NOVI UDARI NA DŽEPOVE GRAĐANA?
STIŽU VELIKE PROMJENE! ZET planira uštede! Razmatraju se skuplje karte, niže temperature, ali to nije sve...
Dugoročna štednja energije nekima je odavno u fokusu, a energetska kriza intenzivirala je dodatno napore u tom smjeru. Među njima je i ZET za čije poslovanje cijene energenata predstavljaju najveći trošak.
Iz te gradske tvrtke za Dnevnik.hr ističu da ''kontinuirano prate situaciju s porastom cijena energenata i provode aktivnosti na smanjenju troškova, a da se istovremeno nastavi pružati visoka razina kvalitete usluge prijevoza putnicima''.
''U skladu s time, vozači tramvaja imaju naputak za primjenu tehnike vožnje kojom se postiže smanjenje potrošnje električne energije, a uštedi se doprinijelo i ograničenjem najveće brzine vožnje niskopodnih tramvaja. Također, tramvajska vozila imaju mogućnost rekuperacije električne energije, odnosno kod kočenja električnu energiju vraćaju u energetsku mrežu, u energetski sektor u kojem se nalaze. Tu energiju koristiti drugi tramvaj koji ubrzava, dok se jedan dio te energije koristi u tramvaju za ostale sustave'', objasnio je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.
Napominju i da osim vozača tramvaja i vozače autobusa također kontinuirano podsjećaju na primjenu defenzivne vožnje, čime se postiže ušteda goriva: ''Smanjenju potrošnje, kao i očuvanju okoliša, doprinosi se i kontinuiranom modernizacijom voznog parka kroz nabavku novih autobusa visoke EURO6 norme, poput 65 autobusa čiju isporuku očekujemo do kraja godine''.
''Svakako se razmatraju i mogućnosti uštede energije prilagodbom temperature u vozilima u nadolazećim zimskim mjesecima, u dijelu voznog parka gdje tehničke karakteristike vozila, odnosno sustava za grijanje to dozvoljavaju, s obzirom na to da je u dijelu vozila sustav tvornički podešen i automatiziran'', dodaju iz ZET-a.
Kad je riječ o cijeni karata, to pitanje se, kazali su za Dnevnik.hr, već duže vrijeme razmatra u kontekstu gospodarskih okolnosti, poput porasta cijena energenata i opće inflacije što dovodi i do povećanja troškova ZET-a:
"Na temeljima odgovorne upravljačke politike i u dijalogu s Gradom Zagrebom kontinuirano se prati i analizira situacija po pitanju spomenutih okolnosti, a ovisno o povratnim pokazateljima, razmotrit će se eventualne korekcije u tarifnom sustavu, a o čemu ćemo pravovremeno izvijestiti javnost".
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.