NOVI, JUŽNI ULAZ U METROPOLU

Planira se gradnja vijadukta iznad Ranžirnog koldvora čime će se rasteretiti čvor Buzin i velikogorička cesta

Autor

dd/Josip Bohutinski/Večernji list

Sljedeće godine trebala bi početi gradnja vijadukta iznad Ranžirnog kolodvora čime će Zagreb dobiti novi, južni ulaz u grad. Time će se rasteretiti čvor Buzin i velikogorička cesta na kojima se u prometnim špicama stvaraju goleme gužve.

06.11.2019. u 09:35
Ispiši članak

Oni koji se, naime, sada preko Buzina uključuju na obilaznicu ili silaze s nje nakon gradnje vijadukta iznad Ranžirnog kolodvora to će moći činiti na čvoru Jakuševac. U Hrvatskim autocestama (HAC) očekuju da će se gradnjom vijadukta 50 posto prometa s Buzina preusmjeriti na Jakuševac. A prosječni godišnji dnevni promet između ta dva čvora je čak 57.912 vozila.

Aplikacija za EU fondove HAC i Grad Zagreb krenuli su u realizaciju zajedničkog projekta koji, osim gradnje nadvožnjaka, za što je zadužen HAC, uključuje i rekonstrukciju Sarajevske ceste koja će dobiti i tramvajsku prugu, a za taj dio je zadužen je Zagreb. Realizacijom projekta tako će se poboljšati i povezanost hrvatske metropole sa zračnom lukom.

U HAC-u objašnjavaju da je nadvožnjak iznad Ranžirnog kolodvora ključan objekt za autocestu Zagreb – Sisak koja je već sagrađena, a njime će se Sarajevska cesta spojiti na čvor Jakuševac. Kako bi za tu investiciju kao jedinstvenu prometnu cjelinu dobili novac iz fondova EU, bila je potrebna zajednička aplikacija HAC-a i Grada Zagreba, a u tu su svrhu potpisali i sporazum. Procijenjena vrijednost investicije je 68 milijuna eura.

U HAC-u kažu da im je želja da natječaj za gradnju vijadukta raspišu početkom sljedeće godine te da radovi krenu krajem 2020.

Spoj na Sarajevsku cestu, pak, sastojat će se od brze gradske prometnice sa 2x3 kolnička traka širine po 3,25 metara i središnjeg pojasa predviđenog za tramvaj. Te dimenzije će imati i rekonstruirana Sarajevska cesta u dužini od oko 1450 metara. 

Predviđena je i gradnja tramvajskog okretišta. U Hrvatskim autocestama kažu da vijadukt može biti izgrađen za dvije i pol do tri godine, a da se cijeli projekt može realizirati etapno, odnosno da nije potrebno krenuti odjednom i s gradnjom nadvožnjaka i s proširenjem Sarajevske ceste, piše Večernji list

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.