GOSTOVALO SLOVENSKO MLADINSKO GLEDIŠČE

Svečano otvorene 34. Gavelline večeri

Autor

pv/h

Gostovanjem Slovenskog mladinskog gledališča iz Ljubljane u petak je svečano otvoren festival 34. Gavelline večeri, čija je publika oduševljenim ovacijama ispratila slovensko kabaretsko čitanje drame "Baal" Bertola Brechta, zabavne atmosferične travestije pune života, ritma i glazbe.

12.10.2019. u 08:22
Ispiši članak

Uoči izvedbe publiku je pozdravio ravnatelj domaćina, zagrebačkog Gradskog dramskog kazališta Gavelle Dražen Ferenčina.

"Ove godine po 34. put Gavelline večeri okupile su predstave koje bismo doista mogli nazvati repertoarnim vrhuncima protekle sezone kazališta iz Hrvatske i regije", rekao je.

Ukupno je 11 predstava ovogodišnjih Gavellinih večeri, od čega deset u konkurenciji za festivalske nagrade, a uz hrvatska, zagrebačka će publika do 23. listopada u teatru u Frankopanskoj moći pogledati i ponajbolja recentna regionalna ostvarenja iz Slovenije, Srbije, te Bosne i Hercegovine.

"Za sarajevsku predstavu 'Sjećaš li se Doli Bel' kritika je napisala kako je to predstava s 12 glavnih glumaca. Čini mi se da bi se to moglo reći za sve predstave ovogodišnjeg festivala jer ih sve krasi jedna dojmljiva glumačka ansambl igra", napomenuo je Ferenčina.

Zahvalio je Ministarstvu kulture i Gradu Zagrebu na potpori, a posebno publici "zbog koje ovaj festival i postoji".

Festival je otvorenim proglasila pročelnica zagrebačkog Gradskog ureda za kulturu Milana Vuković Runjić, koja je Gavellinoj publici poželjela užitak kazališnog iskustva.


Kabaretska dijagnoza suvremenosti

Prve večeri 34. izdanja festivala, kojim Gavella svake jeseni zagrebačkoj publici predstavlja ponajbolja recentna kazališna ostvarenja iz Hrvatske i regije, u teatru je gostovalo Slovensko mladinsko Gledališče iz Ljubljane s predstavom "Baal", dramom u stihovima pjesnika i glumca Andreja Rozmana Roze po motivima istoimene drame Bertolta Brechtaa u režiji Vite Taufera.

Priču Brechtovog mladenačkog, buntovnog djela Roza transponira u danas i ovdje, detektirajući anomalije suvremenih društava. Epizodno, pred nama se tako nižu beskrupulozni poslovni ljudi, blazirani konzervativni akademici, pseudoliberali, fašistoidni domoljubi, dileri, šverceri imigrantima i prostitutkama, župnici-pedofili, lokalni momci spremni nasrnuti na izbjeglice koje su se pojavile "s njihove strane granice"...

Sve to ljubljanska produkcija uobličuje kao zabavnu atmosferičnu travestiju s elementima vodvilja, u kombinaciji jam-sessiona i kabarea, za koji je glazbene aranžmane napravio Vasko Atanasovski Trio, koji izvodi glazbu uživo na pozornici, a čine ga Vasko Atanasovski, Dejan Lapanja i Marjan Stanič. Autor glazbe je Aleksander Pešut – Schatzi.

Publika Gavelle oduševljenim je aplauzom i ovacijama nagradila glumački ansambl predvođen Ivanom Godničem u ulozi Baala. U raznim ulogama pojavljuju se još Jure Ivanušič, Uroš Maček, Robert Prebil, Matej Recer, Ivan Rupnik, Dario Varga i Matija Vastl.

Dramaturgiju potpisuje Dubravko Mihanović, scenografkinja je Zora Stančič, animacije je napravio Andrej Kamnik, a kostime osmislila Barbara Stupica. Koreografkinja je Natalija Manojlović Varga, oblikovatelj svjetla David Cvelbar, a zvuka Silvo Zupančič.

Nakon izvedbe, u atriju kazališta razgovor s umjetnicima moderirala je teatrologinja Mira Muhoberac, uz pomoć glumice Gavelle Barbare Nola


Revija ponajboljeg iz Hrvatske i regije

U subotu 12. listopada na Gavellinim večerima gostuje Hrvatsko narodno kazalište u Splitu s predstavom "Kušnja", po "Vješticama iz Salema" Arthura Millera u režiji Nenni Delmestre.

Na pozornici teatra u Frankopanskoj u ponedjeljak 14. listopada gostuje "Petrijin venac" Ateljea 212 iz Beograda, dramatizacija romana Dragoslava Mihailovića u režiji Bobana Skerlića. Dan kasnije, iz Beograda na Gavelline večeri dolazi Jugoslovensko dramsko pozorište, s Čehovljevim "Ujakom Vanjom" u režiji Egona Savina.

Sarajevski Kamerni teatar 55 na Festivalu će gostovati u srijedu 16. listopada s predstavom "Sjećaš li se Doli Bel" Abdulaha Sidrana u režiji Kokana Mladenovića.

Na programu "Večeri", u četvrtak 17. listopada, bit će i Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, s Čehovljevim naslovom "Tri sestre", koji je redatelju Bobi Jelčiću poslužio kao povod za autorski projekt s ansamblom Drame HNK-a u Zagrebu. Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu publici Festivala predstavit će se u petak 18. listopada s "Tramvajem zvanim žudnja" Tennesseeja Williamsa redateljice Valentine Turcu.

Slovensko narodno gledališče iz Maribora u Zagreb dolazi u subotu 19. listopada s višestruko nagrađivanom predstavom "Sumrak bogova", čije autorstvo potpisuju dramatičar Ivor Martinić (po filmskom scenariju Luchina Viscontija, Enrica Mediolija i Nicole Badalucca) te redatelj Dalibor Matanić.

Festivalska publika moći će, u nedjelju 20. listopada, pogledati i "Huddersfield" Zagrebačkog kazališta mladih (ZKM), po komadu suvremenog srpskog pisca Uglješe Šajtinca u adaptaciji Tomislava Zajeca i režiji Renea Medvešeka. Domaćin festivala publici će se predstaviti u ponedjeljak 21. listopada s komadom "Cigla" po drami Filipa Šovagovića i u režiji Krešimira Dolenčića.

Nakon svake izvedbe, u atriju kazališta teatrologinja Mira Muhoberac i glumci Gavelle vodit će panel diskusije s gostujućim glumcima i autorima.

"Gavelline večeri" završavaju u srijedu 23. listopada svečanom dodjelom nagrada za najbolju režiju u cjelini, najbolju režiju, glumca i glumicu, nakon čega slijedi gostovanje Mestnog gledališča ljubljanskog iz Slovenije, s hit-naslovom "Addamsovi" Marshalla Brickmana, Ricka Elicea i Andrewa Lippa, u režiji Aleksandra Popovskog, koji će biti prikazan izvan konkurencije.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.