AUTOBUS ZA VELIKU GORICU

Pitali smo ZET o vožnji bez klime i vozaču na liniji 268: Shvaćamo negodovanje putnika, no usluga se obavlja sukladno resursima

Autor

Daniela Dujmović Ojvan

Život u Zagrebu za vrijeme ljetnih vrućina i sparina često dodatno otežava i vožnja u javnom prijevozu jer nije rijetkost da u ZET-ovim autobusima i tramvajima nema klime ili je ista izvan funkcije. S obzirom da se vožnja u javnom prijevozu plaća, zanimalo nas je imaju li putnici zauzvrat pravo na vožnju u adekvatnim i primjerenim uvjetima.

10.08.2018. u 12:03
Ispiši članak

Naime, vožnja u vozilu bez klime nije samo stvar udobnosti ili neudobnosti nego je riječ o zdravstvenoj i sigurnosnoj ugrozi  i riziku i za vozače ZET-a i za putnike. Zasigurno ne moramo podrobno objašnjavati u kakvom je psihofizičkom stanju vozač nakon nekoliko sati vožnje za vrijeme nesnosnih vrućina i sparina u vozilu bez klime i kako to utječe na njegove procjene i reakcije u prometu čime se direktno ugrožava sigurnost putnika koje prevozi. Glede zdravstvenih rizika, mučnina i nesvjestica zbog nedostatka zraka i zagušljivosti još su najblaže varijante.

Kada se vožnji u takvim riskantnim uvjetima pridruži i vozač ZET-a dobro poznat među velikogoričkim građanima zbog incidentnog i diktatorskog ponašanja, onda vožnja u ZET-ovu javnom prijevozu zadobiva obrise pravog trilera. Spomenuti gospodin koji već godinama vozi na relaciji Zagreb-Velika Gorica proslavio se još jednim incidentom kada je u autobusu  bez klime uključio grijanje i zabranio otvaranje prozora.

Iz ZET-a su na navedeni događaj odgovorili kako svojim djelatnicima skreću pozornost na potrebu 'prihvatljivih oblika komuniciranja' te da će obaviti razgovor sa spomenutim vozačem. Moramo primijetiti da ti razgovori očito nisu donijeli ploda jer je autorica teksta osobno kao putnik nazočila događaju u kojem je navedeni djelatnik ZET-a izbacio sve putnike iz prepunog autobusa na pustopoljini između Velike Gorice i Velike Mlake i to u vrijeme jutarnjeg odlaska na posao te s praznim autobusom nastavio vožnju za Zagreb.  Učinio je to jer mu jedan mladić tinejdžerske dobi nije htio pokazati kartu. Naravno, i taj je incident prijavljen, a iz ZET-a su i tada uredno odgovorili da će djelatnika upozoriti na prihvatljive oblike ponašanja.   

Iz ovih razloga tražili smo objašnjenje ZET-ove Službe za odnose s javnošću i o vožnji bez klime i o problematičnom vozaču. Tim više što su nam se i ZET-ovi vozači žalili kako redovito prijavljuju kvarove u autobusu uključujući i kvarove s klimom, ali da je reakcija nadležnih službi i više nego spora. Jedan nam je čak i pokazao knjižicu u kojoj zapisuju kvarove, ovaj put konkretno s klimom, što prijavljuje svakodnevno nakon smjene i to već 10-ak dana, no i dalje vozi u nemogućimuvjetima.     

Sudbina ZET-ova vozača na slavnoj liniji Zagreb-Velika Gorica ostala nam je nepoznata iz ZET-ova odgovora, no sigurni smo da ćemo još čuti za njega kada ogorčeni putnici prijave idući incident.

Na pitanje o vožnji bez klime jer se isti problem ponavlja već godinama, odgovor prenosimo u cijelosti.

"Poštovana, u voznom parku ZET-a je 700 vozila, većinom najsuvremenijih s klima uređajem, no dio voznog parka ipak nije opremljen istim. U najvećoj mogućoj mjeri, na 145 autobusnih linija, uključuju se autobusi s klimatiziranim putničkim prostorom. U potpunosti shvaćamo negodovanje putnika, međutim, usluga se obavlja sukladno resursima kojima raspolažemo. Zbog ekstremnih uvjeta rada, svakodnevno se pojavljuju kvarovi koji tijekom dana utječu na redovitost prometa, odnosno udobnost putovanja u uvjetima visokih dnevnih temperatura. Naše servisne ekipe raspoređene su duž naše prometne mreže i ulažu maksimalne napore kako bi se na obostrano određeni kvarovi otklonili izravno na terenu. Nažalost, to nije uvijek moguće te se vozila zamjenjuju sukladno raspoloživim kapacitetima. Zahvaljujemo na razumijevanju", poručili su nam iz ZET-a.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.