JESTE LI MEĐU NJIMA?
Čak 85 posto Hrvata pije vino! Crno ili bijelo? Domaće ili uvozno? Donosimo rezultate istraživanja
Povremeno ili učestalo, vino pije 85 posto hrvatskih građana, najradije biraju vina domaćih proizvođača, dok gotovo podjednak broj konzumenata preferira crno ili bijelo vino, pokazalo je istraživanje magazina Ja Trgovac i agencije Hendal.
Prema istraživanju provedenom tijekom rujna na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 16 godina, vino pije 85 posto građana.
Zanimljivi su stavovi hrvatskih građana kada je riječ o porijeklu vina.
Naime, upitani vole li više strana ili hrvatska vina sudionici ankete nedvojbeno su stali na stranu domaćih vina.
Tako njih 78 posto ističe kako više voli hrvatska vina, a svega je 7,6 posto glas je dalo stranim etiketama. Da ne znaju odgovor na to pitanje navelo je 14,5 posto anketiranih.
Vino je dio hrvatske tradicije i povijesne baštine koje svjedoči o bogatstvu naših regija i njihovih podneblja. Svako podneblje i klimatski uvjeti pogoduju pojedinim vrstama vina pa su anketari željeli doznati kako tu raznolikost doživljavaju hrvatski potrošači.
Istraživanje je tako pokazalo da vino svakodnevno pije ukupno osam posto Hrvata, a jednom tjedno 21 posto. Onih koji vino piju barem jednom mjesečno ima 20,4 posto, a gotovo isti postotak ispitanika, njih 20,7 posto, ističe kako vino pije samo u posebnim prilikama. Da vino piju rijetko navelo je 14,8 posto sudionika ankete, a da ga ne pije 15,2 posto.
Kada je riječ o preferencijama vrsta vina (podjela prema boji) rezultati su pokazali da gotovo podjednak broj konzumenata vina preferira crno (48,4 posto) te bijelo (44,3 posto) vino, dok ih samo 7,3 posto više voli ružičasto (rose) vino.
Dalmacija je najpopularnija vinska regija među hrvatskim konzumentima, koju preferira trećina ispitanih (32,7 posto), a na čvrstom drugom mjestu je Slavonija kao regija iz koje 20,8 posto građana najviše vole piti vina.
Jednako tako čvrsto treće mjesto drži Istra s 13,9 posto, Hrvatsko zagorje je četvrto sa 6,4 posto, a potom slijede vinske regije Baranja s četiri posto, Moslavina s 2,4 posto i Međimurje s 1,8 posto. Za 10,8 posto ispitanika nije važna regija porijekla.
Glavno mjesto kupovine vina su trgovine mješovitom robom (male, srednje i velike trgovine te supermarketi i hipermarketi) u kojima vino kupuje 62,1 posto anketiranih građana.
Od prijatelja ili poznanika domaće vino kupuje 19,8 posto građana, devet posto kupuje izravno kod vinara, a 5,4 posto u vinotekama.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.