A KAŽE DA TO RADI ZBOG STANARA CENTRA

Zagrepčani popljuvali Tomaševićev plan: 'Vi znate da Zagreb ne završava u Dubravi'

Autor

Barbara Kraš Kedmenec

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u srijedu je predstavio opsežan plan ulaganja u prometnu ingrastrukturu u Gradu Zagrebu, koji bi, po njemu, trebao rasteretiti promet i smanjiti nesnosne gužve.

18.10.2024. u 07:13
Ispiši članak

Između ostalog, gradonačelnik je najavio promjene i što se tiče samog parkiranja i parkirnih mjesta. Od 26. listopada parking će se u centru Zagreba naplaaćivati 24 sata, a naplata se uvodi i nedjeljom do 15 sati. Prema gradonačelniku, te mjere zaštititi će ljude koji žive u samom centru.

"Manjak parkirališnih mjesta za stanare dugogodišnji je problem u Zagrebu, a povlaštene parkirne karte (PPK) način su kojim se građanima s prijavljenim prebivalištem ili boravištem unutar parkirališnih zona nastoji olakšati parkiranje. Cijena PPK za prvu zonu iznosi 13.30 eura mjesečno, za drugu zonu 5,30 eura mjesečno, a za treću zonu 3,30 eura mjesečno. 

No Zagreb ima neodrživu situaciju već godinama, u kojoj je za prvu parkirališnu zonu izdano 13.776 povlaštenih parkirališnih karata (PPK) a da u toj prvoj zoni u prostoru ima samo 8035 raspoloživih parkirnih mjesta. Drugim riječima, preko 5000 je više izdanih PPK nego stvarnih mjesta na ulicama Donjeg i Gornjeg Grada. 

FOTO: Grad Zagreb

Blokovsko parkiranje

S obzirom na to, Grad Zagreb je u proteklom razdoblju pokrenuo niz mjera s ciljem uvođenja reda u parkiranje. Prvo je reguliran najam parkirnih mjesta za terase ugostitelja, čime je oslobođeno oko 300 parkirnih mjesta, a nakon toga je napravljena revizija sustava rezerviranih parkirnih mjesta kojim je oslobođeno dodatnih 300 parkirnih mjesta", objavili su iz Grada. 

Kreće se s primjenom blokovskog parkiranja, a prema inforgrafici koju je Grad objavio, blokovi 2, 3 i 4 će se spojiti, a stanari će dobiti mogućnost da prilikom PPK umjesto svojeg bloka, mogu odabrati susjedni u istoj ili nižoj zoni naplate. Ipak, kako su napomenuli, svaki stanar može odabrati samo jedan blok.

Zagrepčani, za koje Tomašević kaže da se ove promjene i uvode, čini se, nisu zadovoljni. Društvene mreže pune su kritika na račun odluke koja stupa na snagu za devet dana. "Ako se uvede parkiranje unutar nekog radijusa u odnosu na mjesto stanovanja, smatram da bi svi trebali plaćati jednako jer svima jednako vrijedi njegovih par blokova. Dapače, ako u užem centru stanar traži parkirno mjesto kružeći po svom bloku pola sata, onda bi valjda trebao plaćati manje, a ne više nego netko kome je omogućen lakši pronalazak parkirnog mjesta", stoji u jednom komentaru.

Gdje ima mjesta iza 22 sata?

"Točno to… Ne vidim razlog da plaćamo više, svaki stanar ima pravo na povlaštenu kartu bez obzira gdje živi", nadovezao se drugi. "Gdje ima mjesta iza 22 sata? U Martićevoj nema više mjesta ni u koje doba dana ili noći", stoji u jednom komentaru, a drugi kaže: "Ja već vidim da ću kao do sada plaćati mjesečnu kartu i nemati mjesta za svoje vozilo". Neki kvartovi nemaju naplatu parkinga, primijetio je netko i dodao da to znači da nisu svi građani u Zagrebu u ravnomjernom položaju.

"Prva zona koja najviše plaća, najteže nađe parking i ima ih najmanje! Kaj je tu povlašteno? To kaj jedan sat kružim da nađem parking koji skupo plaćam", ljuti se jedan Zagrepčanin. "Vi znate da Zagreb ne završava u Dubravi? Kaj je sa Sesvetama? Mi se fakat moramo odvojiti od Zagreba...", "tik tak izbori...", nastavljaju se komentari.

"A što ako je cijela ulica blokirana radi obnove srednje škole već godinu dana? Gdje onda parkirati?", pitao je netko i dobio dosta odgovora: "Kod nas su zauzeli cijelu ulicu, ostavili maksimalno 10 mjesta. To traje već godinu dana i jos će... Plaćamo parking, a mjesta nigdje", "A što je s nama kojima vrijedi postojeća PPK za 2 zonu, a po novom smo u crvenoj?".

FOTO: HINA/Lana Slivar Dominić

'Potrošila sam goriva, vremena i živaca'

Informacije daju polovično, a kada dođe taj dan, sustav će pasti, ustvrdio je netko, dok se na društvenim mrežama često mogla pronaći kritika da se jako puno toga nije objasnilo. "Zapravo bi najpravednije bilo da stanari u svom bloku ne plaćaju ništa, da u strogom centru budu brutalno visoke cijene za ostale, u širem centru nešto niže i da se ulagaže u javni prijevoz", bilo je i takvih prijedloga. Jedna gospođa kazala je za portal Direktno da u centru živi već 25 godina i da nigdje nema mjesta osim tijekom ljetnih mjeseci.

"Dođeš prijepodne, mjesta nema. Dođeš popodne, mjesta nema, a tek ako dođeš navečer, tek onda  mjesta nema. U biti stanje na parkiralištu u večernjim satim je pravo stanje, jer su uglavnom parkirani stanari. Goriva i goriva, vremena i živaca sam potrošila na traženje parkinga i kruženja po istom. O svađama tko je prvi vidio mjesto, tko je prvi došao na parking, tko duže kruži i traži parking, bolje da ne pišem. Bilo je svega (deranja, psovki, prijetnji)", kazala je Zagrepčanka. 

Mnogi Zagrepčani moraju se pripremiti na veliku promjenu: Ostalo im je 10 dana

Izrazila je sumnju u novi sustav blokovskog parkiranja. "Moji susjedi nisu zadovoljni ovim rješenjem iz razlog što su neki išli i dalje od kvarta kako bi našli parking mjesto. Sada to neće moći,  odnosno moći će, ali će morati platiti dnevnu kartu. Ovakve promjene, bez detaljne studije, bez da se izađe na terene i sve provjeri, bez da se pita mjesne odbore kakvo je stanje na terenu ne mogu biti dobre", objasnila je svoj skepticizam. Kako će to izgledati u stvarnosti, vidjet ćemo uskoro.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.