znanje je moć

Kako do uspjeha? Ovo je 11 navika uz pomoć kojih drugi 'nižu pobjede'

Autor

Direktno.hr

Stvari koje radimo prije spavanja imaju znatan utjecaj na naše raspoloženje i razinu energije idući dan te nas mogu mentalno pripremiti za ono što nas čeka ujutro. Uspješni ljudi shvaćaju da njihov uspjeh počinje i završava njihovim mentalnim i fizičkim zdravljem koje u velikim dijelom ovisi o tome jesu li se dovoljno naspavali.
16.08.2015. u 20:42
Ispiši članak

Evo koji su mali trikovi nezaobilazni dio njihove rutine prije spavanje uspješnih ljudi.

1. Čitaju

Američki predsjednik Barack Obama i Bill Gates prije spavanja čitaju barem pola sata.

''To vrijeme nije striktno rezervirano za čitanje poslovnog ili inspirativnog štiva. Mnogi uspješni ljudi pronalaze vrijednost u traženju informacija iz različitih izvora i vjeruju kako im to pomaže u poticanju veće kreativnost i strasti u njihovim životima'', navodi Michael Kerr, autor knjige You Can’t Be Serious! Putting Humor to Work .

2. Isključe se s posla

Uspješni ljudi rade sve osim posla prije odlaska u krevet, tvrdi Kerr. Oni ne provjeravaju e-mailove i pokušavaju se odmaknuti od bilo čega povezanog s njihovim poslom. Istraživanja otkrivaju da ako povezujemo naše vrijeme za spavanje s poslom, bit će nam puno teže opustiti se u krevetu zbog čega bi ga trebali isključivo rezervirati za spavanje i seks.

Razlog tomu je i plavo svjetla svijetlo s telefeona koje imitira svjetlost sunca zbog čega naš mozak prestaje proizvoditi melatonin, hormon koji je bitan za reguliranje dnevnog ritma.

3. Rade popis stvari koje moraju napraviti

''Pražnjenje uma za dobar san kritično je za mnoge uspješne ljude'', smatra Kerr. ''Oni će često vrijeme prije spavanja posvetiti stvarima koje moraju napraviti idući dan kako ih te misli ne bi opterećivale tijekom noći.''
Kenneth Chenault, direktor American Expressa svaku večer zapiše tri stvari koje želi postići idući dan.

4. Provode vrijeme s obitelji

Woodward tvrdi da je važno izdvojiti vrijeme za razgovor s našim partnerom, djecom ili psom. Laura Vanderkam, autorica knjiga I Know How She Does It i What the Most Successful People Do Before Breakfast, tvrdi da se radi o čestoj navici među visoko uspješnim ljudima.

''Shvaćam da ne mogu svi ići u krevet u isto vrijeme kada i njihov partner, ali ako možete, to je dobar način da se povežete i pričate o vašem danu.''

5. Seksaju se

Osim što on ima pozitivan zdravstveni učinak, seks je dobra vježba, može smanjiti razinu stresa, a imat će i pozitivan učinak na poboljšavanje veze s našim parnterom. Istraživanje koje je objavio Institut za proučavanje rada u Njemačkoj otkrio je povezanost između bogatstva i učestalog seksa.
Istraživanje je otkrilo da ljudi koji se seksaju četiri ili više puta tjedno zarađuju plaću koja je za 5 posto viša.

6. Idu u večernje šetnje

Joel Gascoigne, suosnivač Buffera, svaku večer prije spavanja šeta 20 minuta. “To je vrijeme kada mogu procijeniti ono što sam tijekom dana napravio, razmišljati o zahtjevnijim izazovima, polako prestati razmišljati o poslu i postići stanje umora.”, napisao je na svom blogu.

Vjeruje se da vježbanje prije spavanja uzrokuje otežno spavanje, no Nacionalna zaklada za spavanje otkrila je 2013. godine da vježbanje, pa makar i navečer, pruža kvalitetniji san. Mnoga istraživanja otkrila su da šetanje smanjuje stres i anksioznost, piše Telegram.

7. Prisjećaju se dobrih stvari

Kerr tvrdi da mnogi uspješni ljudi prije spavanja razmišljaju o dobrim stvarima koje su im se dogodile tijekom dana, ili zapisuju tri stvari na kojima su zahvalni.

''Pisanje dnevnika zahvalnosti podsjeća ljude na napredak koji su ostvarili tijekom dana u bilo kojem aspektu njihovog života, koji im pomaže da ostanu motivirani pogotovo kada prolaze kroz izazovno i teško razdoblje.''

Benjamin Franklin svake večeri si je postavljao jedno pitanje koje mu je pomoglo: “Što sam korisno danas napravio?”

8. Zamišljaju sutrašnji uspjeh

Mnogi uspješni ljudi posvete nekoliko minuta prije odlaska u krevet kako bi razmišljali o pozitivnim ishodima nadolazećih projekata na kojima rade, tvrdi Lynn Taylor, autorica knjige Tame Your Terrible Office Tyrant: How to Manage Childish Boss Behaviour and Thrive in Your Job.

9. Meditiraju

Mnogi uspješni ljudi iskoriste deset minuta prije nego što idu spavati kako bi meditirali. Dale Kurow, menadžerica iz New Yorka, tvrdi da je to odličan način za opuštanje tijela i ostvarivanja spokoja u umu.

10. Planiraju spavanje

Odlazak na spavanje mora biti svaku večer jednak, a to je ključna navika koju preporučuju svi stručnjaci za spavanje jer na taj način možemo osigurati zdrav san. Vanderkam sugerira da trebamo isplanirati kada ćemo se probuditi, da izračunamo koliko nam je sati za san potrebno i da postavimo alarm koji bi nas podsjetio da moram ići spavati.

''Najgora stvar koju možemo napraviti je da ostanemo budni do kasnih sati, a ujutro stisnemo snooze na alarmu. Ljudi imaju ograničenu količinu snage volje. Zašto je trošiti na svađanje sa sobom oko toga kada ćemo ustati i spavati''.

11. Imaju rutinu vezanu uz higijenu

Nacionalna zaklada za spavanje preporuča da napravimo ritual vezan uz higijenu koji će odaslati psihološki signal mozgu da se moramo spremiti za spavanje. To može uključivati pranje zuba, umivanje lica ili češljanje kose. Stephen King također njeguje jednu od ovih rutina jer svaku večer pere ruke i provjerava jesu li svi jastuci ispravno okrenuti.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.