ODABRALA TOMAŠEVIĆEVA ADMINISTRACIJA

Vizura Zagreba pala u ruke Borisa Maleševića: Nezaboravne su izjave o 'ljigavom domoljublju'

Autor

jg

U ponedjeljak je predstavljeno prvonagrađeno idejno rješenje za novi vizualni identitet Grada Zagreba, kao rezultat javnog natječaja kojeg je provelo Hrvatsko dizajnersko društvo. Rješenje artikulira identitet Zagreba kao otvorenog, vedrog i ponosnog grada, te omogućava kvalitetniju komunikaciju prema građanima i posjetiteljima. Dakle, vizuru grada dizajnirat će stručnjak za političke kampanje Boris Malešević.

17.03.2025. u 19:48
Ispiši članak

Prvu nagradu na natječaju osvojio je koncept pod nazivom "Slobodan čovjek u slobodnom gradu", koji na jedinstven način spaja bogatu tradiciju Zagreba sa suvremenim dizajnerskim pristupom, ističući dinamičan, inkluzivan i otvoren karakter grada. Autori pobjedničkog rješenja su Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić, uz suradnike Gorana Trbuljaka, Vladu Marteka, Marka Lulića, Lindu Golik Horvat i Suzanu Potrebić. Ocjenjivački sud u sastavu Ira Payer, Nina Bačun, Tom Dorresteijn, Luka Korlaet i Luka Thumm jednoglasno je odabrao pobjedničko rješenje kao strateški solidan temelj koji može rasti zajedno s gradom.

"Ocjenjivački sud jednoglasno je prepoznao prvonagrađeni rad kao rješenje koje, uz daljnju razradu, može najpreciznije odgovoriti na komunikacijske potrebe grada Zagreba. Koncept uspješno balansira prošlost i suvremenost te vješto stvara most između institucionalne komunikacije i svakodnevnog urbanog života. Rad je uvjerljiv, grafički jednostavan, no ne i plošan – odlikuje ga slojevitost neophodna za dugovječan i uspješan identitet grada. Istovremeno, dovoljno je oblikovno odmjeren da se može lako uklopiti u institucionalne okvire, zajedno sa službenim grbom s kojim je kompatibilan", istaknula je Ira Payer, predsjednica ocjenjivačkog suda. 

"Vizualni identitet je jedan od temeljnih medija kroz koji građani i posjetitelji doživljavaju grad. On u sebi sadrži emociju, način povezivanja sa samim gradom. Gradeći na bogatoj tradiciji grafičkog dizajna u Zagrebu, ovaj natječaj organizirali smo u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom kako bismo dobili vizualni identitet koji istinski odražava bit našeg grada – otvorenost, vedrinu i ponos. Rješenje koje smo odabrali ima potencijal jasno komunicirati emocije koje Zagrepčani osjećaju prema svom gradu: ljubav, ponos, sreću i povezanost. Slogan 'Zagreb, volim te!' jednostavan je, ali snažan izraz tih emocija. On sažima povijesne trenutke i umjetničko nasljeđe koje Zagrebu daju njegovu jedinstvenu dušu", izjavio je Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba i član ocjenjivačkog suda.

FOTO: Dragan Matic / CROPIX

Evo koga su još nagradili

Nakon završetka javnog natječaja slijedi faza razrade novog vizualnog identiteta za komunikaciju grada. "Slijedi razdoblje testiranja stvarne primjene identiteta čiji je primarni cilj jasna i dosljedna komunikacija koja se lako prilagođava različitim kanalima, poput aplikacija za kupnju karata za javni prijevoz ili informacija o rasporedu odvoza otpada", zaključio je Sven Sorić, predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva. Na natječaj je pristiglo ukupno 59 radova među kojima je ocjenjivački sud jednoglasno dodijelio pet nagrada. Nagradni fond od 51.000 eura raspoređen je u skladu s natječajnim propozicijama: Prva nagrada u neto iznosu od 15.000 eura. Naziv koncepta: Slobodan čovjek u slobodnom gradu – autori Boris Malešević, Katja Malešević, Feđa Vukić i suradnici (Goran Trbuljak, Vlado Martek, Marko Lulić, Linda Golik Horvat i Suzana Potrebić)

Druga nagrada u neto iznosu od 12.000 eura. Naziv koncepta: Veliko Z – autor studio Kuna Zlatica (Ana Kunej, Alma Šavar, Zlatka Salopek Radić). Treća nagrada u neto iznosu od 10.000 eura. Treća nagrada: Reflection – autor studio Futura DDB (Strahinja Jovanović). Četvrta nagrada u neto iznosu od 8000 eura. Naziv koncepta: Nove NOVE Tendencije – autor studio Tutta Forza (Leo Kirinčić, Ian Farkaš, Sara Dumančić, Mia Radić). Peta nagrada u neto iznosu od 6000 eura. Peta nagrada: KVA01 – autor Vedran Židanik. Detaljna obrazloženja ocjenjivačkog suda o svim nagrađenim radovima dostupna su na mrežnoj stranici Hrvatskog dizajnerskog društva.

FOTO: Unsplash

Nezaboravne su mu izjave o 'ljigavom domoljublju'

Jedan od autora pobjedničkog rješenja, Boris Malešević inače je kreativni direktor i dizajner, marketinški stručnjak koji je radio kampanje za Milana Bandića, Andreja Plenkovića i Zorana Milanovića. On je i osmislio slogan "predsjednik s karakterom". "Ne radim samo slogane, prezentiram kampanju u prostoru i vremenu, sveukupno, od dizajna, cilja, vremenski slijed, TV spotovi itd. Svaki čovjek je poruka, od toga što priča, kako izgleda, što jede i pije, što čita, sve je poruka... Na meni je da poruku koju nosiš u sebi, ispravno pročitam i onda je na kreativan način predstavim biračima. To nije jednostavan proces. Bio sam svjestan da je Zoran Milanović netko tko ima taj vražji karakter i da to može biti prednost. Predsjednica i cijela ta politika, falilo je malo karaktera. Kad želiš biti sve što drugi hoće od tebe, onda karakter dolazi u pitanje, a Zoran to nikad nije htio i znao sam da će to biti prednost", istaknuo je u jednom intervjuu 2020. godine.

Tad je kazao kako Milanoviću kampanju nije naplatio jer ju je radio sam, bez agencije i pomoći drugih. "Nisam naveden u financijskom izvješću, kampanju nije radila moja agencija. Kad moja agencija radi kampanju, onda imamo ugovor, iznos i to je u izvješću. Ovu sam kampanju radio ja osobno, nijedan sat moja agencija nije potrošila, nego ja osobno. Bilo mi je stalo da to napravim, ne zbog koristi. Umišljam sebi da sam napravio dobru stvar za Hrvatsku. Nije se moglo više gledati to ljigavo domoljublje i još ljigavije zajedništvo i takve stvari. Više se kampanje na tome neće moći dobivati. Tko misli da će dobiti kampanju i dalje na Domovinskom ratu, na braniteljima, na nekom lažnom zajedništvu, a svi vide da se prvih troje ljudi u državi ne može dogovoriti ni o čemu, to više neće proći", rekao je.

FOTO: HINA

Radio je kampanju za SDSS i bivšeg crnogorskog premijera

Malešević je bio glavni u pripremi kampanje Andreja Plenkovića 2016. godine, no s obzirom na to da se radilo o parlamentarnim izborima za koje ga je angažirao HDZ, taj je posao naplaćen "zbog odgovornosti prema ljudima koji rade u agenciji", naglasio je. Komentirajući premijera Andreja Plenkovića i niza loših izbornih rezultata, rekao je da je donio neke odluke koje mu dolaze na naplatu."Previše je tu bilo kompromisa. Vi na kraju krajeva morate biti svoji. Primjerice, oko GUP-a - da si rekao ne može GUP, dobio bi na otvorenoj sceni aplauz, a i na internoj sceni HDZ-ovoj. On je odlučio da to neće napraviti. Svaka odluka povlači konzekvence. Trebaju svi izaći na izbore i birati glavom i srcem", rekao je.

Maleševića se zbog sudjelovanja u brojnim kampanjama za SDP na neki način ''doživljava'' kao dežurnog marketinškog stručnjaka te stranke, jer je, između ostalih klijenata, radio kampanje i za bivšega hrvatskog predsjednika Stjepana Mesića, ali i za pokojnoga Ivicu Račana, dok je bio na čelu SDP-a. Portal Direktno je pisao kako je Malešević osmislio kampanju i naziv koalicije ''Crno na bijelo'' bivšem crnogorskom premijeru Dritanu Abazoviću. Malešević je stajao i iza kampanje i slogana SDSS-a "Hrvatska treba Srbe".

Boris Malešević za Direktno: Da, radio sam kampanju za Dritana Abazovića, ali Zoran Milanović nema nikakve veze s time, niti je u tome pomagao

"Kampanja 'Znate li kako je biti Srbin u Hrvatskoj?' imala je dosta veliki odjek, a reakcije su bile takve da je ispalo da baš i nije dobro biti Srbin u Hrvatskoj. Tada smo išli s pitanjem, a sada bismo zapravo trebali odgovarati. Hrvatska treba Srbe je samo navigator. Bit će još 30 do 40 poruka, primjerice, Hrvatska treba Srbe da igramo fudbal i nogomet", pojasnio je u jednom intervjuu.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.