DJELA FRANCUSKE MODERNE 19. I 20. STOLJEĆA

Izložba 'Van Gogh, Cezanne, Matisse, Hodler' otvara se u petak u Beču

Autor

av/h

Izložba "Van Gogh, Cezanne, Matisse, Hodler" koja obuhvaća 120 majstorskih umjetničkih djela francuske moderne 19. i 20. stoljeća otvara se u petak navečer u muzeju Albertina u Beču.

21.02.2020. u 17:49
Ispiši članak

"Izložba prikazuje revolucionarne majstorske umjetničke radove francuske moderne - impresionista, ekspresionista, fauvista i kubista. U 20. stoljeću ti su novi stilski pravci doživjeli vrhunac  u slikarstvu", rekao je na konferenciji za novinare u bečkoj Albertini njezin glavni direktor Klaus Albrecht Schroeder ocijenivši da je to za njega najvažnija izložba u ovoj godini u Albertini.

Na izložbi 120 ulja na platnu, plakata, crteža...

Izložba obuhvaća približno 120 izložaka: Ulja na platnu, plakata, crteža, skulptura, fotografija iz švicarske zbirke Hohenloser- Bühler koja se nalazi Muzeju umjetnosti (Kunstmuseum)  u Bernu, a dio u Kunstmuseumu  i vili Flora u Winterthuru.

"Izložba daje uvid u tu jedinstvenu međunarodnu zbirku, koju je utemeljila bogata obitelj švicarskih industrijalaca između 1905 i 1936. u Winterthuru i rasvjetljava njezin kulturno-politički uzorni aspekt nastanka", rekao je  direktor Schroeder.

Zbirka je naslijedila djela umjetničke  udruge (Kunstverein) u Winterthuru u kojoj su dugo bili članovi  samo muškarci, dok žene nisu bile poželjne.

Zbirka Hahnloser -Buehler nastala je u bliskoj  i prijateljskoj razmjeni između kolekcionarskog para Arthura i Hedy Hohenloser- Buehler i njihovih prijatelja umjetnika uključujući Pierrea Bonnarda, Henrija Matissea, Ferdinanda Holdera i Felixa Vallettona. Kasnije su i djela njihovih prethodnika Henri Cezannea, Pierre - Auguste Renoira, Henri de Toulouse- Lautreca,Vincent Van Gogha  i mnogih drugih postala dio zbirke, što se može razgledati na izložbi.

Zbirka Hohenloser- Buehler jedna od najznačajnijih privatnih zbirki švicarske i francuske umjetnosti 19. i 20. stoljeća

"Zbirka Hohenloser- Buehler ubraja se u jednu od najznačajnijih privatnih zbirki švicarske i francuske umjetnosti 19. i 20. stoljeća", ocijenio je kustos izložbe Matthias  Frehner.

Kolekcionarski par Hohnloser, Arthur (1870.-1936.) švicarski liječnik za očne bolesti  i Hedy (1873.-1952.) švicarska slikarica iz bogate industrijske obitelji bili su strastveni kolekcionari.

Hedy je studirala slikarstvo u Münchenu gdje se je družila s umjetnicima Paulom Kleeom, Vasilijem Kandinskim i drugim umjetnicima čija su djela kasnije bili dio kolekcije Hahnloser. Nakon očeve smrti udala se za Artura Hahnlosera, preselili su se u vilu njezine obitelji u Winterthur, koja je postala i klinika za očne bolesti.

Kada se je klinika preselila u bolnicu, vila Flora je postala omiljeno okupljalište švicarskih i francuskih umjetnika i središte umjetničke zaklade Hahnloser- Buehler.

Njezin rođak Richard Buehler kao predsjednik Kunstvereina u Winterthuru od 1912. posjedovao je i sedam slika Renoira, 11 Bonnarda, a prijateljevao je s Felixom Vullattonom i Giovannijem Giacomettijem. Za obitelj Hahnloser- Buehler kolekcionarski rad bio je izvor energije. posebice za Hedy, koja je 1919. oboljela od tuberkuloze i zbog toga se obitelj  odselila u Cannes  gdje su nakon Prvog svjetskog rata bili i mnogi francuski slikari. Zahvaljujući bogatom nasljeđu mogla je i dalje kupovati skupa umjetnička djela poput onih Vincenta van Gogha. Poslije suprugove smrti vratila se je u Winterthur gdje je nastavila s kolekcionarskim radom.

Nakon  smrti 1952. njezini potomci vilu Floru pretvorili su u muzej, gdje je ostala i zaklada.

Izložba je otvorena do 24. svibnja.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.