PRIKAZAT ĆE SE U CANNESU

Goran Bogdan u filmu o stravičnom ratnom događaju iz 90-ih: 'Nužno je da se takva priča ispriča'

is

Kratkometražni film "Čovjek koji nije mogao šutjeti" ušao je u konkurenciju za Zlatnu palmu filmskog festivala u Cannesu, a svoju će premijeru imati na 77. Filmskom festivalu u Cannesu.

27.04.2024. u 14:58

Riječ je o filmu redatelja i scenarista Nebojše Slijepčevića, koji je pripreman pet godina, a sniman je početkom siječnja na Glavnom kolodvoru u Zagrebu. "Film prati priču o bivšem časniku JNA Tomu Buzovu, koji nije mogao šutjeti, a ja glumim putnika iz njegovog kupea, koji je šutio", ispričao je Goran Bogdan za 24sata.

"Priča je iz vizure putnika koji je šutio, kao i njih ostalih 499. Nažalost, to je sramota, tragedija i zlo. Nužno je da se takva priča ispriča. To je važno", dodao je. Scenarij je pisan prema istinitom događaju kada su naoružani pripadnici vojske Republike Srpske 27. veljače 1993. zaustavili vlak između Beograda i Bara te iz njega izveli 20 civila u mjestu Štrpcima kod Višegrada. U vlaku je bilo 19 muslimanskih putnika, koje su kasnije pogubili, a tijela bacili u Drinu.

Mnogi svjedoci

Njihovoj otmici je svjedočilo oko 500 putnika, no nitko im se nije usudio suprotstaviti, osim umirovljenog časnika Tome Buzova, koji je putovao u posjet sinu. Buzov je bio 20. žrtva. Prošle godine je sud Bosne i Hercegovine osudio pravomoćno sedmoricu Srba iz BiH na 91 godinu zatvora zbog ubojstva 20 nesrpskih civila.

Dugoiščekivani film premijeru će imati u Cannesu: 'Ovo je jedna od najtežih ratnih priča 90-ih'

Bogdan je opisao i kako se pripremao za ulogu te kako je redatelj Slijepčević za glumce pripremio čak i razgovore sa svjedocima sa suđenja. "Čitao sam izvještaje sa suda, to je nešto strašno, ledi krv u žilama, ali pomoglo je oko uloge", prisjetio se Bogdan. Rekao je i kako je ulazak u konkurenciju za Zlatnu palmu filmskog festivala u Cannesu veliko priznanje za sve nas i hrvatsku kinematografiju. Film je nastao uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra.