KONTROVERZAMA NEMA KRAJA

Zagrepčanka tvrdi da ju je Plinara prevarila: 'Prebacili su me, a ne vraćaju mi 300 eura'

Autor

Barbara Kraš Kedmenec/Bjonda Lučić

Ne smiruju se kontroverze oko grijanja u Zagrebu nakon što je službeni opskrbljivač plinom ove godine postao Međimurje-plin iz Čakovca koji je na javnom natječaju ponudio nižu cijenu. Cijelu priču obilježili su dugački redovi ispred GZPO-a, a onda i zbunjenost građana koji na kraju nisu znali tko im je opskrbljivač.

04.12.2024. u 12:07
Ispiši članak

Priča o problemima s opskrbom plinom za Zagreb i okolicu ne predstaje s kontroverzama, a zavrzlame za građane, prema informacijama portala Direktno, i dalje nisu razriješene. Podsjetimo, kako smo pisali ranije, Međimurje-plin  je još u listopadu ove godine određenom dijelu korisnika poslalo visoke akontacijske rate.

Naime, rok za podnošenje zahtjeva za prebacivanje s Međimurje plina na Gradsku plinaru Zagreb - Opskrba bio je do 27. rujna, a građani koji su do 27. rujna prihvatili ponudu GPZO-a, nakon 1. listopada više ne bi trebali biti korisnici javne usluge te prelaze na tržišnu uslugu. Ipak, još prije mjesec dana počeli su se na društvenim mrežama javljati građani s tvrdnjama da su potpisali da ostaju kod GZPO-a, ali da im svejedno stižu uplatice čakovečke tvrtke.

Još tada su slali mailove GZPO-u, ali nisu dobili povratni odgovor što je izazvalo neizvjesnost kod dijela potrošača jer nisu znali od koga im na kraju stiže plin. O ovome se i dalje piše na društvenim mrežama, a jedna Zagrepčanka požalila se da joj je odgovor od GZPO-a stigao tek nakon mjesec dana.

FOTO: Screenshot

'Ostala' u pretplati 300 eura

Kako je napisala, kod Gradske plinare Zagreb-Opskrba u pretplati je više od 300 eura, a pretplaćeni novac joj nije nikad vraćen. Naravno, u isto vrijeme dobila je akontacijske rate od Međimurje-plina, a od zagrebačke tvrtke do sada, ni traga ni glasa. "Novac ne vraćaju, prebacili me u Međimurje-plin jer eto, nisu stigli obraditi podatke. Odgovaraju nakon više od 30 dana. Tko radi u ZG plinari?", zapitala se ogorčena Zagrepčanka.

U svojoj objavi podijelila je dugoiščekivani odgovor zagrebačke tvrtke u kojoj su se u nekoliko navrata ispričavali  zbog nastale situacije, "ali radi velikog broja primljenih zahtjeva, tehničkih poteškoća i kratkog roka u kojem je sve zahtjeve trebalo obraditi, nažalost, neki od zahtjeva nisu obrađeni". Kako su objasnili, tome su po njima kumovali ne samo tehnički problemi i kratki rokovi, već i formati u kojem su dostavljeni zahtjevi, "pa iste nije bilo moguće učitati u aplikaciju i pokrenuti potrebnu proceduru".

"Radi navedenog, dio kupaca, kao što se dogodilo i u Vašem slučaju, je 1. listopada prešao na javnu uslugu kod opskrbljivača u obvezi javne usluge Međimurje-plin", napisali su joj u objašnjenju. Nakon toga joj sugeriraju da, ako i dalje želi postati kupac GZPO-a, ponovno podnese zahtjev, ali ovaj put obećavaju da će proceduru pokrenuti u roku nekoliko dana, a očekivani početak opsrbe navode kao 1. siječnja 2025. godine. 

FOTO: Neva Žganec/PIXSELL

Oglasila se i HERA

"Kada pokrenemo postupak promjene opskrbljivača, Vaš sadašnji opskrbljivač ima pravo zaustaviti postupak promjene isključivo radi dugovanja koje je u dospijeću. S obzirom na navedeno, kako postupak promjene ne bi bio zaustavljen, potrebno je da sadašnjem opskrbljivaču podmirite dospjeli dug", naveli su iz GZPO-a, ali isto tako nisu rekli hoće li joj i kada vratiti novac u slučaju da Zagrepčanka želi ostati kod Međimurje-plina.

Podsjetimo, zbog svega se sredinom studenog oglasila i Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA) koja je objasnila da bi se građani u ovakvim slučajevima trebali obratiti starom opskrbljivaču plinom (Međimurje-plinu) i novom opskrbljivaču plinom (Gradskoj plinari Zagreb – Opskrba) "radi razgraničenja njihove potrošnje kod starog i novog opskrbljivača".

FOTO: Darko Tomas/CROPIX

Što s akontacijskim ratama?

"Stari opskrbljivač plinom (Međimurje-plin) dužan je u roku 30 radnih dana od dana početka isporuke plina od strane novog opskrbljivača (Gradske plinare Zagreb – Opskrba) obaviti konačni obračun opskrbe plinom za period u kojem je opskrbljivao plinom krajnjeg kupca", naveli su iz HERA-e.

Zagrepčane dočekali neugodni iznosi na računima: 'Poslali su im najviše moguće rate'

"Krajnji kupci koji su promijenili opskrbljivača plinom i prešli na tržišnu opskrbu plinom, a o čemu ih je Gradska plinara Zagreb – Opskrba obavijestila, ne trebaju plaćati ispostavljene akontacijske rate već trebaju pričekati konačni obračun Međimurje-plina. U slučaju da ispostavljene akontacijske rate od strane Međimurje-plina ne odgovaraju povijesnoj potrošnji plina u istom razdoblju prethodne godine ili trenutna potrošnja znatno odstupa od procijenjene potrošnje na akontacijskim ratama, preporuka je da se krajnji kupac javi opskrbljivaču plinom (Međimurje-plin) u cilju korekcije i usklađenja akontacijskih rata", objasnili su.   

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.