POTROŠAČIMA JE DOSTA

Ljudi pronašli način kako da jeftino dođu do luksuznih stvari: Brojnim brendovima prijeti krah

Autor

hk

Ogromna popularnost replika proizvoda luksuznih brendova dovela je do toga da su najveći modni brendovi na svijetu počeli bilježiti ogromne gubitke. Potrošači sve više kupuju replike kako bi stvorili dojam glamura uz manji budžet.

 

25.09.2024. u 12:03
Ispiši članak

Za CNN se oglasila čak i poznata manekenka iz Kine Zheng Jiewena (23) koja je otkrila kako joj se zbog pada zarada brendova počela smanjivati plaća te je do veljače ove godine zaradila samo pola iznosa u istom periodu prošle godine. To ju je natjeralo da smanji troškove te se oprostila od kupovine omiljenih proizvoda brendova Louis Vuitton, Chanel i Prada.

Ovih dana s prijateljicama kupuje replike, u Americi poznate kao "dupes". Radi se o visokokvalitetnim replikama luksuznih brendova, toliko sličnima da je teško pronaći razlike. Ponekad su samo inspirirani originalnim dizajnom i nude kupcima nove boje ili teksture. Direktorica tvrtke za istraživanje tržišta sa sjedištem u Šangaju Laurel Gu objasnila je da utrostručilo pretraživanje replika na društvenim mrežama. 

Objašnjava kako su prije 10 godina, kineski kupci bili najveći potrošači luksuza u svijetu. Sada se sve više okreću pristupačnijim alternativama. Jedan od takvih primjera su tajice za jogu poznatog brenda Lululemon, koje na službenoj kineskoj stranici koštaju 106 dolara, ali njihova replika se može kupiti za samo pet dolara.

Veliki pad prodaje

Kupci ju pronalaze na stranicama kao što je popularni Tmall, koje često koriste ime brenda čiji proizvod repliciraju u oglasima, tvrdeći da su usporedive kvalitete. Rastuća ljubav Kine prema kopijama proizvodima nije samo problem za etablirane brendove kao što je Louis Vuitton.

Tvrtka LVMH, koja je vlasnik brendova kao što su Dior, Givenchy, Fendi, Celine i Marc Jacobs, zabilježila je pad prodaje od 10 posto tijekom prvih šest mjeseci ove godine u azijskoj regiji. Trend kupovanja replika pridonosi sveukupnoj slabijoj potrošnji i maloprodaji, koja je pala ispod ionako niskih očekivanja prošlog mjeseca.

Poznata Hrvatica očarala izgledom u Veneciji: Evo koja je tajna njezine ljepote

Kineska središnja banka predstavila je novi paket mjera za oživljavanje gospodarskog rasta, smanjenjem glavne kamatne stope i količine gotovine koju drže u rezervama, što bi oslobodilo novac za kredite. Indeks povjerenja potrošača trenutno je u padu i iznosi povijesno najnižu razinu. Plaće su smanjene za 20 posto, žale se stanovnici, dok je stopa nezaposlenosti osoba u dobi od 18 do 24 godine porasla. 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.