Zdrav život metropole

Zagreb šesti glavni grad EU s po biciklističkom prijevozu

Autor

Direktno.hr

Zagreb je šesti glavni grad Europske unije po svakodnevnome biciklističkom prijevozu s 10,1 posto bicikala na svojim prometnicama, izvijestio je Grad Zagreb na svojim web stranicama.

14.07.2017. u 08:27
Ispiši članak

Prvi po broju biciklista u svakodnevnome prometu je Kopenhagen s 35 posto, drugi je Amsterdam s 32 posto, Berlin je treći s 13 posto, Ljubljana četvrta s 12 posto, te Helsinki peti s 11 posto bicikala na svojim prometnicama.

Eurobarometar ističe da je vožnja biciklom na posao ili zbog koje druge svakodnevne obveze neravnomjerno raspoređena diljem EU-a, pa tako čak trećina Nizozemaca biciklom dolazi na posao ili ga koristi svaki dan, dok se na Cipru, Malti i Portugalu ta praksa još nije udomaćila.

"Grad Zagreb sustavnom strategijom provodi zacrtane programe kojima je cilj uvođenje biciklističkog prometa u što većoj mjeri u prometni sustav i populariziranje vožnje biciklom kao načina gradskog prijevoza. Uz programe koje provodi, Grad podupire biciklističke sportske manifestacije i mnogobrojne udruge koje u svojim programima promoviraju bicikl kao prijevozno, sportsko i rekreativno sredstvo", ističe Gradska uprava.

Zagreb danas broji nešto više od 200.000 aktivnih biciklista, od kojih njih 3000 svakodnevno prolazi pored brojača bicikala – Bike totema, na Trgu Stjepana Radića.

"Zagrepčanima su na raspolaganju 562 biciklistička parkirališta na javnim površinama i nešto više od 300 kilometara uređenih biciklističkih staza. Istovremeno, svaka nova prometnica u Zagrebu se gradi s biciklističkim stazama/trakama kao sastavnim dijelom prometne infrastrukture, te je postao prvim hrvatskim gradom koji je uveo dijeljeni promet na kolniku", poručuju iz Grada.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.