povezivanje s bogom

ISUSOVA KUŠNJA U PUSTINJI otkriva pravi smisao korizme i osobnog jačanja u kušnjama vlastitog života

Autor

mn

Danas je Pepelnica ili Čista srijeda, kojom započinje korizma, odnosno vrijeme od 40 dana, ne računajući nedjelje, što je poseban oblik pokorničke priprave za proslavu Kristova vazmenoga otajstva.

14.02.2018. u 11:45
Ispiši članak

Iako se mnogi vjernici, tijekom korizme odriču nekih osobnih gušta, poput primjerice slatkiša, cigareta, alkohola i sličnih, istovremeno, tijekom tih 40 dana, ne shvaćaju smisao odricanja.

Primjerice, iako je tijekom nemrsa dozvoljeno jesti meso, ako se taj dan čini dobro djelo (obilnije moli, čita Sveto pisma, posjećuje bolesne i/ili daruje potrebite) mnogi će, umjesto činjenja dobrog djela izabrati lakši put i odreći se mesa. 

Kako bi vas potaknuli na dublje razmišljanje o smislu korizme, koja je idealno vrijeme za povezivanje s Bogom , prenosimo članak s portala katoličkih teologa, koji govori o Isusovim kušnjama, tijekom četrdesetdnevnog boravka u pustinji.

Isusova kušnja u pustinji

Prva korizmena nedjelja donosi nam čitanje evanđelista Mateja o Isusovom četrdesetodnevnom boravku u pustinji. Glavna misao svih misnih čitanja prve nedjelje je kušnja – te Isusov odgovor na iskušavanje kojim ga kuša đavao. Pustinja je sama po sebi mjesto koje je na prvi pogled neprikladno za život te za ljudski boravak.

Siva, nepregledna područja ispunjena pijeskom,  užarena suncem, bez zelenila, osim pokoje oaze, nisu mjesta na koje bi voljeli otići ili na njima biti ostavljeni. Isus, naprotiv, odlazi u pustinju na četrdeset dana da se tamo sabere, te pripravi za svoje javno djelovanje.

Uza sve negostoljubive čimbenike takvoga mjesta, on još i posti. Isus je na mukama koje mu donosi pustinja – oko njega, i pustinja – u njemu. Ipak, on mora ojačati svoj duh da pobijedi đavolske napasti kojima je kušan, pa da nakon tih četrdeset dana izađe kao pobjednik. Simbolika broja 40 nalazi svoje korijene još u Starom zavjetu; Izraelci putuju kroz pustinju 40 godina do Obećane zemlje, 40 godina vlada kralj David, 40 dana i 40 noći traje potop, Mojsije boravi na Sinaju 40 dana, Ilija 40 dana putuje do svete gore Horeba, Ninivljanima se predskazuje propast nakon 40 dana ne obrate li se…

Broj 40 je u Novom zavjetu usmjeren na djelovanje Isusa Krista, te su pojedine faze njegova života obilježene tim brojem. 40 dana Isus je kušan u pustinji, a isto je toliko dana od Uskrsnuća do njegova Uzašašća na nebo. Korizma traje 40 dana. Od Pepelnice – i podsjećanja da smo prah i pepeo, do Uskrsa – i veličanstvene Kristove pobjede nad smrću kojom nam je otvorio vrata neba u vječni život, točno je 40 dana. Stoga je ovaj 40-dnevni hod kroz korizmu sažetak našega života, koji nam kao skraćeni igrokaz stavlja pred oči njegovu prolaznost. Isusu je đavao nudio vlasti i časti – kušnje kojima smo i sami kušani. Isus je nakon 40 dana gladan, i ustrajno napastovan od đavla koji ga iskušava zemaljskim počastima. Želi u Isusu probuditi ljudske strasti, tako da zaboravi Boga. Pa na kraju biva pobijeđen.

Sve to i pred nas postavlja život. Đavlova trpeza obiluje neodoljivim jelima. No uvijek se možemo zapitati, kada smo gladni –  hranimo li se Božjom riječju ili zabranjenim slasticama, osnaženi njome – ne kušamo li ponekad Boga nepotrebnim zalogajem?

U prilici da postanemo časni i moćni – ne posustanemo li ponekad kao ljudi, pa nas želje odvedu od spoznaje da kao djeca Božja imamo sve – samo Boga ponekad zaboravljamo. Stoga je korizma idealno vrijeme intenzivnog hoda s Bogom, te osobnog jačanja u kušnjama vlastitog života. Ulazak u vlastitu pustinju najljepše je mjesto susreta s Njime.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.