BIJESAN JE NA SITUACIJU
Prometni stručnjak poručio Tomaševiću: 'Imaš većih problema od obnove stadiona'
Prometni stručnjak Željko Marušić poslao je poruku gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću te mu rekao kako u Zagrebu prioriteti trebaju biti izgradnja Jarunskog mosta, produženje Sarajevske ulice, izgradnja novih parkirališta i unapređenje javnog gradskog prijevoza.
Njegovu reakciju izazvala je službena objava Grada Zagreba u kojoj se obavještava kako Grad provodi javnu nabavu za izradu prometnog modela vrijednog 900.000 eura koji bi kao "sofisticirani alat za analizu, optimizaciju i ocjenu prometnih sustava trebao omogućiti donošenje strateških odluka za poboljšanje prometne infrastrukture, unaprjeđenje mobilnosti i promicanje održivog razvoja".
Marušić na početku kaže kako to pokazuje da zagrebačka vlast, u sustavu gradskog prometa koji je kritično preopterećen, pokreće stručno i pravno sporan prometni projekt u kojeg planira uložiti znatna sredstva građana, a vidi probleme koji nisu vezani za natječaj koji Grad želi sada provesti.
Prvo je naglasio kako nije potrebna prometna regulacija bez realnih mogućnosti prometnih poboljšanja, ako se pritom ne poboljšava kritično potkapacitirana prometna infrastruktura. Smatra da je aktualna vlast već dosad u svrhu "unaprjeđenja mobilnosti i promicanje održivog razvoja" donijela niz pogrešnih i štetnih odluka.
FOTO: Josip Bandić/CROPIX
Veliki problemi u metropoli
"Prenamjenom vitalnih i potpuno iskorištenih resursa na kolnicima u Deželićevoj, Masarykovoj i Gundulićevoj, u biciklističke staze, koje su neusporedivo manje iskorištene, a u vremenima kad se stvaraju najveće prometne gužve zjape prazne, zatvaranje Stare Vlaške i Tesline za automobilski promet, radi prenamjene u pješački, koji i u dotadašnjim uvjetima nije bio problem, pogoršali su prometnu infrastrukturu, unazadili mobilnost i unazadili održivi razvoj gradskog središta", smatra prometni stručnjak.
Dodaje kako su to najštetnije dorade prometnih resursa u povijesti zagrebačkog prometa te da su te promjene dokaz toga što se događa kad prometni sustav preuzmu nestručne i neodgovorne osobe. Naglašava kako je Zagrebu potrebna izgradnja novih prometnih tokova i parkirnih mogućnosti, kako bi se poboljšao promet u kretanju i promet u mirovanju. Bez toga i dodatnih prometnih mogućnosti svaka prenamjena postojećih već potpuno iskorištenih i nužnih prometnih resursa upitna je te potencijalno kontraproduktivna i štetna.
Poseban je problem, smatra, što su promašene intervencije u prometnu infrastrukturu i regulaciju pogoršale sigurnost. Otežavaju i blokiraju prolaz vozilima hitnih službi, što može izravno ugroziti živote te još više neizravno, poticanjem naknadnih kršenja prometnih propisa kako bi se nadoknadilo kašnjenje u putovanju, pri odlasku na zračnu luku, autobusnu stanicu, medicinsku intervenciju. Tada mnogi voze prebrzo, prolaze kroz granično žuto/crveno svjetlo, ne staju pješacima na zebri...
FOTO: Ranko Suvar/CROPIX
Što prvo treba izgraditi?
Zapitao se i kako grad bez tehnoloških, izvedbenih i vremenskih specifikacija zna da će projekt vrijediti 900.000 eura. Prozvao je i svoje kolege te naglasio kako je sulud prijedlog da se cijeli prometni pravac od Črnomerca do Dubrave – Ilicu, Vlašku i Maksimirsku zatvorio za automobilski promet i otvori, uz tramvajske pruge, biciklističke staze i pješačke zone, cijelu Savsku pretvoriti u pješačku zonu te tako dokazati da je Jarunski most nepotreban...
Kaže i kako su ti isti "stručnjaci" donijeli štetnu odluku o sužavanju prometnog presjeka za cestovna vozila u Masarykovoj i Gundulićevoj te zatvaranju Tesline ulice i ukidanju parkirališta ispred HNK. Za kraj je nabrojao koje bi on radije projekte provodio po gradu i koji su od većeg interesa od stvari koje Tomašević želi. Prvo je naglasio kako je potrebna izgradnja Jarunskog mosta kao i spajanje Strojarske s mostom preko Ranžirnog kolodvora na zagrebačku obilaznicu.
Hrvat otkrio koji ga potez živcira kod vozača: 'Odmah bih mu oduzeo auto i pravac zatvor'
"Mandlovu i Branimirovu, denivelirano s Branimirovom spojiti na Vukovarsku, Slovensku aveniju i Domovinski most. Obustaviti postupak rekonstrukcije stadiona u Kranjčevićevoj te ga premjestiti u područje zagrebačkog prstena, intenzivirati izgradnju javnih i poticanih privatnih blokovskih garaža, a posebice bitno unaprijediti zagrebački javni promet, kako građani ne bi predugo i nepouzdano čekali na autobus i tramvaj te se potom vozili zbijeno i neudobno", zaključio je za Autoportal.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.