NOVA PRAVILA
Velika promjena od jutra je krenula u Zagrebu: Nemojte zaboraviti da ne biste skupo platili
Novi sustav naplate parkinga u Zagrebu krenuo je u subotu te donosi puno novosti koje se nisu baš svima svidjele.
Grad će i dalje biti podijeljen na tri parkirne zone, a one će sad biti podijeljene na 23 parkirališna bloka koji se odnose na povlaštene parkirališne karte. Ostale karte za javna parkirališta koja se naplaćuju i dalje će se kupovati po zonama.
Ove promjene tako će najviše osjetiti oni koji imaju važeću povlaštenu kartu jer se više neće moći parkirati gdje god žele unutar svoje zone. Naime, od subote će povlaštena parkirališna karta vrijediti samo za parkirališni blok kojem pripadate s obzirom na svoje boravište/prebivalište.
Ipak, dobra je vijest što će barem cijene povlaštenih parkirališnih karata ostati iste. Tako će ono koji su u prvoj zoni plaćati 13,30 eura, u drugoj zoni 5,30 eura, a u trećoj parkirališnoj zoni 3,30 eura.
FOTO: Josip Bandic/CROPIX
Problemi u centru grada
Bitno je za naglasiti da korisnici povlaštene karte ne moraju poduzimati nikakve dodatne korake osim provjere u kojem se bloku nalaze. Također, ukoliko procijene da im je tako bolje, građani će imati mogućnost kupiti kartu za susjedni blok ako je ona iste ili niže cijene kao njihov matični blok, ali u tom slučaju neće moći kupiti kartu za svoj blok.
Novo je i to da se na Borongaju uvodi V. zona naplate parkiranja (PARK&RIDE) te da je tamo u cijenu parkiranja uključena i cijena prijevoza ZET-ovom linijom 228: Svetice - Rebro – Svetice. Cijena te usluge bit će 2,30 eura za vozača i još jednu osobu te po 1 euro za svaku iduću osobu.
Grad je odluku o novim zonama i blokovima opravdao činjenicom da samo u prvoj zoni koja obuhvaća Gornji i Donji Grad ima 8035 parkirnih mjesta, a izdano je 13.776 parkirališnih karata. "Sve ove izmjene imaju za cilj omogućiti lakše parkiranje stanarima i uvođenje reda u desetljećima zapušten sustav naplate parkiranja u Zagrebu", rekao je Tomislav Tomašević.
FOTO: Ranko Suvar/CROPIX
U svega deset dana
"Rezultati dosadašnjih mjera već su vidljivi, jer smo samo revizijom rezerviranih parkirnih mjesta u mjesec dana oslobodili već preko 300 parkirnih mjesta, što je ekvivalent kao da smo izgradili javnu garažu veličine one na Langovom trgu", rekao je zagrebački gradonačelnik prilikom predstavljanja novog sustava.
Grad je vijest o novim pravilima objavio prije svega deset dana, a ta je odluka među građanima prouzrokovala oprečna mišljenja. Dok jedni smatraju da je ovo problem s kojim se već odavno trebalo uhvatiti u koštac te pozdravljajuj potez vladajućih, drugi u njoj pronalaze brojne probleme.
Nisu svi oduševljeni
"Kvartovsko parkiranje je opcija koje se uvodi nakon: poboljšavanja javnog prijevoza u gradu, gradnje velikog broja besplatnih parkinga na rubu grada za ljude koji dolaze iz okolnih gradova, podzemnih garaža - ne jedne koju ćete graditi poslije uvođenja kvartovskog parkinga, metroa kako bi grad bio metropola kojom ju svi zovete. Jadno, kao da gradite kuću a niste napravili temelje, izbori će vam presuditi", napisala je na Facebooku jedna Zagrepčanka.
Tomašević priznao da je ponosan nakon otvaranja radova: 'Na ovo smo čekali 25 godina'
"Od vlasnika pokretnina (vozila) stvara nekretnine! Sramotan potez gradonačelnika Grad Zagreba, koji smanjuje trake, ukida prometnice, nesposobno produžuje radove, i sada mogućnosti prava na parkiranje. Vjerujem kako će mu svi vlasnici znati to vratiti već u svibnju sljedeće godine!", mišljenje je Luke Marinovića, potpredsjednika Odbora Gradske četvrti HDZ-a.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.