'VRBUJU IH DRUGI GRADOVI'
Tomašević najavio rješenje gorućeg problema: Uputio važan poziv, najavio i veće plaće
Zagrebačkom javnom prijevozniku ZET-u nedostaje od 100 do 150 vozača autobusa, pa su uz povećanje plaće i koeficijenata uveli i novu dodatnu mjeru - nastavak radnog odnosa i nakon navršenih 65 godina te zapošljavanje umirovljenika koji ispunjavaju sve preduvjete, na 20 sati tjedno.
"Svi gradovi u Hrvatskoj se jako muče da zadrže vozače s obzirom na to da ih stalno vrbuju drugi gradovi u susjednim zemljama, prvenstveno u Austriji, ali isto tako i u Njemačkoj s većim plaćama. Mi smo zato povećavali i plaće u ZET-u i povećavali smo koeficijente za vozače kojih je deficitaran broj da bi mogli uopće održavati vozni red", rekao je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Kaže da su se u tom smislu odlučili za mjeru da onim vozačima koji inače imaju beneficirani radni staž, umjesto da odu u mirovinu kad mogu, da ostanu raditi ukoliko to žele, a za one koji su već otišli u mirovinu da iskoriste mogućnost da mogu raditi na četiri sata dnevno, odnosno pola radnog vremena bez obzira što su u mirovini, naravno ukoliko zadovoljavaju druge uvjete da mogu voziti ZET-ov autobus ili tramvaj.
Tomašević kaže da je za sada dobar interes te misli da će to biti dobra mjera da u Zagrebu očuvaju vozni red ZET-a. I glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba kaže kako je činjenica da vozača autobusa nedostaje na tržištu rada te je svim javnim gradskim prijevoznicima organizacijski izazovno realizirati prijevoznu uslugu u predviđenom obimu.
FOTO: HINA/Admir Buljubašić
Poduzimaju se sve raspoložive mjere
"Sukladno odgovornoj upravljačkoj politici, ZET poduzima sve raspoložive mjere kako bi se teškoće premostile, a prema trenutnim pokazateljima nedostaje 100 do 150 vozača autobusa", rekao je Zeba Hini.
Stoga su, kaže, već drugi put u godinu dana, u suradnji s Gradom Zagrebom i reprezentativnim sindikatima, dogovorena povećanja materijalnih prava radnika, a povećani su i koeficijenti za operativne radnike koji čine 89 posto strukture ZET-a. Cilj toga je uslijed opće inflacije dodatno stimulirati zaposlenike ZET-a i smanjiti njihov eventualni odljev, te motivirati nove kandidate da se jave na aktivne javne pozive.
Masovni kvarovi ZET-ovih autobusa i tramvaja: Djeca kasne u školu, a građani na posao
Zeba kaže kako je dodatna nova mjera zapošljavanje korisnika mirovine na 20 sati tjedno, a koji ispunjavaju sve uobičajene preduvjete sukladno javnom pozivu, pa tako i zdravstvenu sposobnost za obavljanje poslova vozača autobusa. Obaviješteni su i vozači ZET-a da im je otvorena mogućnost nastavka radnog odnosa i nakon navršenih 65 godina života. Na konačnu odluku ZET-a o zapošljavanju potencijalnih kandidata ili produljenju ugovora postojećim vozačima uzet će se u obzir i njihovo dosadašnje iskustvo, odnosno pristup prema poslu.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.