JAVNI POZIV DORH-U

Stigle nove optužbe na račun Tomaševića: 'Hoće li mu Plenković pomoći prekršiti zakon?'

Autor

aks/h

Saborski zastupnik i predsjednik zagrebačkih Socijaldemokrata Davor Bernardić u nedjelju je održao konferenciju za medije ispred Baze zimske službe u Vukotićevoj ulici. Pritom je iznio nove dokaze o namještanju natječaja za zimsku službu.

03.12.2023. u 15:20
Ispiši članak

"Prije tjedan dana ukazali smo na namještanje natječaja za zimsku službu čiji je rezultat čak tri puta viša cijena zimske službe, i preko tri i pol milijuna kuna u nečijim džepovima. Grad umjesto da se pozabavi tim problemom napao je mene što ukazuje da je sve napravljeno u dogovoru sa zagrebačkim gradonačelnikom Tomislavom Tomaševićem. Idemo s novim dokazima.

Nalazimo se pred bazom jedne od zimskih službi koja tada nije mogla biti izabrana jer nije imala službeni uvjet iz natječajne dokumentacije, a to je nadstrešnica za primanje i čuvanje 800 tona soli. Ovdje je dokaz, službeni zapisnik Zagrebačkih cesta koji to potvrđuje u kojem je konstatirano da ne zadovoljavaju natječajnu dokumentaciju, ali grade spremište soli. Dakle postupalo se mimo zakona", rekao je Bernardić.

FOTO: HINA/Lana Slivar Dominić

"Također, tvrtka Bistra Kop, koja je i prije surađivala sa Zagrebačkim cestama i čiju suradnju ne dovodim u pitanje. Ali kako se vidi iz dokumentacije dodatnih pet bodova za smještaj 30 radnika preko dana i preko noći, a ne 25 koliki je bio uvjet u dokumentaciji. Inače, ekipu čine jedan radnik i vozilo. Ovdje vidite tri mala kontejnera od šest metara i dva za organizaciju dispečera, i jedan kemijski WC. Gdje su ti kapaciteti?

Ne samo da je netko progledao kroz prste oko ovog uvjeta već ih je i nagradio. Prošle godine se trošak za bazu uopće nije plaćao, a sad se plaća 90 tisuća eura. Od vrijednosti nabave za jednu sezonu od 90 tisuća eura, ponuditelj je ponudio 89,975 eura, što je 25 eura manje. Dakle znao je u lipu sve detalje oko natječaja. Za 2022. ova baza je koštala 53 eura/dan, dakle 152 dana puta 30 ekipa – 228 eura po zimskoj sezoni, ove godine s cijenom od 135 eura po danu, 615 eura, plus 90 za bazu, 705 eura, tri i pol puta više i to bez da padne i jedna pahulja snijega", izjavio je Bernardić i pozvao je DORH da istraži ovaj slučaj.

Da, ovo su 'novi' zagrebački tramvaji: Nemaju klimu, Tomašević ih tek treba urediti za vožnju

U natječaju postoje još puno drugih nepravilnosti, tvrdi. Nekoliko specijalnih strojeva Unimoga, naime Bistra Kop se kao dio zajednice ponuditelja prijavila na natječaj za grupu dva gdje su se tražili takvi strojevi, no u tom natječaju je primjerice jednom od
članova zajednice društvu Sabgrad d.o.o. pod specijalni stroj priznat traktor, iako traktori primjerice uopće nisu spadali u tu grupu nego u grupu 3.

FOTO: HINA/Lana Slivar Dominić

"Sa zajednicom ponuditelja za specijalne strojeve za potrebe čišćenja prometnica je sklopljen sporazum na iznos od 1.748.200,00 eura iako nije imala dovoljno strojeva. Inače u tom natječaju su traženi dokazi u vidu izvadaka iz odgovarajućeg registra ne stariji od datuma natječaja, no dostavljani su i stariji ili uopće nisu dostavljani, slijedom čega je natječaj trebalo poništiti, ali do toga ipak nije došlo nego je
sporazum sklopljen", tvrdi Bernardić.

Homologacija ZET-a

Mediji su objavili da je prvi od tramvaja naručenih iz Augsburga došao u Zagreb, i da čim prođe homologaciju i tehnički da će početi voziti po zagrebačkim ulicama.

FOTO: Privatni arhiv

"Molim da pitate ZET i Gradsku vlast po kojim točno odredbama kojeg pravilnika će se provesti homologacija tramvaja, i tko će točno izvršiti tehnički pregled, s obzirom na to da izostaju u svim aktima odredbe koje bi se odnosile na preglede i homologacije tramvaja. Ima samo jedna odredba da tramvaj mora imati aparat za gašenje požara.

Naravno da neke odredbe trenutno ne postoje jer nitko u Hrvatskoj već dulji niz godina nije trebao homologirati tramvaje. Hoće li Tomašević zvati premijera Andreja Plenkovića da mu pomogne kako bi prekršio Zakon i registrirao stare kante od tramvaja stare 30 godina bez klime? Podsjećam, tražio sam odgovore od ZET-a. Odgovorili su da im treba još vremena. Javnost ima pravo znati zašto trebamo baš 11 tih tramvaja ako se broj linija nije povećao? I zašto se redovito ne održavaju postojeći hrvatski tramvaji?" izjavio je predsjednik zagrebačkih Socijaldemokrata.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.