(NE)POŽELJNA BROJKA

Što morate znati prije nego stanete na vagu?

Autor

Marijana Kovač

Vage su škakljiv uređaj kojemu ne smijemo slijepo vjerovati bez da uzmemo u obzir čimbenike koji značajno utječu na prikazanu vrijednost težine. Svima je dobro poznato da je potrebno vagati se ujutro i sa što manje odjeće na sebi, no tu je još nekoliko važnih stvari za znati prije nego stanete na vagu i prikazanu brojku uzmete zdravo za gotovo.

04.07.2020. u 14:40
Ispiši članak

Mjesto za vagu

Svaki put kada mjerite težinu, vagu postavljajte na isto mjesto. Neka to bude tvrda i ravna površina te svakako izbjegavajte tepihe.

Mirno stojite

Kako biste dobili točnu brojku, važno je mirno stajati na vagi, ravnomjerno raspoređenom težinom na obje noge. Također, ne zaboravite skinuti obuću.

Vrijeme

Vodite računa o aktualnoj vremenskoj prognozi i utjecaju vremenskih prilika na kilažu. Naime, postoje znanstvene studije koje su dokazale da su niske temperature, visoke količine oborina i brzina vjetra povezane s gubitkom kilograma. Međutim, to najvjerojatnije nije trajna promjena pa stanje na vagi uzmite s rezervom.

Slana hrana

Kad stojite na vagi, razmislite je li Vaša prehrana dan ranije bila puna natrija ili ne. Sol može uzrokovati zadržavanje vode u tijelu i tako utjecati na broj koji se pojavljuje na vagi.

Hormoni i zadržavanje tekućine

Ako ste žena, imajte na umu da težina može varirati i zbog hormonskih promjena. Ovulacija i menstruacija uzrokuju zadržavanje tekućine što se onda odražava na vagu. Takvi, ciklični porasti i padovi u težini, nemaju nikakve veze s vašom stvarnom težinom.

Građa tijela

Kilogram masti i kilogram mišića teže isto, ali izgledaju potpuno drugačije - mišići zauzimaju znatno manje prostora. Upravo zato važno je znati postotak tjelesne masnoće i shvatiti da ako ste naporno trenirali i stekli nekoliko kilograma, možda ste zapravo postali mršaviji (iako to vaga ne pokazuje).

Ne važite se odmah nakon vježbanja

Ako ste se samo znojili, težina bi mogla biti manja. Međutim, to je zbog dehidracije, a ne stvarnog gubitka težine. Prema tome, vaganje nakon vježbanja u teretani smatrajte isključivo kao kontrolu gubitka tekućine.

Ne važite se dan nakon prejedanja

Bilo da je riječ o večeri u restoranu, svadbi ili obilnoj večeri s prijateljima, imajte na umu da hrana s puno masnoće, soli i šećera može povećati razinu volumena u krvi, zadržati tekućinu i uzrokovati da se na ljestvici pojavi veći broj. Pričekajte dan ili dva da biste vidjeli pravu sliku.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.