TREBA LI OVO BITI ZAISTA REVOLUCIONARNA VIJEST?

Tomašević će u ovo uložiti papreni novac: Kune se da Zagreb više neće biti isti

Autor

jg

Grad Zagreb dobio je pametne semafore na prometnim križanjima.

18.07.2024. u 11:03
Ispiši članak

Gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je kako će se njihov rad prilagođavati uvjetima na cesti. To bi trebalo rezultirati povećanjem sigurnosti i protočnosti prometa. Novi semafori će prednost u prometu davati tramvajima, a gradske vlasti se nadaju da će tako javni prijevoz postati brži i učinkovitiji.

Pročelnik Ureda za promet, civilnu zaštitu i sigurnost Grada Zagreba Andro Pavuna je kazao da pametni semafori broje promet, znaju koje trake su koliko opterećene, koliko je pješaka, biciklista i vozila. Istaknuo je kako znaju koliko vozila čeka na prolazak negdje i tome mogu prilagoditi ne samo trajanje zelenog svjetla, nego i promjene svjetla.

"Imamo mogućnost i da iz našeg Centra za upravljanje prometom koji sad je trenutno jedan ured, ali uskoro će biti jednako jako reprezentativan prostor ondje možemo upravljati semaforima daljinski, međutim taj najvažniji dio nabavljamo tek sada", poručio je Pavuna. "To je softver koji će moći prediktivno predvidjeti situaciju i operateru predložiti određene scenarije rada semafora koji će onda zasigurno unaprijediti rad", naglasio je.

FOTO: HINA/Inventa Agency

Vukovarska postaje zeleni val

Pavuna je istaknuo kako je Vukovarska dosad bio crveni val, no ona s pametnim semaforima postaje zeleni val. "Od Savske se može proći pet raskrižja u komadu. Međutim, razlika je ujutro kad pušta jedan smjer, onda ima vrijeme kad drugačije radi preko dana i onda ima popodne kad pušta drugi smjer. Tako da ti semafori već sada zapravo pametno rade u tom smislu da ovisno o dobu dana opterećenosti i već mijenjaju svoje cikluse", rekao je.

Zagrepčani prozvali Tomaševića zbog projekta na istoku grada: 'Prekinite daljnje aktivnosti'

Istaknuo je kako je za projekt pametnih semafora predviđeno nekih 80 milijuna eura što je bila zadnja studija izvodljivosti od prije par godina, iako bi to sad bilo vjerojatno preko 100 milijuna eura za svih 485 raskršća u Zagrebu. "Mi smo obećali ove godine pokriti sto. Fokusiramo se na ovih 136, gdje su tramvajski koridori jer nam je poanta potjerati tramvaje, znači tramvajima dati prioritet", kazao je za RTL.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.