'PROBLEM SE NEĆE RIJEŠITI AKTIVISTIČKIM ODLUKAMA'
Tomašević učinio nemoguće, ujedinio HDZ i Zelene: 'Zašto bismo loš sustav nadomještali gorim'
Najava parkirališnih blokova u gradu Zagrebu uzburkala je duhove. Gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je uvođenje tog tzv. blokovskog parkiranja od 1. rujna premda je javna rasprava u tijeku, a ni Gradska skupština o tome nije razgovarala. Kao i obično, mišljenja su podijeljena, bjesne rasprave po društvenim mrežama.
Do sada je Zagreb bio podijeljen u tri zone u kojima su se mogle kupiti povlaštene parkirne karte. To znači da su ih stanari mogli kupiti deset puta jeftinije od komercijalne cijene. "Do sada se s povlaštenom parkirnom kartom moglo parkirati u cijeloj zoni i u svim nižim zonama. Problem je što su ljudi povlaštenu parkirnu kartu koju su dobili da bi mogli koristiti u mjestu stanovanja, koristili i kad idu po gradu za druge potrebe, kad idu na posao, na plac ili na kavu. I time su zauzimali parkirna mjesta stanarima koji žive u tom dijelu grada", kazao je pročelnik za promet, Gradski ured za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Grada Zagreb Andro Pavuna.
Otkrio je što se želi napraviti s blokovskom podjelom. Naime, prema novom prijedlogu povlaštena parkirna karta vrijedila bi samo u blizini mjesta stanovanja tj. u parkirališnim blokovima prosječnog promjera od nešto manje od jednog kilometra. "Kad god idete negdje drugdje, morate plaćati. I time želimo obeshrabriti velika kretanja autom kako bi stanari blokova lakše u svom bloku našli parkirno mjesto. To je primarni cilj", pojasnio je Pavuna .
Mislav Herman (HDZ) smatra da se problem parkiranja u Zagrebu neće riješiti ishitrenom aktivističkom odlukom. "Ova odluka se donosi da uopće nemamo širi kontekst što se s prometom u gradu Zagrebu želi napraviti. Nisu nam jasni ni ulazni pokazatelji, ulazne brojke, niti što će se s time dobiti. Nije dobro da ova odluka nije dio nekog većeg plana, odnosno plana veće razine. Kao što bi recimo bio plan održivog urbanog kretanja, odnosno GUP, odnosno neki masterplan širega zagrebačkog područja što se tiče promet", poručio je Herman koji problematičnim smatra što odluka neće proći kroz raspravu u Gradskoj skupštini.
FOTO: HINA/Dario Grzelj
Ova odluka neće proći kroz raspravu
"Naravno, odluka bi trebala ići na Gradsku skupštinu, ali budući da je gradonačelnik najavio kako njena implementacija počinje s 1. rujnom, a prva sjednica Gradske skupštine je 5. rujna, ona očito neće proći raspravu kroz odbore Gradske skupštine i smatramo da to nikako nije dobro. Koji je smisao nešto stavljati u javnu raspravu, a da to ne prođe kroz raspravu u gradskoj skupštini?", istaknuo je Herman pa je istaknuo kako će problem parkiranja i dalje biti prisutan, a odluka će najviše naštetititi stanovnicima u središtu grada zato što neće imati više mjesta za parkiranje.
"Neko tko dolazi iz drugog dijela grada plaćat će za to veću cijenu, a stanovnici samoga središta se više neće moći parkirati u opsegu u kojem su mogli, nego će već ulicu dalje plaćati veću cijenu. Smatramo da to nije dobro. Ako se već s ovakvom odlukom išlo smatramo da se građanima u središtu grada, odnosno onima koji su do sada imali povlaštene parkirališne karte, pogotovo u prvoj i drugoj zoni, treba omogućiti besplatno parkiranje", kazao je HDZ-ovac koji smatra kako prije donošenja ovakve odluke treba riješiti problem javnog prijevoza, izgraditi javne garaže te uvesti "park and ride" sustav.
"Kao što smo problem otpada pokušavali riješiti plavim vrećicama, tako sad blokovskim pakiranjem pokušavamo riješiti gužve u Zagrebu, a nećemo ih riješiti", zaključio je Herman. Zorislav Antun Petrović, Zelena alternativa - Održivi razvoj Hrvatske, Gradska skupština Grad Zagreb, smatra da prijedlog nije dobro izbalansiran, odnosno da se bavi samo jednim aspektom koji mora biti dio nekakvog šireg mozaika.
"Postojeći sustav parkiranja nije dobar, ali ne vidim nijedan razlog zašto bismo loš sustav nadomještali gorim", započeo je.
FOTO: HINA/Zvonimir Kuhtić
'Tko živi u zoni plaća pravo na parkiranje koje mu nije garantirano'
Rekao je kako ovakav način naplate parkiranja dovodi građane koji žive u zonama u poziciju koja apsolutno nije dobra. "Jer tko živi u zoni plaća pravo na parkiranje koje mu nije garantirano. Iz ovog prijedloga ja nisam čuo na koji način bi se trebalo osigurati parkiranje jer ako je netko svoj auto stavio u drugoj zoni, recimo ispred svoje zgrade i maknuo ga u nekom trenutku, tko garantira da mu opet neće netko zauzeti mjesto?", upitao je Petrović pa je istaknuo je kako su ljudi koji žive u centru grada do sada su plaćali nekakvu uslugu za koju su dobivali još nešto.
"Sada će samo plaćati uslugu za koju teško da će dobiti nešto", dodao je, Pavuna je naglasio kako je ovakva odluka jedina pravedna. "U Zagrebu ima 39 tisuća povlaštenih karata, a građana Zagreba skoro 750, skoro 800 tisuća. Znači, ovih 750 tisuća, kad god je išlo negdje, je moralo kupiti kartu. A ovih 39 tisuća, njih je recimo u prvoj zoni 13 tisuća, neki od njih čak ni ne znaju koliko košta parking po gradu. I to nije dobro. Povlaštena parkirna karta u drugoj zoni je pet eura mjesečno, to je dosta malo", rekao je Pavuna pa je dodao kako garantirano parkirno mjesto košta 20, 30, 40 tisuća eura u žutoj zoni. "Ne postoji grad u kojem se to dodijeli nekome besplatno. To jako skupo košta".
FOTO: HINA/Edvard Šušak
Grade i garaže
Cijena rezerviranog parkirnog mjesta prije je koštala 530 eura, no i to se sada mijenja. "Prije se to moglo vrlo jednostavno zauzeti, a onda je Visoki upravni sud presudio da to treba biti dostupno svima. I mi sad uvodimo potpuno nove koncepte gdje ćemo drastično smanjiti broj rezerviranih parkirnih mjesta, koja će se onda osloboditi za građane", rekao je Pavuna pa je istaknuo kako je ideja blokovske podjele stara desetak godina. Pavuna je zatim naglasio kako se analiza u Zagrebparkingu provodi kontinuirano.
Tomašević posjetio svoj mega-projekt: 'Za dvije godine Zagrepčanke i Zagrepčani dobit će...'
"Zagrebparking je izuzetno digitaliziran i točno se zna koja je povlaštena parkirna karta, gdje se parkira. Najnoviji podaci mogu reći da imamo 13 tisuća povlaštenih karata u prvoj zoni, a osam tisuća parkirnih mjesta. To znači kada nitko ne bi došao u prvu zonu i platio parking, svejedno imamo pet tisuća viška povlaštenih parkirnih karata nego što imamo mjesta. I mi gradimo garaže, gradimo garaže ispod srednjoškolskog igrališta u Klaićevoj, gradit ćemo veliku garažu ispod Trga Franja Tuđmana", rekao je Pavuna te je istaknuo kako pokušavaju pronaći rješenja u centru grada da pojačaju garaže, ali javne garaže dovlače dodatni promet u centar grada. Pavuna je kazao kako će garaža kod Paromlina imati 350 parkirnih mjesta, a trebala bi biti gotova za godinu i pol dana.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.