INTERNET NARAŠTAJI

'Generacija Z' - tko su oni i zašto su posebni

Autor

Marijana Kovač

Obzirom da su već u najranijoj dobi imali pristup internetu, mladi rođeni između 1995. i 2009. godine svojevrsni su “pioniri“ u poznavanju i korištenju moderne tehnologije i društvenih medija. Smatra ih se budućnošću globalne ekonomije i ciljana su grupa većine trgovačkih lanaca. Riječ je o – generaciji Z koja se popularno naziva i iFejs generacijom te iPhone generacijom.

07.07.2018. u 16:58
Ispiši članak

Budućnost  globalne ekonomije

Pripadnici generacije Z su kreativni, znatiželjni i ambiciozni. Od najranije dobi imali su pristup tehnologiji i internetu pa su, više nego druge skupine, upućeni u aktualne vijesti i globalna pitanja. Brzo upijaju novu tehnologiju i inovacije, a prema istraživanju Sveučilišta u Marylandu, pokazuju izražene emocionalne simptome ukoliko su odvojeni od svojih elektroničkih uređaja.

Takvo nešto ne čudi jer, iako su njihovi prethodnici (tzv. milenijci) osmislili  Facebook, pametne telefone i Netflix – generacija Z, međutim, ni ne pamti život bez tih stavki.

Odrasli uz modernu tehnologiju, teže ka materijalnom, brzoj zaradi, instant zadovoljstvima i konzumerističkom načinu života. Sposobnosti i mogućnosti koje posjeduje generacija Z daju naslutiti, prema predviđanjima ekonomista, da će ova generacija osvojiti tržište rada u najboljem mogućem smislu te da se radi o budućim znanstvenicima, istraživačima, stručnjacima koji će uz pomoć tehnologije svijet oblikovati onako kako žele.

Konzervativni stavovi i tradicionalne vrijednosti

Možda bi se iz navedenoga dalo pretpostaviti da će takva generacija promovirati kulturološku raznovrsnost, toleranciju i prihvaćanje različitosti, odnosno odnosno zagovarati prava i prihvaćenost nacionalnih/vjerskih/seksualnih manjina, međutim, novija sociološka istraživanja otkrivaju sasvim suprotno – pripadnici generacije Z u svojim su stavovima konzervativniji od svojih roditelja. Sve se više vraćaju tradicionalnim vrijednostima, manje su tolerantni i spremni prihvaćati različitosti, okreću se domoljublju i nacionalizmu, a poistovjećuju se i identificiraju ponajviše putem rodnog mjesta.

Mladi generacije Z, također navode istraživanja, manje su socijalno osjetljivi od ranijih generacija te im teme ravnopravnosti i jednakosti nisu toliko bliske, koliko su neki očekivali.

Kao mane ove zanimljive generacije, moglo bi se istaknuti to da, unatoč velikom broju prijatelja i poznanika na društvenim mrežama, mladi generacije Z su introvertiraniji, individualniji i manje skloni biti dio kolektiva. Manje su društveno angažirani, a sve više nezainteresirani za društveno-političku scenu.

Europski portal za mlade tako predviđa da će otprilike 2020. većina mladih ove generacije kročiti u svijet rada i vjerojatno, obzirom na  informatičku pismenost, postupno preuzeti najvažnije pozicije. Svakako će biti zanimljivo vidjeti što će nam ova vrlo posebna generacija imati za ponuditi.

 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.