ZAGREBAČKI PROMET JE NOĆNA MORA

Profesor s Prometnog fakulteta otkrio što rade djeca: 'To je prije 20 godina bilo nezamislivo'

Autor

js

Zagrebački promet posljednjih godina postao je sve veći izazov. Ogromne gužve i zastoji u gradu, ali i na obilaznici postale su svakodnevna frustracija većini vozača.

05.04.2024. u 14:04
Ispiši članak

O tome hoće li najavljeno proširenje obilaznice smanjiti gužve te kako unaprijediti javni gradski prijevoz, ali i kako na promet utječe povećan broj automobila, jeftini taksiji, dostavna vozila i nepropisno zaustavljanje na prometnicama u Topcastu Top Radija pojasnio je izvanredni profesor s Fakulteta prometnih znanosti Marko Ševrović. Osim toga, profesor se dotaknuo i novih životnih navika te naveo primjer kako školarci sve češće koriste taksi što je prije dvadeset godina bilo nezamislivo.

Pitali su ga je li točno da su iz dana u dan prometne gužve u Zagrebu sve češće. "Konkretnih statističkih pokazatelja koji to potvrđuju nema, ali možemo reći da kad zbrajamo od povećanja broja automobila do povećanja gospodarske aktivnosti, da se onda može izvući takav zaključak. Dodao bih, ima i taj jedan dio koji ne mjerimo, a to je nekakav broj putovanja koji se iz dana u dan drastično povećava".

Statistike Eurostata pokazuju kako se u posljednjih 30 godina utrostručio broj automobila na našim prometnicama. "Utrostručio se broj automobila registriranih sa zagrebačkim registracijama… Ako gledate, recimo Zagreb i ako vidite samo ulice u kojima ste devedesetih godina u svakoj ulici mogli naći slobodno parkirno mjesto, danas je to nemoguće. Danas ima puno više automobila u gradu nego što ih je bilo devedesetih godina", rekao je Ševrović.

FOTO: Top Radio

O zagrebačkoj obilaznici

Profesor je pojasno zašto dolazi i do svakodnevnih zastoja na zagrebačkoj obilaznici: "Zagrebačka obilaznica je specifična. Kapacitet autoceste je oko 50, 60, 70 tisuća vozila na dan. I zagrebačka obilaznica je do prije dvije, tri  godine bila negdje oko 55 do 60 tisuća. Sada smo prešli tu brojku. Ona je došla u kritični kapacitet gdje jednostavno zbog prevelikog volumena prometa dolazi do zastoja i onda vrlo često dolazi do manjih prometnih nesreća koje onda kasnije rezultiraju time da nastaju takozvani šok valovi i u principu imate kilometarske kolone koje su nastale zbog nekakve manje prometne nesreće".

U razgovoru s voditeljem Krunom Belkom, profesor je pojasnio hoće li najavljeno proširenje obilaznice riješiti spomenuti problem: "Riješit će sigurno jedan dio problema...ali inducirani kapacitet prometnica inducira i promet. Najbolji primjer za to vam je Zagrebačka avenija koja je imala dvije trake, bila je zakrčena, napravili smo tri trake, sad u principu su i te tri trake zakrčene...".

FOTO: Top Radio

Promijenile su se navike

S vremenom su se promijenile i životne navike, koje također doprinose stvaranju prometnih gužvi poput jeftinih taksija i dostavnih vozila kojih ranijih godina nije bilo, pogotovo ne u ovome broju ističe profesor.

Velika promjena za vozače: Zbog ovoga ćete morati platiti 30 eura kazne

"Kad razgovarate s vozačima taksija pitate ih voze li školsku djecu, oni će vam reći da od 10 vožnji u danu dvije su im recimo školska djeca koja, primjerice, kasne u školu ili moraju iz škole negdje. To je prije 20 godina bilo nezamislivo i sada kada gledate taj broj automobila, broj tih putovanja, ako stojite na zelenom valu svaki peti ili šesti auto je taksi".

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.