JOŠ MALO STRPLJENJA
Tomašević otkrio kada dolaze novi tramvaji: 'Cijelo iskustvo za građane i putnike će biti udobnije'
Rekonstrukcija tramvajskog okretišta Mihaljevac u Zagrebu, vrijedna oko četiri milijuna eura, trebala bi biti gotova do kraja godine, a nova infrastruktura omogućit će brži i sigurniji promet, rekao je u utorak nakon obilaska gradilišta zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.
"Bilo je nužno prilagoditi okretište ne samo zbog sigurnosti, nego i zbog broja putnika koji ovdje prometuje svaki dan. A tu će sad svi zakonski standardi biti primijenjeni na novom okretištu", kazao je Tomašević, ističući da okretište Mihaljeva nije obnavljano od izgradnje 1948. godine, gotovo 80 godina. Nova infrastruktura omogućit će i bržu i sigurniju izmjenu vozila. "Time će promet postati brži i cijelo iskustvo za građane i putnike će biti udobnije", rekao je gradonačelnik dodavši da je očekivani rok završetka radova do kraja ove godine.
Većinu od četiri milijuna eura, koliko s PDV-om košta obnova, Grad se nada povući iz fondova kada se raspiše poziv Ministarstva prometa, koji se očekuje u drugoj polovici ili zadnjem kvartalu ove godine. Radovi uključuju izgradnju s jedne strane nove tramvajske pruge, novih stajališnih perona, kontaktne i kabelske mreže, sustava odvodnje, autobusnog terminala, parkirališta za taksi vozila i vozila osoba s manje pokretljivost, pješačke staze, nadstrešnicu, okretište za vozila kao i hortikulturalno uređenje.
"Na tramvajskom dijelu terminala će se graditi dodatni polazni kolosijek, doći će do brže izmjene vozila te će novo okretište omogućiti veći broj tramvaja koji će ovdje putovati, a posebno prema donjoj postaji žičare, jer želimo što više građana preusmjeriti na javni prijevoz kada govorimo o dolasku na Sljeme", naglasio je Tomašević. Kazao je kako će se u isto vrijeme obnoviti pruga od Ribnjaka do Mihaljevca."Bolja izmjena autobusa unaprijedit će dodatno linije koje imamo", istaknuo je Tomašević i najavio novu prugu u Sarajevskoj.
FOTO: HINA/Tomislav Pavlek
U ZET će biti uloženo oko 100 milijuna eura
Nove tramvaje koje je Grad kupio, a koji se proizvode u Končaru, očekuju najkasnije početkom iduće godine. U idućih nekoliko godina u ZET i infrastrukturu uložit će se ukupno, prema gradonačelnikovim riječima, oko 100 milijuna eura. Odgovarajući na novinarska pitanja, Tomašević je naveo da je u centru grada ugrađeno već 100 podzemnih spremnika, novi se grade te uskoro neće više biti modela s ostavljanjem plavih vrećica na ulici.
Istaknuo je i da imaju problem s angažiranjem tvrtki koje bi uklanjale grafite iako konstantno povećavaju cijene, već četiri javne nabave ne mogu pronaći tko bi obavio posao čišćenja grafita. Zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec na pitanje o roditeljima koji tvrde da su diskriminirani jer je jedan od roditelja strani državljanin i nema prebivalište u Hrvatskoj, kaže da je obaveza Grada da upiše svu djecu u vrtić, ali su naslijedili situaciju u kojoj tisuće djece sa svim zakonskim uvjetima nisu mogli upisati.
Ovako će izgledati novi zagrebački tramvaji: 'Imamo jednu rupu...'
"Dokle god je situacija takva, primjenjujemo onih deset zakonskih kriterija prednosti pri upisu, svjesni da pritom postoji niz elemenata koje možemo zvati nadstandardom. Ali smo smatrali da dok ne ispunjavamo onih deset temeljnih zakonskih kriterija, da nema prostora za tzv. nadstandard", navela je Danijela Dolenec. Neformalno je najavila da će izmjene oko tog problema napraviti tijekom nadolazeće pedagoške godine.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.