MONEY, MONEY, MONEY, MUST BE FUNNY...

Bočica ulja odredila je sudbinu Eurosonga: Evo tko se krije iza najvećeg sponzora natjecanja

Autor

kkž

Europska radiodifuzna unija (EBU), organizator Eurosonga, objavio je 2020. da "predstavljajući partner",  glavni sponzor, natjecanja postaje Moroccanoil, "globalni lider u profesionalnoj njezi kose" koji je osigurao široku globalnu povezanost i pripadajuća medijska i digitalna prava kao dio dugoročnog partnerstva do 2024. godine.   

15.05.2024. u 10:31
Ispiši članak

"Partnerstvo s natjecanjem za Pjesmu Eurovizije gradi se na uspjehu brenda kao favorita slavnih i modne industrije, s vrhunskim stilistima koji koriste Moroccanoilove proizvode za snimanja časopisa visokog profila, modne revije diljem svijeta i dodjele nagrada poput Oscara i Grammyja. Moroccanoil će osigurati svoj tim profesionalnih frizera svjetske klase koji će izvoditi stručnu njegu kose i inovativan stil za umjetnike koji sudjeluju na probama za Euroviziju i u TV emisijama uživo", objavio je EBU prije četiri godine, navodeći da Moroccanoil nije stranac na Euroviziji, pa je tako 2019. na natjecanju u Tel Avivu imao "tim koji je stilizirao sudionike do savršenstva".

Iako Moroccanoil nije jedini partner Eurosonga, tu su još TikTok, Royal Caribbean International, EasyJet..., ove godine obožavatelji su optužili Euroviziju da je upravo zbog te tvrtke odbila izbaciti Izrael s natjecanja. Ratna agonija u Gazi bila je mislima mnogih kritičara ekstenzivnog propagiranja Eden Golan i poziva na glasanje za izraelsku izvođačicu,  čak i putem golemog video zida na Times Squareu u New Yorku, domu najveće židovske populacije na svijetu izvan Izraela.

Moroccanoil je osnovala poduzetnica Carmen Tal, rođena u Čileu, ali navodno izraelskih korijena. Artikli za njegu kose proizvode se u Izraelu, barem prema obožavateljima koji objavljuju slike pakiranja na internetu, piše britanski Metro, dodajući da su u državnom registru Companies House sva trojica direktora Moroccanoila, dvojica u prošlosti i jedan trenutno u aktivnoj ulozi, upisani kao Izraelci.

Izrael netragom nestao 

O tvrtki Moroccanoil ekstenzivno je pisao i Jerusalem Post. "Sve je počelo u Izraelu. Kada je kosa Carmen Tal ostala oštećena nakon lošeg postupka bojenja, to je zapravo bio skriveni blagoslov. Stilist u salonu u Tel Avivu priskočio je Tal u pomoć nanijevši joj tretman s arganovim uljem na kosu. Bila je zadivljena time što je njezina kosa odmah spašena: 'Odmah sam vidjela rezultate. Bilo je to jednostavno nevjerojatno!'' piše JP u članku iz 2013. godine.

Međutim, zanimljivo na službenim stranicama Moroccanoila danas se ne spominje Izrael. Tamo piše da je "suosnivačica Carmen Tal bila miljama daleko od kuće kada je prvi put iskusila tretman kose arganovim uljem dok je putovala". Jerusalem Post otkrio je da se Tal nakon presudnog odlaska frizeru u Tel Avivu vratila kući s nekoliko bočica pripravka. Kao vlasnica frizerskog salona, znala je ponešto o kosi. Pokrenula je biznis, a danas je Moroccanoil popularna marka i u Hollywoodu.

Za njom posežu Angelina Jolie, Jennifer Lopez, Katy Perry... a također stilizira frizure supermodela na vrhunskim modnim revijama dizajnera kao što su Carolina Herrera, Roberto Cavalli i Badgley Mischka, piše izraelski list, dodajući da proizvodi uključuju različite šampone i regeneratore, tretmane za kosu i vlasište, lakove, pjene za oblikovanje, kreme i ulja.

'Sve se svodi na novac'

Odgovarajući na pitanja o tome zašto je Izraelu, za razliku od Rusije, dopušteno sudjelovanje na Eurosongu, EBU je ustvrdio da je to nepolitički događaj, da je izraelski javni servis njezin član više od 60 godina, a članstvo ruskih javnih emitera u EBU-u suspendirano je 2022. zbog "stalnog kršenja obveza članstva i kršenja vrijednosti javnog servisa medija".

Pljušte kritike na račun Eurosonga: 'Utišali su zvižduke i dodali umjetni aplauz'

Ipak, dio obožavatelja Eurosonga nije skrivao ogorčenje, navodi Metro, prenoseći objavu @slavifieda da je "problem s Eurovizijom i Izraelom to što je Moroccanoil (jedan od najvećih sponzora Eurovizije) izraelska tvrtka pa ih nažalost nikad neće izbaciti jer im je stalo samo do novca", a @EscSocial2023 je zaključio da EBU "neće zabraniti Izraelu sudjelovanje na Euroviziji jer je njihov glavni sponzor Moroccanoil, izraelska tvrtka. Zato nemojte nikada dopustiti da se kaže da Eurovizija nije politička, jer bez obzira kakva je politika, sve se svodi na novac".

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.