UDARIO PO POZNATOM PORTALU
Cijela zemlja priča o potezu chefa: 'Ja sam vlasnik registriranog žiga Kult Plave Kamenice'
Hrvatski kuhar i poduzetnik Mario Mandarić na društvenim je mrežama objavio zanimljivu vijest.
Naime, u njoj je javnosti obznanio da je postao službeni nositelj žigova "Kult Plave Kamenice" i "Plava Kamenica" što je naziv kojeg dijeli s portalom koji ima određenu reputaciju u kulinarskim krugovima.
"PAŽNJA, PAŽNJA! Ovim putem želim javno istaknuti da sam ja već duže vrijeme vlasnik registriranih žigova 'Kult Plave Kamenice' i 'Plava Kamenica'. Stoga pozivam sve koji koriste ta imena u svojim poslovima, naslovima, eventima ili bilo kojoj drugoj komercijalnoj aktivnosti da se jave mom odvjetniku radi dogovora o najmu prava na korištenje mojih žigova i reguliranja daljnjih aktivnosti pod tim imenima", započeo je na Facebooku Mandarić.
"Isto tako, dajem besplatno na korištenje svoje žigove nekome tko ima dobru ideju za koristiti ih. Da napomenem, žigove je moguće i u potpunosti otkupiti od mene. Sve što trebate je priložiti dokaz da niste jedan od najvećih poreznih dužnika u Zagrebu i da državi ne dugujete 196.000 eura poreza", dodao je.
Oglasio se portal
"Nakon te rutinske sitnice, možemo u pregovore, a do tad, mi se vidimo na Adventu na kućici 'Kult Plave Kamenice', a možda i u kojem 'Plava Kamenica' javnom WC-u, tko zna", zaključio je Mandarić.
Zaista, prema Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo, poznati kuhar je vlasnik spomenutog žiga sve do 30. listopada 2034. godine. Prijavu za vlasništvo podnio je u listopadu 2024. godine, a ono mu je priznato početkom svibnja 2025. godine. U međuvremenu se javio i portal Kult Plave Kamenice koji je tek kratko prokomentirao da se slučajem bave njihovi odvjetnici.
O svemu se oglasio i voditelj i novinar Romano Bolković. "Kako je moguće da 'ozbiljan' gastro portal ne zaštiti vlastiti brend i da mu ga netko drugi registrira", zapitao se na početku svoje Facebook objave.

FOTO: Damir Krajac/CROPIX
'Najutjecajniji gastro portal u regiji'
"U hrvatskoj gastrosceni nedavno se dogodio presedan koji otvara ozbiljna pitanja o profesionalnosti i poslovnoj pismenosti medija koji se predstavljaju kao autoriteti u ugostiteljstvu. Portal Kult Plave Kamenice, koji godinama javno recenzira restorane, savjetuje goste i radi s velikim sponzorima, nikada nije zaštitio svoj naziv ni brend. Rezultat: ugledni chef i poduzetnik Mario Mandarić postao je službeni nositelj žigova 'Kult Plave Kamenice' i 'Plava Kamenica' (registracije br. 20241167 i 20241168, Državni zavod za intelektualno vlasništvo RH)", napisao je Bolković.
"Kako je moguće da se digitalni medij, koji godinama posluje, prima oglašivački novac i tvrdi da je 'najutjecajniji gastro portal u regiji', pokazao ovakvu poslovnu naivnost? Brend je osnovni kapital svakog medija. Registracija žiga je elementarna zaštita identiteta, pogotovo ako portal živi od reputacije i sponzorstava", istaknuo je.
"Mandarić je, nakon godina javnih kritika koje je taj portal upućivao njemu i njegovim projektima, jednostavno iskoristio pravnu prazninu. 'Kupio sam i registrirao ono što je bilo slobodno — nešto što su oni sami zanemarili. Ako desetljeće prozivate druge da nisu profesionalni, a ni sami ne štitite vlastiti naziv, to govori sve o razini poslovne ozbiljnosti', komentira Mandarić", napisao je Bolković.
Važna pitanja
Istaknuo je potom da nevedeni slučaj otvara nekoliko pitanja. "Kako portal koji se financira od oglašivača i suradnji nije osigurao osnovnu pravnu zaštitu svog identiteta? Što takav previd govori sponzorima i partnerima koji plaćaju prisutnost na tom mediju? Kako javno vjerovati kritikama i ocjenama nekog tko vlastiti brend ostavlja nezaštićenim?", upitao je.
"U digitalno doba, gdje se sadržaj i reputacija monetiziraju, pravno vlasništvo nad imenom brenda presudno je za kredibilitet i sigurnost poslovanja. U ovom slučaju pokazalo se da dugogodišnja prisutnost na tržištu nije garancija profesionalnog vođenja brenda", dodao je.
Hrvatica pokazala što se dogodilo s mesom iz Lidla: 'Pojava se javlja u jednom slučaju'
"Mandarićev potez stavlja ogledalo pred cijelu scenu: dok KPK godinama ocjenjuje tuđe restorane i propitkuje njihove poslovne odluke, vlastiti temeljni alat identiteta — ime — ostavili su potpuno nezaštićenim. Za svakoga tko radi s medijima ili ulaže u marketing, ovo je ozbiljno upozorenje da reputacija bez pravne podloge može nestati preko noći", zaključio je Bolković.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.