NASTUPA U HNK-U

Mladi tenor iz Istre kojeg obožava osječka publika: ‘Jedna stvar me najviše fascinira’

Autor

Maja Šubarić Mahmuljin/Generacija.hr

"Osječki HNK je vrlo posebno kazalište u kojem se jako dobro osjećam, a najviše me fascinira to što je prepuno mladih i gotovo su sve predstave dupkom pune. Publika me jako dobro prihvatila", rekao je Kristian Marušić (31). Ovaj mladi tenor rodom iz Grožnjana studira operno pjevanje na konzervatoriju "Giuseppe Tartini" u Trstu, a iza sebe ima brojne nastupe i uspjehe u Hrvatskoj i vani.

 

27.07.2024. u 11:40
Ispiši članak

Prvi doticaj s klasičnom glazbom, kako ističe, dogodio mu se nakon što je pjevao u mješovitom pjevačkom zboru u Grožnjanu. Uskoro je počeo učiti pjevanje i upoznavati svoj glas, ali i sebe. U osječkom HNK-u pjevao je u operama "Arlekin", "Ljubavni napitak" i "Prodana nevjesta", a priprema i nove projekte. Ponosan je i na nosač zvuka koji je izdao u suradnji sa Zajednicom Talijana iz Grožnjana. Kao gost sudjelovao je i na projektu "Opera In Jeans" sopranistice Karoline Šober.

U intervjuu za portal Generacija.hr govorio je o počecima u klasičnoj glazbi, odabiru životnog poziva, usavršavanju i mogućnostima za mlade operne pjevače, karijeri, nastupima i profesionalnom životu te radu u kazalištu, novim projektima i planovima za budućnost te što bi poručio mladima koji tek započinju karijeru u glazbi.

Kada se rodila vaša ljubav prema klasičnoj glazbi? Kako su izgledali vaši počeci u glazbi i zašto ste se odlučili za operno pjevanje?

Moj prvi doticaj s klasičnom glazbom bio je nakon što sam pjevao u mješovitom pjevačkom zboru u Grožnjanu. Tada su me neki tadašnji članovi nagovorili i našli profesore (prof. Bojan Olga Šober) s kojima sam počeo učiti pjevanje, a i danas se usavršavam uz njihovo vodstvo. Uz pjevanje sam počeo upoznavati svoj glas i samog sebe u nekom drugom izdanju koji mi se jako svidio! Tako sam postao pilot svog glasa.

Kako je izgledao vaš umjetnički put? Koliko koncerata imate iza sebe i koji biste posebno izdvojili?

Godine 2020. upisao sam studij opernog pjevanja na konzervatoriju "Giuseppe Tartini" u Trstu koji mi je donio nova poznanstva i suradnje, od kojih mogu navesti "Cappella Musicale Beata Vergine del Rosario" pod vodstvom maestra Elia Macrì, pjevao sam u Auditoriju "Santa Cecilia" u Rimu, a istaknuo bih i projekt konzervatorija, u kojem sam među cijelom Italijom bio izabran, s pet najboljih pjevačica i pjevača, uz pratnju talijanskog nacionalnog orkestara (AFM) za sudjelovanje na EXPO Dubai 2020.

Spomenuo bih i sudjelovanje na emisiji "La Barcaccia" radio televizije RAI3 (talijanski nacionalni radio). Sudjelovao sam na projektu "Arlecino" F. Bussoni, pod vodstvom dirigenta Valentina Egela u glavnoj ulozi Leandra – u HNK Rijeka te u HNK Osijek na projektima: Gaetana Donizettia "Ljubavni Napitak" – u glavnoj ulozi Nemorina i u projektu "Prodana Nevjesta" Bedricha Smetane u ulozi Janka.

FOTO: 'Prodana nevjesta'

Nova iskustva i prijateljstva

Mali broj ljudi upisuje operno pjevanje. Koliko je ovo zanimanje traženo danas i kakve su prilike za zapošljavanje za vrijeme studija i nakon diplome?

Glazba je put koji odaberete ne znajući na koji će vas put odvesti, ali se trudom i predanim radom, naravno uz dobre mentore poput Olge i Bojana Šobera, koji te neumorno prate i podržavaju, na kraju može postići cilj. Iako ga nije uvijek lako ostvariti!

Kako je došlo do vaše suradnje s osječkim HNK-om? Kako vam je raditi na operama "Arlekin", "Ljubavni napitak" i "Prodana nevjesta"?

Nakon uspješnog projekta "Arlekina" u riječkom HNK imali smo gostovanje u osječkom HNK. Dirigent Mladen Tutavac bio je jako zadovoljan mojom izvedbom te mi je velikodušno ponudio daljnju suradnju. Svaki je projekt, na kojem sam imao priliku raditi, imao svoje posebnosti s kojima sam na cilj došao s punim koferom znanja, novih iskustava i prijateljstva.

Kakve su reakcije osječke publike i što novo pripremate za jesen?

Osječki HNK je vrlo posebno kazalište u kojem se jako dobro osjećam, a najviše me fascinira to što je prepuno mladih i gotovo su sve predstave dupkom pune – bilo to opera, mjuzikl, balet ili drama. Publika me jako dobro prihvatila i raduju se mome dolasku na svaki projekt.

Za iduću godinu pripremam nekoliko projekta, a ako želite znati o kojim se točno projektima radi, morat ćete doći posjetiti HNK Osijek pa da popunimo i zadnja sjedeća mjesta (smijeh).

FOTO: privatna arhiva

'Putem glazbe se izražavam'

Kako izgleda jedan dan profesionalnog opernog pjevača? Koliko je truda, sati vježbanja i odricanja potrebno za uspjeh? Tko vam je najveća podrška?

Iskreno mislim da prije svega treba biti čovjek i živjeti život punim plućima! Muzika je jedna od stvari putem koje se izražavam. To je kao jedan dodatni strani jezik koji svakodnevno učimo. Naravno, iza toga stoji puno truda, odricanja i žrtvovanja u fazi učenja, a nakon toga postanete pilot vlastitog glasa i osobine, koji vodiš baš kao što sam ja nekada vozio automobilističke utrke formula drivera, na kojima sam pobjeđivao s lakoćom, jer sam u tome uživao!

Rodom ste iz Grožnjana. Kako vam je živjeti u Italiji i koliko često se vraćate u rodnu Istru? Za Grožnjan kažu da je pravi mali umjetnički grad, slažete li se?

Ponosan sam što sam rođen u Istri i što je ovo moj dom, koji je multikulturalan te bogat kulturom i enogastronomijom. Uvijek sam sretan kad se vratim doma s projekta te volim s Istrijanima i ostalim stanovništvom te mnogobrojnim turistima podijeliti nova iskustva i nove projekte.

Kada pogledate malo unazad, na koje ste uspjehe ili priznanja posebno ponosni?

Ponosan sam na CD koji sam izdao u suradnji sa Zajednicom Talijana iz Grožnjana, koji me uvijek srčano podržavaju. Na tom nosaču zvuka sam se predstavio publici s najljepšim opernim arijama i talijanskom komornom glazbom, otpjevanom na mome materinjem jeziku. Uz to, istaknuo bih i nastup na Dubai EXPO 2020!

FOTO: privatna arhiva, Dubai EXPO 2020.

'Uzor mi je stara škola pjevača'

Prošle ste godine nastupali na "Opera in Jeans". O kakvom je projektu riječ? Gdje sve nastupate ovo ljeto?

"Opera In Jeans" je koncertni projekt sopranistice Karoline Šober na kojem sudjelujem kao gost. Ove godine nastupamo u Novalji na Pagu te na Krku. Uz to, već tradicionalno, surađujem s kolegicom, mezzosopranisticom Lorom Pavletić, ujedno i umjetničkom voditeljicom "International Academy Crescendo" S kojim na oko 30 koncerata godišnje predstavljamo klasičnu glazbu diljem Hrvatske i šire.

Koja djela poznatih skladatelja preferirate i imate li među tenorima nekoga tko vam je uzor?

Ja sam u duši Puccinijanac. Ta me glazba uvijek nadahnjuje i donosi mi nova znanja iz dana u dan. Uzor mi je stara škola pjevača, kao što su De StefanoL. Pavarotti i ostali velikani koji su pjevali s dušom, način koji se u današnje, moderno vrijeme, sve manje čuje.

Nagrađivana violončelistica: 'Biti glazbenik je više od sviranja, vježbanja i osvajanja nagrada'

Za kraj, što biste poručili mladim opernim pjevačima koji tek ulaze u svijet umjetnosti i glazbe?

Mladim pjevačima bih savjetovao da rade nešto konkretno. Naravno, šalim se! Poručio bih im da budu kao moja kolegica, koja samo sanja i vjeruje u ostvarenje svojih snova. Naravno, uz puno rada i truda te da im san bude vlastito iskustvo i osobni uspjeh, a ne novac!

 

*Tekst je objavljen u sklopu projekta "Glazbeni talenti i umjetnici ispod radara" kojeg financira Agencija za elektroničke medije sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.