GRADSKI KAMEN SPOTICANJA

Zagrepčani o gorućem problemu: 'Prije nego se javi dežurni senfaš, bicikl nije opcija'

Autor

aks

Zagreb je ponovno u prometnom kaosu. Nakon što je završilo ljeto i nakon što je počela škola, zagrebačke prometnice ponovno su preplavila prijevozna sredstva koja se isprepliću na cestama i tvore kilometarske kolone. Neki Zagrepčani otkrili su koji im je najdraži oblik putovanja hrvatskom metropolom.

12.09.2024. u 06:52
Ispiši članak

"Zašto i dalje preferiram tramvaj iako imam auto", napisao je autor objave na Redditu uz video na kojem se vidi kako putuje u tramvaju, a pored na cesti snima kolonu automobila koja nepomično stoje. Njegov komentar potaknuo je veliku raspravu, a mnogi Zagrepčani otkrili su koje im je najdraže prijevozno sredstvo po zagrebačkim ulicama. Mnogi Zagrepčani uključili su se u ovu raspravu te se stvorilo nekoliko odgovora koji su se ponavljali. Mnogi su istaknuli kako putovanje po Zagrebu ovisi o mjestu stanovanja i mjestu posla.

"Ovisi gdje živiš i radiš te koje sve obveze imaš. Do 27. godine su mi tramvaj i autobus bili svetinja, a onda se pomalo sve izmijenilo. Zbog prirode posla i obiteljskih obveza javni gradski prijevoz mi je horor, ne bih ništa stigao obaviti i bio bih umoran kao pas te na rubu živčanog sloma", napisao je jedan korisnik. "Otkad imam auto u Zagrebu sam se preporodio (NZG nema baš dobru tramvajsku povezanost)", napisao je korisnik koji je zatim objasnio kako je inače morao dva puta presjedati.

"Bus-tramvaj-tramvaj i sveukupno mi je trebalo oko sat vremena i to ako bus ili tramvaj ne kasni ili se ne pojavi, što i nije tako rijetko. A sad i po najvećoj gužvi sam za pola sata. Plus još što je nabavku u trgovini 10 puta lakše obaviti. Jedino do centra je brže i lakše ići javnim prijevozom, ali za ostatak grada bolji je auto", napisao je korisnik. "Aj, snimi video po Savskoj i Ozaljskoj... Zapravo svugdje gdje tramvaj nije odijeljen od automobilskog prometa. To je problem Zagreba", tvrdi jedna korisnik.

FOTO: HINA/Edvard Šušak

Sve ovisi o ruti

"Upravo to. Meni bi cca trebalo dva sata do posla javnim prijevozom. Ovako i po najvećoj gužvi mi treba 35 minuta, kad je 'normalno' 25", otkrio je korisnik. "Baš to, ovo je jedna od rijetkih dionica gdje se isplati ići tramvajem ako živiš relativno blizu i/ili ne moraš predsjedati. Ja putujem od Bologne do Heinzelove sat vremena kako god bilo", objasnio je korisnik pa je napisao kako mu se vlakom ne isplati jer ima dosta pješke do njega, a onda opet mora na tramvaj s Glavnog kolodvora.  

"To je dodatni trošak HŽ. S autom si u čepu kojom god rutom ideš, a s obzirom na to da moram koristiti bus pa tramvaj, na presjedanju i drndanju po Ilici s autima po tračnicama potrošim barem još 40 min do Heinzelove. Ako imam sreće pa uspijem sjesti, bolje mi je staviti slušalice i mozak na pašu ili otvorim laptop i pogledam mailove", napisao je korisnik istaknuvši zašto više preferira javni prijevoz. Mnogi su naveli kako ne vole putovati javnim prijevozom jer je spor i stalno kasni.

"I ja bih voljela da je javni prijevoz pouzdan i da normalno funkcionira, a ne da mi bus malo dođe malo ne dođe. Također, potpuno je drugačije kada ti autom čak i u gužvi treba 45 minuta do posla, a busom tramvajem sat i 45 minuta. Ako živiš na drugom kraju grada u kvartu koji nije dobro povezan javnim prijevozom, nažalost, nema drugog izbora od auta", zaključila je korisnica s kojom su se mnogi složili potkrijepivši tvrdnje iskustvima s ceste. "Probaj živjeti na istoku, a raditi na zapadu, ili obrnuto... Pa mi onda reci da ti je auto nepotreban trošak".

FOTO: HINA/Tomislav Pavlek

'Tramvaj mi nikad nije došao na vrijeme'

"Baš to. Meni je danas s posla trebalo sat i pol do kuće (Črnomerec - Dubrava), za udaljenost od 15-ak kilometara. Bus se, eto, odlučio ne pojaviti pa ti gubi vrijeme čekajući 15 do 20 minuta idući. Autom bi mi trebalo oko 35 minuta", napisala je korisnica, a još jedna se složio s njima. "50 minuta do sat stajanja u ZET-u ili 25 minuta autom, baš se pitam kako ću", napisao je. "Jedino s čime smo mi na Črnomercu dobro povezani jesu Podsljemenska zona i Dubrava. Zadnjih godina je postala nemoguća misija izaći iz kvarta", započeo je korisnik.

Rekao je kako je s pojavom novih zgrada u Gradišćansku ta misija dodatno otežana. "Jedva čekam dolazak Sabora i dovoženje jednog po jednog uvaženog zastupnika pa blokiranje prometa za svaku od njihovih finih g*zica", poručio je korisnik, a jedan je napisao kako ima "sreće" jer od javnog prijevoza koristi jedino tramvaj. "Stvarno se divim ljudima koji idu tramvajem do busa pa busom do kuće. Tramvaj mi nije došao na vrijeme otkad se redovito vozim s njim, dakle tri do četiri godine niti jednom, a da zbog toga zakasnim na bus koji ide još rjeđe poludio bih".

Jedan korisnik detaljno je obrazložio zašto bira putovanje automobilom. "Između vožnje javnim prijevozom u trajanju od 40 minuta i vožnje automobilom u trajanju od 20 minuta, normalno da ću odabrati ovo drugo. Isto tako, ako moram birati 40 minuta u javnom prijevozu i 40 minuta u automobilu, odabrat ću ovo drugo. Isto tako, ako moram birati 40 minuta u javnom prijevozu i 60 minuta u automobilu, odabrat ću ovo drugo", započeo je pa je naveo tri razloga zašto bira automobil.

FOTO: Zagreb parking

Prednosti automobila

"Prvi, u automobilu sam sam, puštam si muziku, telefoniram u miru, pušim, pijem i jedem ako mi se puši, pije i jede, ne moram dijeliti taj prostor s nepoznatim ljudima gdje su barem trećina pojedinci kojima bi pod hitno trebao prisilan pregled u ustanovi za mentalno zdravlje. Ako čekam u koloni ili vozim dionicom koja ne zahtijeva neku koncentraciju mogu to vrijeme koristiti za razmišljanje jednako kao što bih to radio i u javnom prijevozu, pod uvjetom da pored mene ne stoji neki luđak koji mi se obraća", nastavio je.

Kao drugi razlog naveo je uštedu vremena. "Kalkulacija nikad nije dobra niti točna i zapravo mi je fascinantno kako se i dalje većina onih koji zagovaraju javni prijevoz prave ludi i prigodno 'previde' taj dio. Ako sam parkiran u prostoru firme u kojoj radim i imam parking pred zgradom, te se vozim 40 minuta do kuće, put mi traje ukupno 45 minuta (računam pet za dolazak do auta i od auta do stana)", nastavio je. 

"Ako se vozim 40 minuta javnim prijevozom imam (računam prosjek, nekad je pet, nekad 15-20 minuta) u pravilu 10 minuta do stanice, 10 minuta čekam autobus/tramvaj, vozim se tih 40 minuta i onda još 10 minuta hodam do stana", nastavio je. "Na kraju ispadne 70 minuta, za jedan smjer. Znači, dnevno mogu komotno potrošiti na put preko 50 minuta više vremena, čak i ako je trajanje samog putovanja identično", poručio je korisnik te je kao treći razlog naveo da "javni prijevoz nije jeftin niti značajno jeftiniji od vožnje".

FOTO: HINA/Damir Senčar

'I prije nego se javi dežurni senfaš, bicikl nije opcija'

"Radim baš tu gdje prolaziš. Autom mi treba pola sata do posla i ponekad sat vremena do doma, a biciklom ravno 14 minuta. Kad pada kiša odem tramvajem i opet nekako dođem i odem prije nego autom…", napisao je korisnik, a drugi se zgroženo nadovezao. "Pa dobro ljudi, zar sam toliko morao listati da netko konačno spomene bicikl", napisao je jer se u raspravi na Redditu do tada nitko nije sjetio navesti bicikl. Mnogi su objasnili zašto im je draži javni prijevoz, a jedan od glavnih razloga ponovno je povezan s propustima Gradske uprave.

"A da ne spominjemo da kad i stigneš nemaš gdje parkirati. Kad se vratiš doma, ponovo tražiš parking", "Jer ne moraš parkirati tramvaj", komentirali su neki korisnici pa se jedan nadovezao. "Čini mi se da su ovi koji pljuju po nama debilima koji idemo autom svi od reda ljudi koji žive u stanu u centru ili negdje gdje je jako dobra povezanost infrastrukture javnog prijevoza - netko tko živi odvojen od stvarnosti. Ja ovdje govorim isključivo o velikoj većini ljudi koji dolaze autom, a koji žive van centra ili na periferiji", započeo je i nastavio.

Grad Zagreb predstavio sedam mjera koje će promijeniti sve: 'Odlučili smo raščistiti nered'

Istaknuo je kako je promet uglavnom užasan u vrijeme kad masa roditelja krene navažati svoju djecu buduće u škole udaljene par tramvajskih stanica. "Da se mali ne umori ili izgubi. Sramotno je koliko roditelja ostavlja djecu čak i ispred srednjih škola i tamo zaustavlja njih 10 u prometu. I prije nego se javi neki dežurni senfaš, bicikl nije opcija jer iz npr. Podsljemenske zone nema niti jedna biciklistička staza i nije opcija ići u brdo svaki dan. Nije isto voziti po ravnoj Ilici ili pedalirati u Podsljeme. Znam bolje od tebe, imam iskustva", zaključio je.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.