KAKO POMOĆI DJETETU

Što učiniti kada je dijete anksiozno zbog povratka u školu?

Autor

Marijana Kovač

Škola počinje u ponedjeljak. Dio roditelja s veseljem čeka “predah“ i jedva čekaju dijete ostaviti u školi, no dio roditelja s razlogom je zabrinuto.

08.09.2019. u 11:30
Ispiši članak

Veliki dio djece, pogotovo one osjetljive, novu školsku godinu čekaju s dozom stresa i tjeskobe. Dobra vijest je to što im Vi, kao roditelji, uvelike možete pomoći.

Kako pomoći djetetu kojeg je strah povratka u školu?

Razgovarajte o školi s djetetom, prikazujući školu u pozitivnom svjetlu. Istaknute im dobre strane povratka u školu, poput novih iskustava i zanimljivih doživljaja.

Pitajte dijete kako se osjeća zbog povratka u školu, a bez obzira na odgovor, normalizirajte njihove osjećaje. Možete im reći: “U pravu si, povratak u školu pomalo je stresan događaj, tako je i meni kada se vraćam na posao nakon godišnjeg odmora. Kladim se da se i druga djeca iz tvog razreda osjećaju tako.“

Isplanirajte zabavne zajedničke aktivnosti kojima ćete se baviti navečer ili vikendima. Na taj način dijete će se nečemu veseliti, a školu će doživjeti tek kao dio tjednog rasporeda.

Uspostavite obiteljsku rutinu razgovora. Navečer, za vrijeme zajedničke večere, međusobno razgovarajte i razmijenite događaje toga dana. “Koji ti je bio najteži trenutak toga dana?“, “Što je najzabavnije što ti s danas dogodilo?“, “Je li ti danas netko rekao nešto jako lijepo ili jako ružno?“ Ovakvim, ciljanim pitanjima, dijete ćete potaknuti da razgovara o osjećajima i da Vam se povjeri.

Poučite ih tehnikama disanja koje mogu primijeniti u školi kada se osjećaju anksiozno.

Tehnika disanja za opuštanje

Recite djetetu da polako i duboko udahne (na nos), zadrži dah i izdahne na usta. Neka to ponovi tri puta. Sada recite djetetu da u sebi (ne na glas), imenuje: četiri zvuka koja čuje, tri omiljene boje u sobi, dvije stvari koje može namirisati i da navede što najviše voli kod sebe.

Na ovaj način, osim što će dubokim i polaganim disanjem smiriti otkucaje srca, dijete će misli preusmjeriti “na van“, umjesto da ostane preokupirano anksioznim mislima koje mu ne daju mira.

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.