'TREBALA JE DOĆI VODA DO GRLA'

Ovo odmah treba napraviti kako bi se riješile zagrebačke gužve: 'Nema vremena za odgađanje'

Autor

ri

Zagrebačka vlast prošlog je tjedna predstavila nova pravila za rješavanje velikih gužvi u gradu. Svoj komentar na ovu temu dao je prometni stručnjak Željko Marušić.

20.11.2024. u 14:20
Ispiši članak

"Trebala je doći voda do grla da se shvati kako treba odmah početi mijenjati nabolje stanje u zagrebačkom prometu. Nema više vremena za odgađanje, posebice što će uskoro, dolaskom lošeg vremena, loše stanje u zagrebačkom prometu postati još gore. Izlike kako je glavni uzrok gužvi u zagrebačkom prometu 40 tisuća novih vozila u protekle četiri godine ne drži vodu jer to ne znači toliko više vozila u prometu u kretanju", napisao je Marušić za Autoportal.

"Povećanje se uvelike odnosi na povećan broj vozila u obitelji, jer su ona, liberalizacijom unosa rabljenih postala dostupnija građana te su to uglavnom dodatna vozila po obitelji, koja više opterećuju promet u mirovanju (parkiranje), nego u kretanju", dodao je Marušić.

"Promet kroz centar, kompromitiran zatvaranjem jedne od tri prometne trake u Deželićevoj i jedne od dvije u Masarykovoj, radi postavljanja biciklističkih staza, koje su uglavnom neiskorištene, a dolaskom zimskog vremena bit će potpuno prazne, promet će biti kritično blokiran. Budući da je zatvorena Teslina, sav se taj promet ulijeva se u preopterećeni Zeleni val", objasnio je.

FOTO: Damir Krajac/CROPIX

'Izgubljene tri godine'

"Kako nevolja za tu najvažniju prometnicu u središtu ne dolazi sama, zatvaranjem Stare Vlaške za automobilski promet povećalo je gužve koje se svakodnevno protežu od Palmotićeve do Gupčeve zvijezde. Cijeli taj promet potom se ulijeva u preopterećeni Zeleni val, uključujući i neprirodan dio koji bi se 'odlio' kroz Staru Vlašku", napisao je prometni stručnjak.

"Istodobno su zatvoreni svi sjeverni zaobilazni pravci, premda se jasno vidi da radovi na njima teku usporeno. A u vremenu obnove Jadranskog mosta, koja će trajati više od dvije godine, na ključnoj poveznici središta i Novog Zagreba, koji kompromitira benefite rekonstruiranog Remetinečkog rotora i stvaraju se nesnosne gužve, mogao se izgraditi potpuno novi most preko Save", napisao je.

"Problem je što su, praktički izgubljene tri godine u izgradnji Jarunskog mosta, jer je već gotove planove izgradnje aktualna vlast 2021. 'stavila u ladicu', a tek ih je sada, u svrhu predizborne kampanje, izvukao Tomašević", istaknuo je Marušić..

FOTO: Damir Krajac/CROPIX

Loš javni prijevoz

"Slično je i s projektom produženja Strojarske, novog južnog ulaska u grad, gdje su ministarstvo prometa i HAC napravili svoj dio posla, a kasni sa sjevernim dijelom, uključujući nadvožnjak preko Ranžirnog kolodvora. Samo ta dva prometna projekta, koja su već mogla i trebala biti dovršena, imala bi povoljniji utjecaj na rasterećenje i protočnost prometa u središtu grada od negativnog, povećanja broja vozila", napisao je.

"Uz sve to, probleme je povećalo smanjenje učinkovitosti javnog gradskog prometa, što je posljedica lošeg održavanja vozila (tramvaja i autobusa) i pruga. Linije su se prorijedile, što stvara i dodatne probleme, jer tramvaji i autobusi u špicama bivaju preopterećeni", upozorio je Marušić.

"Stoga građani koji su dosada za odlazak na posao koristili javni prijevoz, prelaze na automobilski, koliko god zagušen bio. Od dvije loše opcije biraju manje lošu. Usto, preopterećeni autobusi i tramvaji ubrzan o troše i oštećuju cestovnu infrastrukturu (asfaltne površine i tračnice), pa nije čudno što je u protekle tri godine bilo više iskakanja tramvaja iz istrošenih tračnica, nego prethodnih deset", podsjetio je.

FOTO: Ranko Suvar/CROPIX

Potrebna pomoć države

"Zbog toga su nužne interventne mjere, kako bi se čim prije stabiliziralo stanje do vremena kad (i ako!) upravljanje gradom, posebice prometom preuzmu stručne, kompetentne i odgovorne osobe. Grad Zagreb bi trebao zatražiti potporu hrvatske vlade, posebice resornog ministarstva u rješavanju prometnih problema Zagreba. Interesi građana su iznad političkih i stranačkih, a tu bitno može pomoći hrvatska vlada", naglasio je.

"Uz inteziviranje dugoročnih mjera, prvenstveno izgradnje Jarunskog mosta i produžetka Strojarske s nadvožnjakom preko ranžirnog kolodvora nužne su interventne mjere”, istaknuo je. 

Markušić je nabrojao ukupno šest prijedloga kojima bi se riješio zagrebački problem. "Žurno vraćanje stanja prometne infrastrukture u širem centru (Deželićeva, Masarykova, Teslina i Stara Vlaška) na stanje iz 2021.godine", napisao je.

FOTO: HINA/Lana Slivar Dominić

Ideje stručnjaka

Predložio je i da se gospodarske dostave ograniče na vrijeme od 23 do 5 sata, da se uz pomoć vlade i ministarstva intezivirati započeti radovi i sanacija prometne infrastrukture. Kao bitno je naglasio i unaprijeđivanje rada ZET-a te subvencioniranje rada od kuće , poreznim olakšicama za tvrtke i građane, uz pomoć Vlade RH.

Na snagu je stupila velika promjena u Zagrebu: Pripazite da ne dobijete po džepu

Marušić je istaknuo i potrebu ukidanja uvedenog blokovskog parkiranja. Smatra da je kontraproduktivno jer smanjuje cirkulaciju parkirnih mjesta. "Vraćanjem na staro stanje apsurdno nisku cijenu povlaštenog parkiranja u prvoj zoni od 13.30 eura mjesečno trebalo bi povećati na prihvatljivih 20 eura mjesečno (proporcionalno u ostalim zonama)", predložio je.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.