HRABRA PODUZETNICA

Jana je pokrenula vlastiti posao odmah nakon diplome i uspješno ga vodi 9 godina: 'Maštala sam da jednom imam nešto svoje'

Autor

Maja Šubarić Mahmuljin/Generacija.hr

"Ne vjerujem u uspjeh preko noći, ali vjerujem u dobru poduzetničku priču koja je građena na kvalitetnim temeljima", rekla je Jana Radeljak (33) iz Zagreba. 

27.04.2023. u 08:25
Ispiši članak

Ova uspješna mlada poduzetnica se, nakon što je završila komunikologiju (smjer odnosi s javnošću) na Hrvatskim studijima, odlučila na hrabar potez. Pokrenula je PR agenciju Bagadodo koja od osnutka 2014. uspješno posluje na hrvatskom i inozemnom tržištu. Osim što je direktorica, Jana je i majka dviju djevojčica Klare i Sare te sa suprugom Lovrom razvija ovaj obiteljski posao.

Kako je u Hrvatskoj tek svaka deseta žena poduzetnica, na portalu Generacija.hr upitali su ju od kuda ideja za PR agenciju, što je sve potrebno za opstanak i uspjeh na tržištu, kako balansira između posla i obitelji, kakav je položaj žena u poduzetništvu i je li se susretala s predrasudama te što bi poručila ženama koje tek kreću u ovu pustolovinu.

Kada i zašto ste se odlučili postati poduzetnica?

Još tijekom studija komunikologije radila sam i volontirala na raznim projektima vezanim uz odnose s javnošću te sam se vrlo rano upoznala s opisom posla jednog PR-ovca. Ideja kako bi ja to napravila, kako bi organizirala neko događanje, kako bi komunicirala s medijima, vodila neke društvene mreže i ostale PR-ovske aktivnosti stalno sam zapisivala u svoje planere i maštala da jednom imam nešto svoje. Nakon završenog studija odlučila sam da neću čekati savršen natječaj za posao i opis radnog mjesta nego ću si ga sama napraviti. I tako je i bilo. Oboružana mladenačkim entuzijazmom, hrabrošću, upornošću i podrškom krenula sam.

Od kuda ideja za tvrtku Bagadodo? Čime se sve bavite i koji vam je cilj?

Od početka postojanja Bagadoda želja nam je pružiti tvrtkama, udrugama, pojedincima komunikacijske i promotivne usluge kroz raznolike kanale kako bi njihove poruke i njihova PRiča došla do ciljanih javnosti. Odnosi s javnošću nisu potreba i mogućnost samo velikih kompanija koje imaju izdašne budžete, nego da ih trebamo svi mi.

Postoje udruge koje rade zanimljive projekte, zanimljive poduzetničke priče, inovativni proizvodi, vrijedne aktivnosti organizacija, ali problem je da za njih čuje malo ljudi. Njihove važne poruke nisu odaslane prema njihovim javnostima. Upravo tu kreće naš posao. Mi smo spona između organizacija i njihovih javnosti. Tako kaže i naš slogan – PRičamo vaše PRiče. Ciljevi naših kampanja su raznoliki – podići svijest o nekoj temi, proizvodu ili usluzi, informirati, promovirati ili jednostavno isPRičati PRiču naših klijenata.

Koliko dugo vodite tvrtku i što je sve potrebno da bi uspješno poslovali?

Agencija Bagadodo osnovana je 2014. godine i od tada uspješno poslujemo na hrvatskom i inozemnom tržištu. Za uspješno poslovanje potrebna je upornost, marljivost, hrabrost, kreativnost i poštenje. Nije lako uspjeti na tržištu, a još teže je uspješno održavati posao, razvijati ga i rasti.

Svakim danom trudimo se biti bolji, usavršavati naše usluge i raditi sve kvalitetnije. Zahvalni smo našim klijentima koji to prepoznaju, daju nam povjerenje i preporučuju nas dalje. Ponekad se našalimo da su naši najbolji PR-ovci zadovoljni klijenti.

Koje osobine su poželjne za jednu poduzetnicu? Ima li u PR-u više žena ili muškaraca?

Poželjne osobine u poduzetništvu definitivno su hrabrost, odvažnost, kreativnost, poštenje i strpljenje. Ne vjerujem u uspjeh preko noći, ali vjerujem u dobru poduzetničku PRiču koja je građena na kvalitetnim temeljima i koja se onda nadograđuje prepoznajući prilike za rast, ali i prihvaćanje učenja iz pogrešaka. Kao i u životu, različitosti između muškaraca i žena i u ovom zanimanju plodonosno se isprepliću i nadopunjuju, upravo zato i ovo zanimanje postaje podjednako zanimljivo i muškarcima i ženama koji se u njemu pronalaze i zajedničkim snagama stvaraju poslovne priče.

Je li lako biti poduzetnica u Hrvatskoj? Kakav je položaj žena u poduzetništvu? Ima li predrasuda? Ima li razlika u zaradi u odnosu na muškarce?

Poduzetnički život nije lagan niti ženama ni muškarcima, on je jednostavno nekad nepredvidiv i intenzivan, ali isto tako pruža puno benefita poput kreiranja svog radnog vremena i mogućnosti da se radi s različitih lokacija – barem je tako u poslu naše Agencije Bagadodo. Mi uživamo radeći s različitih lokacija, putujući i kreirajući kampanje u opuštenoj atmosferi. S predrasudama zato što sam žena nisam se susrela, valjda sam se okružila s ljudima koji imaju slične vrijednosti kao ja ili ih jednostavno nisam primijetila niti se na njih osvrnula.

Tek svaka deseta žena u Hrvatskoj je poduzetnica. Što mislite zašto je tome tako i kako privući žene da se odvaže na poduzetništvo?

Poticajno okruženje jedno je od velikih faktora podrške poduzetnicama. Trebalo bi ponuditi još više raznolikih edukacija i poticaja, ali najvažnije  – podići svijest o važnosti ženskog poduzetništva, poticati na razumijevanje za majke poduzetnice, te od malena djecu općenito učiti poduzetništvu, razvijanju svojih ideja, financijskoj pismenosti i ostalim društvenim vrijednostima potrebnim u poduzetništvu.

Majka ste dvoje djece. Kako balansirate između poslovnih i obiteljskih obaveza?

Uz dobar plan i raspored, ali isto tako i razumijevanje prema neočekivanim situacijama, kako u poslu, tako i privatno – poput dječjih viroza, posao i obiteljski život idu odlično jedan uz drugi. Dapače, ja bih rekla da se nadopunjuju i isprepliću. Nije uvijek jednostavno, ali niti ne bi trebalo biti. Zato su uspjesi još slađi. Moram reći da je uz veliku podršku mog supruga koji je, kao i ja, direktor naše Agencije Bagadodo, sve moguće. Zajedno stvaramo obiteljski posao, putujemo s djecom i radimo na zanimljivim projektima zajedno.

Što biste još voljeli ostvariti na poslovnom planu?

Trenutno smo u završnoj fazi prije predstavljanja jedne nove usluge i veselim se da će to postati dio Bagadodo ponude. Isto tako u pripremi nam  je jedan naš novi projekt koji će, vjerujem, ugledati svjetlo dana do kraja godine. Tako da planovi su tu, radimo na njima i želja mi je da se uspiju realizirati – što vjerujem da hoće. Zato, pratite nas (osmijeh)!

Što biste poručili mladim ženama koje se tek odlučuju na poduzetništvo?

Samo hrabro naprijed! Posložite prioritete i vjerujte u sebe, svoj proizvod ili uslugu, budite izvrsni u onom što radite i potrudite se da se za njega čuje. I vjerujem da će uspjeh doći. Veselim se čitati o vašim PRičama!

*Tekst je objavljen u sklopu projekta „Žene u 21. stoljeću- je li jednakost nedostižna?“ kojeg financira Agencija za elektroničke medije.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.