KORUPCIJA, NESPOSOBNOST ILI NEŠTO TREĆE?
Rekonstrukcija i obnova: Remetinečki ponos višestruko skuplji od svih u Europi
Krajem 2019. godine, mediji su prenijeli konačni epilog izgradnje remetinečkog rotora. "Konačna cijena rekonstrukcije remetinečkog rotora zaključena je na 331,6 milijuna kuna. Pokazuje to ugovor koji će, kada prođe Skupštinu Grada Zagreba, potpisati zagrebački gradonačelnik Milan Bandić i ministar prometa Oleg Butković."
Ugovor je potpisan, a kada preračunamo ovu, konačnu cijenu (s PDV-om) dolazimo do okvirne cijene u visini od otprilike 44 milijuna eura. Velika rekonstrukcija idejno je zamišljena prije više od deset godina, a radovi su, unatoč korona krizi, završeni krajem 2020. godine. a velika konstrukcija u mjesecima koji su uslijedili, ušla u fazu potpune funkcionalnosti.
I to ne bi bila vijest da cijena takve rekonstrukcije nije višestruko veća od konkurencije. Naime, kako prenose korisnici Reddita s podteme "Europa", remetinečki rotor je apsolutni rekorder kada je u pitanju cijena rotora na zemlji, jer ipak postoji jedna anomalija sa sjevera Europe koja spada pak u kategoriju za sebe.
Puštanjem u promet 1. uporabne cjeline remetinečki rotor jutros je otvoren za cestovni promet. Gradonanačelnik Milan Bandić najavio je početak radova na 2. cjelini koja obuhvaća tramvajsku prugu, pješačke i biciklističke staze te hortikulturno uređenje. https://t.co/WW0OihjwgS pic.twitter.com/vJFcsSb6VW
— Grad Zagreb (@GradZagrebHr) January 26, 2020
U Europi rotori često višestruko jeftiniji
No, prije nego li pogledamo što se krije na Ovčjim otocima, pogledajmo - Europu. Prema pisanju portala mayor.eu najviše rotora možemo pronaći u Francuskoj, pa potom u Španjolskoj, oni uostalom zauzimaju i većinu pozicija na popisu gradova s najvećim brojem takvih konstrukcija.
Kad smo već kod Španjolske, pronašli smo podatak kako je Valencia 2009. godine izgradila Torre Miramar, veliki projekt je tada koštao oko 20 milijuna eura, samo da bi danas izgubio svoju svrhu, pa leži u gradu zapušten i neiskorišten. La Vanguardia je tada pisala da je s ovom cijenom postao najskuplji rotor u Španjolskoj.
Newest subsea tunnel to open before christmas, a few months ahead of scedule. Artist Tróndur Patursson is installing an impressive steel art piece and lights in the bottom. #eysturoyartunnilin #eysturoy #faroeislands #infrastructure https://t.co/YMIYMzcTJ7 pic.twitter.com/8WWxwlx8zS
— Halla Nolsøe Poulsen (@HallaNols) December 1, 2020
Rotor kakav svijet nije vidio
Teško je pronaći podatke o cijeni onih najvećih rotora svijeta, pogotovo ako govorimo o Kini, no zanimljivo je vidjeti da je najveći rotor zapadne Australije koštao svega 11 milijuna australskih dolara.
Ipak, ne možemo se "pohvaliti" da smo baš najgori. Iako nema smisla uspoređivati podzemni rotor izgrađen podno nemilosrdne prirode Ovčjih otoka, njihov Eysturoy Tunnel je zakopan čak 70 metara pod zemljom.
Marušić naveo četiri razloga zbog kojih zagrebački rotor 'neće dati ni približno očekivane efekte'
Cijena? Prava sitnica. 256 milijuna dolara za apsolutno zasluženo prvo mjesto. Riječ je o čudu arhitekture, i posve je jasno da je "dobar posao ispred Remetinca" ipak višestruko manje unosan. Za ostale koji grade svoju prometnu infrastrukturu na zemlji, Remetinec u Europi nema premca.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.