HOĆE LI SE SMANJITI GUŽVE?
Zagreb uvodi velike promjene za vozače: Ovo do sada još nije viđeno
Pročelnik zagrebačkog Gradskog ureda za promet Andro Pavuna u srijedu je najavio da će se, zbog rekonstrukcije KBC-a Zagreb, na Borongaju osigurati parkiranje i prijevoz ZET-ovim autobusom do bolnice, a zbog toga će i na Bukovačkoj cesti prvi puta biti fizički odvojena žuta traka.
Pavuna je na konferenciji za novinare objasnio da zbog rekonstrukcije i izgradnje KBC-a Zagreb, odnosno bolnice "Rebro", garaža u toj bolnici više neće biti dostupna. Zbog toga se priprema parkiralište "Park@Ride" na Borongaju gdje će vozači moći parkirati te se ZET-ovim autobusom odvesti do bolnice.
Dodao je i da će na Bukovačkoj cesti prvi puta fizički odvojiti žutu traku, u dužni od oko 300 metara, kako bi ZET-ov autobus mogao nesmetano voziti do Petrove ulice.
S tim će projektom, dodao je, nastaviti i drugdje po Zagrebu, kako bi ZET-ovi tramvaji i autobusi mogli nesmetano voziti. "Kazne nisu učinkovite, izvjesnost kažnjavanja je preniska, visina kazne premala i vozači žutu traku ne poštuju", objasnio je.
FOTO: Dragan Matic/CROPIX
Novi tramvaji
Na pitanje očekuje li da će stupići koji se postavljaju u Masarykovoj i Gundulićevoj ulici spriječiti vozače da nepropisno parkiraju na nogostupu, pročelnik je odgovorio da se tome nada. Sada je to "igra mačke i miša" jer ima onih koji voze i parkiraju po gradskim pločnicima pa je, kaže, očito da se ulice na taj način moraju zatvarati jer "neki ljudi nemaju obzira".
Najavio je da s dolaskom 91 novog tramvaja neće izbacivati stare koji će i dalje voziti jer se želi "zgusnuti i pojačati vozni red" te uvesti nove polaske i nove linije ZET-ovih autobusa i tramvaja.
Za metro kaže da je "užasno skup zahvat", a i pitanje je je li za Zagreb uopće održiv, ali razmišljaju i u tom smjeru. Dodao je i da neki gradovi, primjerice Bratislava, imaju takozvani metro vozni red tramvaja - svake dvije minute ide tramvaj. "E, sad vi zamislite da linije 17, 12, 11 i 14 idu svake dvije minute u vršnim satima", kaže Pavuna.
FOTO: Dragan Matic/CROPIX
Dodavanje treće trake
Na pitanje novinara što bi to značilo za Savsku cestu, pročelnik je odgovorio da će i odvojiti žutu traku i dovršiti Šarengradsku ulicu te dodao da se sve to radi paralelno. Napomenuo je da Grad Zagreb razgovara s MUP-om i o tome da mu se prepusti dio ovlasti za kažnjavanje prolaska kroz žutu traku, "pa će onda svi tramvaji moći projuriti po Savskoj".
Govoreći o projektima optimizacije gradskog prometa, Pavuna je istaknuo da Grad nastavlja s modernizacijom prometne mreže kroz niz infrastrukturnih zahvata i uvođenje naprednih tehnoloških rješenja. Projekti uključuju rekonstrukciju ključnih raskrižja, uvođenje pametnog i dinamičkog upravljanja prometom te proširenje mreže uređaja povezanih s Centrom za upravljanje prometom.
Na raskrižju Ulice Florijana Andrašeca i Ulice grada Vukovara dodavanjem treće prometne trake u zoni raskrižja i sinkronizacijom novih pametnih semafora kaže da su povećali protočnost prometa od zapada prema istoku 17 posto, a "drastično smanjili" opterećenje koje dolazi s Nove ceste, Krapinske i Ozaljske, gdje su vozači bili blokirali prolazak tramvaja, pa su i ubrzali tramvajski promet.
FOTO: Dragan Matic/CROPIX
'Dinamička regulacija'
Pavuna je predstavio i projekt takozvane "dinamičke regulacije" u Vukovarskoj ulici, od Ozaljske do Ulice Florijana Andrašeca gdje će se od ljeta iduće godine realizirati projekt da se srednja prometna traka koristi promjenjivo - ujutro će biti dvije trake prema istoku, a popodne dvije trake prema zapadu.
Tomašević najavio veliko iznenađenje za Zagrepčane: Ovo će ih koštati tri milijuna eura
Također, za jesen iduće godine najavio je i na Ulici Ribnjak, od Grškovićeve do Branjugove, da će ujutro dvije trake ići prema jugu, a popodne dvije trake prema sjeveru, te semaforizaciju Branjugove.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.