ZVUCI BEETHOVENA I DEBUSSYA

FOTO Čarolija na početku posebne sezone uz virtuoznu Mariju João Pires!

Autor

bkk

Uz brojne neugodne promjene koje su ove godine uvjetovali korona virus i potres, nekoliko dana prije otvorenja sezone ciklusa "Lisinski subotom" uslijedila je još jedna... Dugo iščekivana velika pijanistica Martha Argerich razboljela se...

04.11.2020. u 15:22
Ispiši članak

Srećom, na pozornici je zasjala druga pijanistička legenda, prijateljica Zagreba i dvorane Lisinski, pa čak i Marthe Argerich – portugalska umjetnica Maria João Pires

Prije početka koncerta, publici u dvorani, koje je bilo točno onoliko koliko su to epidemiološke mjere dozvoljavale, s pozornice se obratio ravnatelj dvorane Dražen Siriščević

Izvevši malu kazališnu čaroliju, ravnatelj se prvo ukazao u hazmut odijelu te koji tren kasnije u standardnom odijelu simbolično potvrdivši time da razloga za zabrinutost u Lisinskom nema te da je sigurnost svih na prvome mjestu. Vidno uzbuđen i sretan zbog konačnog otvorenja sezone, čiji je početak kasnio zbog sanacije dvorane Lisinski nakon potresa, ravnatelj je istaknuo da je dolazak uvažene umjetnice Marie Joao Pires u Lisinski pravi blagoslov.

Koncertom je dominirao Ludwig van Beethoven, kojem je u sklopu 250. obljetnice rođenja skladateljskog genija, velika umjetnica odala počast.

Jednostavna, skromna i nježna, no za glasovirom nemilosrdno precizna, svoj je nastup otvorila Sonatom u As-duru, br. 31, op. 110 oduševivši sve nazočne, kao i mnogobrojnu publiku koja je tom prilikom prvi puta otvorenje sezone ciklusa Lisinski subotom pratila i internetskim prijenosom uživo.

Slavna je pijanistica izvela i jedno od najpoznatijih Debussyjevih djela: Suite bergamasque, koja se besprijekornom tehnikom i osobitom senzibilnošću pronijela cijelom dvoranom.

Nakon stanke, svježe obnovljenom dvoranom odzvanjala je posljednja Beethovenova sonata za klavir, ritmički vizionarska i tehnički vrlo zahtjevna Sonata u c-molu, br. 32, op. 111 iz nepogrešivo usredotočenih prstiju jedne od najvećih pijanistica našega vremena.

Zadivljena publika iznudila je i bis te je Pires Zagrebu poklonila još jedan dragulj:  II. stavak Beethovenove 8. sonate za glasovir u c-molu, op. 13 (Patetične).

U  pauzi koncerta, gledatelji su putem internetskog prijenosa mogli iz dvorane pratiti kratak razgovor voditeljice Maje Trstenjak s dugogodišnjom pretplatnikom i prijateljem Lisinskog, gospodinom Milanom Rupićem te povjesničarkom glazbe i glazbenom kritičarkom Jagodom Martinčević koja nije krila svoje oduševljenje prvim dijelom nastupa karizmatične pijanistice.

U nastavku je prikazana snimka razgovora s Mariom João Pires koji je vođen neposredno prije samog koncerta. Umjetnica je obrazložila zašto je odabrala djela Beethovena i Debussyja za ovaj koncert: "Njihova su djela sastavni dio mojeg života, uz njih sam shvatila dubinu osjećaja. Beethoven nije razumio samo naš svijet, nego kroz njegovu glazbu osjećamo cijeli univerzum, pa i ovu borbu koju svi sada vodimo".

Prisjetivši se svojeg nastupa u Lisinskom prije sedam godina, umjetnica je otkrila i kako se osjeća u Lisinskom: "Zaista je lijepo ovdje i stvarno sam sretna. Ova dvorana ima zaista nešto posebno u zvuku. Ne znam kako je to kad ste u publici, ali ovdje na pozornici ima nešto toplo i osjećate se kao da ste kod kuće".

Identičan osjećaj s njom je sinoć dijelila i publika koja je, izašavši iz Dvorane, s dodatnom radošću i optimizmom primijetila da je stao Kalendar tišine ispred glavnog ulaza u Lisinski pokazujući da je ovim spektakularnim koncertom napokon završila tišina u Lisinskom koja je trajala predugih 237 dana, 20 sati, 30 minuta i 0 sekundi.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na redakcija[email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.