TOLIKO O AŽURNOSTI

Vijest koja se ne smije ignorirati prolazi ispod radara: Zagrečani polako gube živce

Autor

bkk

Dva tjedna je prošlo od hakerskog napada na informatički sustav Zagrebačkog holdinga ili, kako su oni to opisali, pokušaja kibernetičkog napada. Kao što je poznato, nisu jedini, napad su proživjeli i HZZO, KBC Zagreb, niz ministarstava, ali i splitska zračna luka.

25.07.2024. u 11:38
Ispiši članak

Naime, kako su 12. srpnja izvijestili iz Holdinga, u četvrtak u popodnevnim satima preventivno su izolirali svoj informacijski sustav zbog prepoznate sumnje na "pokušaj kibernetičkog napada", a kako su naveli, kako bi se adresirala prijetnja i spriječio kibernetički napad. "Po uočavanju sumnjivih aktivnosti, informacijski sustav je prvo izoliran, nakon čega se pristupilo analizi sustava", poručili su tada.

"Prvi rezultati pokazali su sumnje na neovlašteni ulazak, a trenutno nema dokaza da su na bilo koji način ugroženi informacijski sustav i podaci", priznali su i dodali: "Ponovna funkcionalnost bit će uspostavljena kada se stvore svi sigurnosni preduvjeti za to". Prema pisanjima "Halo, inspektore" na Facebooku, funkcionalnost sustava nije uspostavljena ni dva tjedna nakon.

U trenutku napada kojeg su u Holdingu okarakterizirali kao "pokušaj", iako se sumnjalo na "neovlašten ulazak", koji nije "ugrozio" informacijski sustav, već tada su ih ove gradske tvrtke poručili da neke usluge građanima "trenutno" nisu dostupne. Riječ je bilo, kako su tada naveli, o nedostupnosti fizičke prodaje karata na Autobusnom kolodvoru Zagreb za dio prijevoznika, a nije moguće kupiti karte putem web stranice AKZ-a.

Posljedice kibernetičkog napada i dalje nisu sanirane

Nedostupna je bila i usluga plaćanja računa karticama u Korisničkom centru, a nedostupan je i bio telefonski broj Korisničke podrške ZGH-a. Međutim, kako su napisali na navedenoj Facebook stranici, i dva tjedna nakon kibernetičkog napada, van funkcije je i aplikacija Moj račun Gradske plinske Zagreb s pripadajućim mogućnostima za potrošače prirodnog plina.

"Zatražili smo odgovor što je razlog tome i kada se očekuje ponovno uspostavljanje spomenutih funkcija. Evo što je Zagrebački holding odgovorio: 'Gradska plinara Zagreb-Opskrba na svojim je web stranicama obavijestila korisnike o nedostupnosti aplikacije Moj račun. Umjesto putem aplikacije, građani mogu dobiti informacije o računima GPZO-a te dojaviti stanje plinomjera putem adrese elektroničke pošte [email protected] ili pozivom na broj 072 500 400.

Zagrebački holding meta napada: Neke usluge su građanima nedostupne

Kao što je Zagrebački holding izvijestio, nakon otkrivanja sumnje na sigurnosnu prijetnju, preventivno je izoliran informacijski sustav ZGH. Njegovo uključivanje je postupno te je i dalje u tijeku, a uključivanje same aplikacije očekuje se uskoro', odgovorili su iz Zagrebačkog holdinga", naveli su na stranici Halo inspektore.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.