BORBA S KILAŽOM

Ovo su glavni razlozi zbog kojih se debljate na poslu

Autor

Marijana Kovač

Planirate kvalitetno doručkovati, za ručak si priuštiti zdravi obrok no opet se dogodilo isto – zatrpani ste poslom, doručak preskačete, a pizza za ručak čini Vam se kao odlična ideja.

20.04.2019. u 21:18
Ispiši članak

Unatoč prezaposlenosti, brizi oko djece i kućanskim obvezama zbog kojih ste stalno u pokretu, ukoliko radite uredski posao sigurno ste se suočili s problemom dobivanja na težini.

Višesatno sjedenje za radnim stolom može imati poguban utjecaj na vaše tijelo i nagrditi izgled.

Brightside je izdvojio pet glavnih razloga zbog kojih dolazi do debljanja na radnom mjestu i savjete kako to spriječiti:

Prejedanje u društvu, iako niste gladni

Proslave rođendana, domjenci ili domaći kolači kojima nikako ne možete odoljeti, glavni su razlog dobivanja kilograma na poslu. Nećete niti primijetiti kako se slatki zalogaji brzo pretvaraju u “šlaufe“ na trbuhu.

Savjet: Kada je ukusna hrana pred vama, jest ćete češće.

Možete koristiti staklenke u koje ćete staviti primamljive slatkiše i skloniti ih od pogleda. Druga opcija pristojno je odbijanje kada Vam kolege sljedeći put ponude nešto slatko.

Ne jedete pametno

Planirate kvalitetno doručkovati, a za ručak si priuštiti zdravi obrok. Međutim, opet ste zatrpani poslom, doručak preskačete, a pizza za ručak čini Vam se kao odlična ideja. Po stoti put odlučujete da ćete od sutra početi sa zdravom prehranom. Zvuči poznato?

Savjet: Napravite tjedni plan prehrane i pokušajte ga se držati.

Uvedite zdravi međuobrok (npr. jabuku) kada Vas uhvati glad, kako biste izbjegli prejedanje.

Rasvjeta i sobna temperatura također utječu na apetit

Istraživanja su pokazala da slabo osvjetljene prostorije potiču apetit. Osvjetljenje prostorije utječe na  želju da jedete više kada je prostorija mračna, odnosno manje kada je svjetlija. Isto vrijedi i za temperaturu - što je temperatura u prostoriji viša manje smo gladni.

Savjet: Povremeno izađite na svježi zrak i prošećite po suncu, to može učiniti čuda za vaše tijelo i duh. Ukoliko Vam je hladno u prostoriji, obavezno se utoplite. Ukoliko imate razumnog šefa, pokušajte i s njim porazgovarati o razini osvjetljenja i temperature u svom radnom prostoru.

Prezaposlenost

Prekovremeni sati na poslu nešto su što najčešće ne možemo izbjeći, no služi nam kao savršen izgovor za preskakanje tjelovježbe, zar ne?

Prezaposlenost gotovo uvijek posljedično dovodi do manjka sna. Nedostatak sna spušta hormone koji reguliraju apetit, povećavajući one koji uzrokuju glad.

Savjet: Pokrenite se. Kada nemate vremena za tjelovježbu, češće birajte stube umjesto lifta ili pješačenje umjesto vožnje autobusom. I svakako ne zaboravite dobro spavati, tjelesna aktivnost pridonosi kvalitetnom snu.

Stres

Stres, kao najveći neprijatelj današnjice, ima značajan utjecaj na težinu. Pored mnogobrojnih negativnih utjecaja stresa na psihofizičko zdravlje čovjeka, visoka razina stresa povećava razinu kortizola koji potiče želju za hranom.

Savjet: I u ovom slučaju mogu Vam pomoći tjelesna aktivnost i kvalitetan san. Sjetite se da prejedanjem nećete riješiti probleme, nego biste si mogli stvoriti još veće. Nažalost, u moderno vrijeme stres je nemoguće izbjeći, no postoji mnogo načina kako smanjiti razinu stresa u mozgu i tijelu. Na primjer, iskušajte vježbe disanja i opuštanja.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.