleskog sastava golom fenomenalnog veznjaka Kevina De Bruynea u prvoj utakmici četvrtfinala Lige prvaka gledalo je 11,4 posto.
Mnogobrojne gledatelje zanimala je i prva utakmica polufinala Lige prvaka između Liverpoola i iznenađenja natjecanja, španjolskog Villarreala. Pobjeda engleskog kluba 2:0 na njihovu Anfieldu našla se na šestom mjestu s 11,3 posto. Od emisija sportskog karaktera svoje su mjesto u Top 10 još našli derbi Rijeke i Dinama (1:2) odigran 10. travnja i ždrijeb za svjetsko nogometno prvenstvo. Preokret zagrebačkog kluba na Rujevici, kojim je napravio veliki korak prema obrani naslova prvaka Hrvatske, smjestio se na sedmo mjesto s 11,3 posto, dok je ždrijeb za Svjetsko prvenstvu u Kataru na devetom mjestu s 10,9 posto. Podsjetimo, Hrvatska nogometna reprezentacija ždrijebanjem je završila u skupini F s Belgijom, Kanadom i Marokom.
Od nesportskih emisija u Top 10 našao se show Ples sa zvijezdama emitiran 24. travnja, kada su natjecatelji gledatelje proveli glazbenim vremeplovom kroz plesnu povijest, a show su napustili glumac Asim Ugljen i njegova plesna partnerica Nika Jelić. Popularni show zauzeo je osmu poziciju s 11,2 posto. Konačno, krug najgledanijih 10 emisija zatvara RTL Direkt emitiran 25. travnja, njega je pratilo 10,8 posto gledatelja.
Što se tiče najgledanijih emisija u cijelom danu na nezemaljskim televizijama, nogomet je neprikosnoven u svim kategorijama. Čak 10 najgledanijih emisija sportskog je karaktera, a najpopularniji su, i to bez premca, Hrvatska nogometna liga i Liga prvaka. U Top tri najgledanije emisije tako su ušle utakmice Manchester City-Real Madrid (15,3 posto), Hajduk-Dinamo (14,9posto) i Osijek-Dinamo (13,9 posto).
Kompletnu analizu gledanosti televizijskih kanala i emisija možete pogledati ovdje.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.