'IMAMO PROBLEM'
Ovako će izgledati novi zagrebački tramvaji: 'Imamo jednu rupu...'
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u utorak je istaknuo da će 20 niskopodnih, kraćih tramvaja koje proizvodi Končar - Električna vozila d.d. i za koje će većinu novca dobiti iz EU fondova biti isporučeni ZET-u do proljeća, a najavio je i javnu nabavu još 40 tramvaja.
"Tramvaji su dugački 20,8 metara, imaju četiri para dvostrukih ulazno-izlaznih vrata. Kapacitet im je 115 putnika i imaju 27 sjedećih mjesta. Imaju spremnike energije koji ne samo da omogućavaju vožnju kada nestane napajanje napona u mreži, već i povećavaju energetsku učinkovitost, smanjuju potrošnju električne energije", započeo je je predsjednika Uprave Končar Električna vozila d.d. Josip Ninić.
Otkrio je da tramvaji imaju i novi sustav video-nadzora, najave stanica i dodatke kao, primjerice i USB punjače za mobitele putnika. Zagrebački gradonačelnik Tomašević, koji je u utorak posjetio pogon Končara, rekao je da ga veseli što će se, nakon 18 godina, u Zagrebu na proljeće, a nada se i ranije, vidjeti novi tramvaji koje je proizvela ta tvrtka.
Govoreći o trošku proizvodnje 20 tramvaja, Tomašević je podsjetio da je ZET u prosincu potpisao ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava ukupne vrijednosti 50 milijuna eura što znači da će se većina novca dobiti iz EU fondova, iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, te je zahvalio Ministarstvu prometa na suradnji na tom projektu.
Planiraju kupnju 60 novih tramvaja
"Jedan tramvaj od 2,5 milijuna eura košta otprilike kao jedan manji dječji vrtić. Tramvaji definitivno nisu jeftini, ali su ključni za javni prijevoz grada Zagreba i žao mi je da imamo takvu ogromnu rupu u nabavci novih tramvaja - više od 15 godina nije se kupio ni jedan novi tramvaj - i zato imamo probleme sa održavanjem voznog reda", rekao je. Najavio je da već sljedeći mjesec počinju javnu nabavu za još dodatnih 20 novih niskopodnih tramvaja, a do kraja ove godine planiraju početi javnu nabavu za još 20.
"Tako da sveukupno planiramo kupiti 60 novih tramvaja, a nadamo se da ćemo većinu tih sredstava povući iz EU fondova. Ali, čak i ako se to ne dogodi, Grad Zagreb je spreman to financirati putem pomoći ZET-u iz gradskog proračuna", istaknuo je Tomašević. Napomenuo je i da će vozni park ZET-a, koji ima tramvaje stare i gotovo 50 godina, zamijeniti i upotpuniti i 11 rabljenih tramvaja iz Augsburga.
Gdje su tramvaji: Tek jedno vozilo stiglo u Zagreb, Grad otkrio zašto isporuka kasni
Jedan je došao, a u svibnju trebali bi ti tramvaji ponovno početi dolaziti u Zagreb. Tomašević je najavio da bi u svibnju trebali početi radovi na okretištu Mihaljevac, a na jesen, nakon više od 20 godina, počinju i prvi kilometri tramvajskih pruga, u Heinzelovoj i Sarajevskoj ulici. Ide se i u obnovu tramvajske mreže. Krajem godine počinje i obnova uspinjače, najavio je te je istaknuo da rade i na tome da spriječe brojne vozače koji krše koridore žutih traka koje su rezervirani za tramvaje, te je najavio postavljanje kamera na sve tramvaje i fizičke barijere.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.